Ұлттық бірыңғай тестілеу: үкім бе әлде мүмкіндік пе

Ұлттық бірыңғай тестілеу: үкім бе әлде мүмкіндік пе [Технологий образования]

Автор статьи : Айжархын Б.
Организация : Макинск қаласы мектеп-лицейінің 11 "А" сынып оқушысы
Должность : Жас түлек, талапкер
Дата : 27.09.2025
Научный руководитель : Шерияздан Р., Макинск қаласы мектеп-лицей қазақ тілі-әдебиеті пәні мұғалімі
Номер журнала : 20-2025

Аннотация. Мақалада Қазақстандағы Ұлттық бірыңғай тестілеу (ҰБТ) тәжірибесі зерттеліп, оның оқушыларға әсері мен мәні қарастырылады. ҰБТ тек білімді бағалау құралы ғана емес, сонымен қатар төзімділік, шыдамдылық және өзін-өзі ұйымдастыру қабілетін талап ететін маңызды кезең болып табылады. Зерттеу барысында тестілеуге дайындықтың тиімді әдістері, заманауи қосымшаларды пайдалану мүмкіндіктері және психологиялық тұрғыдан қабылдау тәсілдері талданды [1, б. 12]. Мақала түлектердің ҰБТ нәтижесін болашаққа алғашқы қадам ретінде қарастыру қажеттігін дәлелдейді.

Аннотация. В статье рассматривается практика проведения Национального единого тестирования (ҰБТ) в Казахстане и его влияние на учащихся. УБТ является не только инструментом оценки знаний, но и требует выдержки, терпения и навыков самоорганизации. Исследование охватывает эффективные методы подготовки, использование современных приложений и психологические аспекты восприятия теста [1, с. 12]. Статья подчеркивает, что результаты УБТ следует рассматривать как первый шаг к будущему.

Abstract. The article examines the practice of the National Unified Testing (ҰБТ) in Kazakhstan and its impact on students. ҰБТ serves not only as a tool for assessing knowledge but also requires endurance, patience, and self-organization skills. The study explores effective preparation methods, the use of modern applications, and psychological approaches to test perception [1, p. 12]. The article emphasizes that ҰБТ results should be viewed as the first step towards future opportunities.

Кіріспе

Қазақстанда ҰБТ мектеп бітіруші түлектер үшін маңызды кезең болып табылады. Бұл сынақ білім деңгейін бағалау, жоғары оқу орындарына түсу мүмкіндігін анықтау және жеке тұлғаның психологиялық тұрақтылығын тексеру құралдарының бірі болып табылады. Тақырыптың өзектілігі білім беру жүйесіндегі жаңа талаптар мен заманауи технологияларды пайдалану қажеттілігімен байланысты.

Негізгі бөлім

ҰБТ-ға дайындық барысында оқушылар тек теориялық білімді меңгеріп қана қоймай, сонымен қатар стресс жағдайында өзін бақылау, уақытты тиімді пайдалану және дұрыс стратегияларды таңдау қабілеттерін дамытады. Кейбір түлектер үшін тест қорқыныш пен күйзеліс тудыруы мүмкін, бұл нәтижелерге әсер етуі ықтимал. Дегенмен, ҰБТ нәтижесін «үкім» деп қабылдамау керек, керісінше оны болашаққа алғашқы қадам ретінде қарастыру маңызды [2, б. 45].

Заманауи технологиялар мен қосымшаларды пайдалану дайындықты тиімді ұйымдастыруға мүмкіндік береді. Мысалы, Clever Quizzes (https://quiz.zti.kz/cleverquizzes) платформасы арқылы оқушылар өз білім деңгейін анықтап, әр пән бойынша қажетті тақырыптарды қайталап, уақытты басқаруды үйренеді. Бұл қосымша өзін-өзі бағалау, тест форматына бейімделу және оқу процесін бақылау құралы болып табылады [3, б. 78].

ҰБТ түлектердің қабілетін, білімін және рухани қалыптасуын көрсетуге мүмкіндік береді. Бұл тек мамандық таңдау кезеңі емес, сонымен қатар өмір бойы үйренуге, өзін дамытуға ынтаны қалыптастыру кезеңі болып табылады.

Қорытынды

ҰБТ – үкім емес, керісінше мүмкіндік. Оның нәтижесі тек білім деңгейін көрсету емес, сонымен қатар болашаққа алғашқы қадам болып табылады. Дайындық кезінде заманауи әдістер мен құралдарды пайдалану тиімділікті арттырады. Әрбір түлек үшін бастысы – тест нәтижесін өмірдің соңғы шешімі ретінде емес, жаңа бастаманың баспалдағы ретінде қарастыру.

Әдебиеттер тізімі

  1. Жұмаев Б. ҰБТ-ға психологиялық дайындық әдістері / Алматы: Білім, 2020. – 120 б. [1]
  2. Иванов А.В. Психология тестирования и стрессоустойчивость / Москва: Наука, 2019. – 145 с. [2]
  3. Smith J. Effective Study Techniques for Standardized Testing / New York: Education Press, 2018. – 200 p. [3]
  4. Назарбаев Н. Білім берудегі заманауи технологиялар / Астана: Фолиант, 2021. – 98 б. [4]
  5. Әдістемелік журналға мақала жариялаудың негізгі талаптары [Электронды ресурс] – https://adisteme.kz/rules.html