Мурат Журинович 1941 жылдың 7 желтоқсанында Оңтүстік Қазақстан облысы Арыс жерінде дүниеге келген.
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік университетінің, Мәскеу химиялық технологиялар институтының аспирантурасының түлегі. Қазақстан ұлттық ғылым академиясының Президенті, ғылым докторы, профессор, академик. Электрохимия саласының беделді ғалымы. Мемлекет және қоғам қайраткері. 1985 ж. бері мемлекеттік органдар мен мекемелерде, қоғамдық ұйымдарда бірінші басшы қызметін (министр, ректор, директор, президент) абыроймен атқарып келеді. Әлемге әйгілі болған мыстың нанодисперстік ұнтағын электрохимиялық әдіспен өндірудің авторы. Білім және ғылым саласындағы еңбек жетістіктері үшін елеулі мемлекеттік және халықаралық наградалармен марапатталған. Академик Мурат Журинович ел мақтанышы, ұстаздар үлгі тұтар ғылым мүсіні.
...

Материалдарды жариялау мақалалар, шолулар, қысқа хабарламалар, сұхбаттар, хаттар түрінде жүзеге асырылады. Редакцияға келген материалдар рецензиялау, түзету енгізуден (әдеби) және түпкілікті мәтінді авторлармен келісу рәсімдерінен өтеді. Журналға білім беру саласына қатысты кез-келген мақала журнал айдарларына сәйкес қабылданады.

Журналға жариялау үшін ұсынылатын материалдар келесі талаптарға сәйкес болуы тиіс:

мақала көлемі 1000 таңбадан кем емес, 6000 таңбадан аспауы тиіс. А4 форматымен есептегенде мөлшермен 2-10 бет мәтінге тең.
мақаланың материалында автордың аты-жөні, лауазымы, байланыс нөмірі, электрондық поштасы, мақала атауы тиіс;
мақала авторы міндетті түрде пайдаланылған әдебиеттің тізімін көрсетеді; Интернет желісіндегі электрондық анықтамалық жүйелерден (мұндай жүйенің атауы және тиісті тарауы көрсетілген) және ресурстардан алынған мәліметтерге сілтемелер мүмкін; мәтіндегі нұсқама белгісі тыныс белгілерінің (нүкте, үтір, қос нүкте, нүкте үтірмен) алдында қойылады;
мақалалар мәтін күйінде ғана қабылданады;

Автор Журналда жариялауға материалдарды ұсыну арқылы өзінің материалының "Әдістеме" журналы сайтында (www.adisteme.kz) және Зияткерлік технологиялар институты сайтында (www.zti.kz) жарияланатындығына, сонымен бірге мақалаларды мемлекеттік, орыс және ағылшын тілдерінде аударылатындығына келісетіндігін білдіреді.

Мақала авторларынан мақаланы Журналда жариялағаны үшін міндетті ақы алынбайды. Мақала үшін авторлық гонорар төленбейді.

Мақала авторлары, Журнал иесі өздері пайдаланылатын зияткерлік меншікке авторлық және өзге құқықтарды сақтауға міндетті. Мақалаларды жариялаған кезде мақаланың мазмұнын бұрмаламайтындай етіп қысқартуға және түзету енгізуге рұқсат етіледі. Ешкім Журнал мақұлдамаған мақаланы Журналдан оны жариялауды талап етуге құқылы емес.
...

Динара Болатхановна Алматы облысы, Көксу ауданы Балпық би ауылында дүниеге келген. Алматы қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университетінің түлегі. Еңбек жолын Ал-маты қаласы, Әуезов ауданы № 113 гимназиясынан бастап, 2010-2011 жылдары қызмет еткен. 2011 жылдан бері Б.Атыханұлы атындағы №36 гимназияда технология пәнінің мұғалімі. Сонымен қатар, мұғалім шәкірттері қалалық көрме жеңімпаздары. Халықаралық пән олимпиадасының жеңімпаздары болып табылады. Жас ұрпаққа сапалы білім мен саналы тәрбие беруде аянбай еңбек етуде. ...

Атырау облысында дүниеге келген. КСРО Еңбек сіңірген қайраткері, педагогика ғылымдарының докторы, профессор. КСРО педа-гогика ғылымдары акаде-миясының және Қа-зақстан ұлттық ғылымдар академиясының академигі. Білім және ғылым саласындағы еңбек жетістіктері негізінде «Қазақстан Республика-сының Мәдениет қайраткері», «Еңбек ері», «КСРО ғылымының еңбегі сіңген қайраткері», «КСРО білім беру ісінің үздігі» төсбелгілерімен марапатталған. Н.К.Крупская мемлекеттік пре-миясының иегері.
«Қазақстан ұстаздары» қоғамының құрметті мүшесі, ғылыми кеңесшісі. Республикалық және халықаралық конкурстар мен конференциялар-дың педагогикалық сарапшысы.
...

ҚАСЫМ-ЖОМАРТ КЕМЕЛҰЛЫ 1953 жылдың 17 мамырында Алматы қаласында дүниеге келген. 1975 жылы Мәскеу мемлекеттік халықаралық қатынастар институт бітірген. КСРО-ның Қытай Халық Республикасындағы елшілі-гінде диплом алдындағы тағылымдамадан өткен. 1983-1984 жылдар аралығында Бейжің лингвисти-ка институтында тағылымдамадан өтті. 1992 жылы Ресей Федерациясы Сыртқы істер министрлі-гінің Дипломатиялық академиясын тәмамдаған.
Саяси ғылымдарының докторы. Дүниежүзілік гуманитарлық және жаратылыстану ғылымдары академиясының толық мүшесі. Қауіпсіздік жөніндегі Мюнхен конференциясы «Ғұламалар кеңесінің» мүшесі. Шэньчжэнь университетінің (ҚХР) және Ресей Федерациясының Сыртқы істер министрлігі Дипломатиялық академиясының құрметті профессоры.
...

Елена Николаевна родилась 20 марта 1989 года в поселке Боровское, Мендыкаринского района, Костанайской области. В 2011 году окончила Костанайский государственный педагогический институт по специальности бакалавр информатики. Работает с детьми в возрасте с 3 по 11 классы. Очень любит детей и свою работу. Её педагогическое и жизненное кредо можно заключить в притче. «Жил-был человек, который решил проверить мудрость своего учителя. А испытать он его решил таким образом: поймать бабочку, зажать её в кулаке и спросить у учителя о том, живая она или мёртвая. Если учитель скажет, что бабочка живая, то он незаметно сожмёт кулак и покажет мёртвую бабочку, а если учитель скажет, что бабочка мёртвая, то он раскроет кулак и выпустит бабочку на свободу. Таким образом, любой ответ учителя будет неправильным, и тогда все увидят, кто же действительно мудр. Поймал человек бабочку, зажал её в кулаке и пошёл на площадь, где учитель беседовал со своими учениками. Подойдя ближе, он сказал: «Учитель, ты мудрый, ты всё знаешь. Ответь, в моём кулаке бабочка живая или мёртвая?» Учитель посмотрел на него и ответил: «ВСЁ В ТВОИХ РУКАХ, ЧЕЛОВЕК». https://kzu.kz/negodiaeva-elena.html ...

Мұғалімдер күнімен құттықтаймыз! Отбасыларыңызға амандық, жұмыстарыңызға педагогикалық жетістіктер мен шығармашылық табыстар тілейміз! ...

Добрый день!

Зачем мы сделали сайт с олимпиадами для школьников и детских садов и продолжаем им заниматься уже 7 лет?

Ответ простой: кому-то нравится играть в компьютерные игры в интернете, ну а нашей аудитории нравится участвовать в интеллектуальных конкурсах и узнавать что-то новое! Мы хотим дать возможность максимальному количеству детей участвовать в интеллектуальных активностях.

Олимпиады по разным дисциплинам как раз и являются такими активностями!
...

Учебное пособие "English Topics" можно увидеть на различных книжных полках всемирно известных торговых брендов как AMAZON, EBAY, FLIPKART, FRUUGO и т.д. Она продается в 28 странах мира. Данное пособие стало настольной книгой всех тех, кто желает совершенствовать свой английский язык. Решением МАП авторы учебного пособия были награждены медалью "За вклад в развитие образования". Поздравляем Авторов! ...

Вот и прошла первая учебная неделя. Надеемся что старт нового учебного года начался так как мы с вами хотели: весело, легко и с хорошим настроением! У нас так и получилось 😊
Мы напоминаем, что во всю идет регистрация и участие в нашей самой любимой осенней математической олимпиаде для школьников всех возрастов.
...

Ескерту: Мақала сапасы туралы ақпараттарды, сертификат, анықтама және журналға тапсырыс беру батырмаларын мақала авторы немесе журнал тілшісі ғана көре алады.

Тарих төңірегіндегі тұғырлы тұлға — Әлихан Бөкейхан

Тарих
Тарих төңірегіндегі тұғырлы тұлға — Әлихан Бөкейхан

Мақала авторы: Орынбасар Аятбек Ғалымжанулы
Жұмыс орны: Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
Лауазымы: Магистрант
Порталға жариялану мерзімі: 16.11.2021
Журнал қорына жариялаған: Мусурманкулова Гульмира Ануаровна


Жетекшісі: профессор, доцент Жанатаев Данат Жанатайұлы

     Биыл тәуелсіздік алғанымызға отыз жыл толып отыр. Осы жылдар аралығында атқарылған жұмыстарда аз емес. Тәуелсіздік таңы арқасында қанша ақтаңдақтарымыз ақталып, олар туралы зерттеулер, ғылыми мақалалар мен тұжырымы тұшымды кітаптар басылып шықты. Қазақ елінің тәуелсіздігін о бастан-ақ аңсаған ұлт зиялылары кем болмады. Сондай біртуар азаматтардың қатарында Ахмет Байтұрсынұлы, Міржақып Дулатұлы және алты Алаштың ардақтысы, қазақтың қамын жеп өткен Әлихан Бөкейхановта бар. Қазақ елінің болашағы үшін тынбай еңбек етіп, Алаш зиялыларының басын қосып, қазақ жастары мен келешегіне біршама ықпал етерлік істерді амалға асырды. Елдің ертеңі үшін білім мен ғылым жолында да із қалдырды.

     Ә. Бөкейханов туралы «Семипалатинский листок» газетінің 1906 жылы 5 маусымындағы санында: «Ол Орман институтының студенті болып жүрген кезінде барлық студенттік қозғалыстарға белсенді түрде араласып, әсіресе, солшылдарға ілесетін. Марксизм туралы қызу пікірталастарда экономикалық материализм қағидаларын дес бермей қорғайтын» делінген. Әлихан Ресей жандармерия басқармасының назарына алғаш рет студенттік жазаға – ақ ілігіп, «саяси сенімсіздердің қара тізіміне алынды». Ол институтты бітіргеннен кейін Омбыға барды. Онда орман шаруашылық училищесіне математика пәнінен оқытушы болып орналасты. Социалистік бағыттағы «Степной край » газетіне белсенді түрде араласып, оның редакция алқасы құрамына енді [1. 36-б.]. Әлихан Бөкейханов студенттік кезеңдерінен ақ өзін шыңдап біршама іргелі әрекеттерге етене араласып, саяси қозғалыстарға белсенділік таныта білген. Қаншама қиын кезеңдерде  аянбай еңбектеніп, әлеуметтік проблемаларды көтеріп, сондай проблемалардың шешу тетіктерін ақтарып отырды. 

     Әлихан Бөкейхановтың ел үшін айтқан мына сөзінде: Бостандыққа қуансаңдар, мені басшымыз деп айтқандарың шын болса, міне, мен – өле өлгенше сендерге қызмет қылуға уәде беремін, сендер уәде бересіңдер ме бостандықтың жолымен болуға? Бостандықтың жолымен болсаңдар: баршаны жемеуге, бірігуге, бас пайдасы мен жұрт пайдасын бірдей көруге, барлық күштеріңді ғылым жолына, бостандық арқасымен көгеру жолына жұмсауға керек. Міне, бостандық болғалы осыларды қылып отырған шығарсыңдар. Осыларды қылмасаңдар, бостандықтың өзінен-өзі сендерге түк әкеп бермейді . Әлихан Бөкейхановтың жайылған жұрттың бір болмай, ойы мен ісі түзелмейінше бостандық үшін еткен еңбектің еш кететінін, өзіме деп  емес ортақ елім деп еңбектенуге,  ғылымсыз, білімсіз жарқын болашақтың болмауын нақты көрсетіп берген. Бостандықтың беріктігі білім мен бірлікті тең ұстау арқасында тұрақты болатынын меңзегендей. 

     Қазақты автономия қылсақ, Қараөткел – Алаштың ортасы, сонда университет салып, қазақтың ұл-қызын оқытсақ, «Қозы Көрпеш – Баянды» шығарған, Шоқан, Абай, Ахмет, Міржақыпты тапқан қазақтың кім екенін Еуропа сонда білер еді-ау . Зиялы ғалым, зерттеуші, тарихшы, экономист, аудармашы Ә. Бөкейхан ұлтын сүйген ұлы тұлға ретінде, қазақ халқына деген шексіз құрметі, елінің ірі тұлғаларын әлемге таныту үшін туған осы мақсатынан байқауға болады.

     Еркіндік үшін ерен еңбек еткен Ә. Бөкейханның идеялары мен ойлары өз заманынан ерте өткен ұлы тұлғалардың ойларымен дәлме-дәл келіп, тарихпен байланысқан позициясы бойынша әрекет етті. Абай заманында қара сөзге қосып халықты білімге шақырған болса, Исатай мен Кенесарыдай батырлардың  бір болып еркіндік үшін еткен әрекеттерінен құралған сан ғасырлық идеологияларды Әлихан өз кезегінде қазақ жастарын ағарту жұмысына атсалысуынан, халықтың бостандығы үшін тер төгуінен байқауға болады. 

     Әлихан Бөкейханның руханият саласындағы тарихи қызметі ең бірінші кезекте «Алаш» партиясы бағдарламасы жобасындағы «Ғылым-білім үйрету» әрі Жалпы қазақ-қырғыз сиезінің оқу мәселесіне қатысты қаулысындағы

  1. Ұлт мектептеріне программа жасау.
  2. Мұғалімдерге қалай оқыту тәртіптерін үйрететін жолбасшы кітаптар жазу.
  3. Тәрбие жайынан кітаптар жазу.
  4. Бүкіл қазақ-қырғызға оқу ісін қалай жүргізу туралы жоба шығару.
  5. «Қазақ» емлесін тексеріп, түзету.
  6. Қазақ-қырғыз тіліне пайдалы кітаптарды тәржімә ету» сипатындағы күн тәртібіне өткір қойылған мәселелердің оңтайлы шешім табуына бағытталды. Әлихан Бөкейхановтың ғылым жолындағы дара жолын жоғарыда айтылған сыни проблемаларды көтеруінен аңғарамыз. Жылдардан асып, ғасырларға ұласқан проблемалардың негізгілерін қазақ халқының болмысын қалыптастыру жолында атқарылуы керек істерді тізгіндеп берді.

     Қазақстан Халық ағарту комиссариатының ұйымдастыруымен 1924 жылы 12-17 маусым аралығында Орынборда өткен Қазақ Білімпаздарының тұңғыш сиезіне Мәскеудегі Күншығыс кіндік баспасынан қатысқан Әлихан Бөкейхан аталған басқосуда талқыланған 1. Қазақ емлесін бірөңкейлеу. 2. Қаріп жағдайын қарастыру. 3. Халық әдебиетінің халін һәм оқылатын пәндерді жоспарлау. 4. Оқу һәм білім кітаптарын көбейту шарасын қарастыру. 5. Қазақ пән сөздері бір болу мәселесінде» өз пікірін білдіріп, қазақ тілінде дауысты «у» мен дауысты «и» жоқ деп дауыс берген болатын . Осындай проблемаларды көтерген қайраткердің зерттеуші, экономист, тарихшы деген көзқарастан бөлек нағыз сыншы, публицист екені көрер көзге айқын-ақ. 

      «Алаш» идеясын алға тартқан Әлихан: қазақ ұлтшылдығы – ол өз ұлтын, тілін, мәдениетін, салт-дәстүрін, ата-баба жерін, Отанды сүю, қорғау және қамқор болу деп насихаттады. Ол соңғы демі біткенше туған қазақ халқының ата-баба жеріне деген, ұлттық мемлекет құрып, өзін-өзі басқаруға деген қасиетті құқын табанды түрде қорғап, сол үшін күресіп өтті . Бүгінде Әлиханның ұлт болмысынан құралған сара жолы туралы жазылған еңбектер аз емес. Әлихан тек қазақ тарихында ғана емес әлемдік аренадағы тарихта да өз ізін қалдырды. Тіпті Еуропа мен ЮНЕСКО көлемінде,  шет елдерде қазақ зиялысының идеялогиясын тарқату үшін бірнеше зерттеулерде жүргізілді. 

     Ә.Бөкейхановтың тарих саласына жазып қалдырған «Исторические судьбы Киргизского края и культурные его успехи» атты алғашқы еңбегі 1903 жылы «Россия. Полное географическое описание нашего отечества» деген көп томдық альманахтың 17 томына еніп, Санкт-Петербургте жарық көрді. Шығармада қазақ өлкесінің тас дәуірінен бергі тарихы көрініс тапқан. Сонымен бірге қазақ даласының соңғы ғасырлардағы өмір-тарихын сипаттаған. «Киргизы» атты еңбегі алғаш рет «Формы национального движения в  61 современных государствах» атты жинақта 1910 жылы Санкт -Петербургте басылып шықты. Ә. Бөкейханов назарынан Кенесары Қасымұлы бастаған ұлтазаттық көтерілісі де тыс қалмаған. Оның бұл тақырыпта 1923 жылы Ташкентте «Материалы к истории султана Кенесары Касымова» атты кітапшасы шыққан.

     Қорытындылай келе, Әлихан Бөкейханұлы тек Алаш партиясының негізін қалаушы, партияны ұйымдастырушылардың бірі ғана емес, бірегей тұлғалық жол сала білген ғалым десек артық етпес. Қазақ халқының қамын жеген қайраткер біршама ізгі істерді, әрі тарихи әрі мәдени тұрғыдан өшпес мұра қалдырды. Тарихшы, экономист, ұстаз, публицист, аудармашы ретінде әр кісінің бойынан табыла бермейтін қасиеттерді өз бойына сіңіріп, арманы Қазақ автономиясын құру, білім, ғылым, ағартушылық жолында өзінің айтқан «Тірі болсам қазаққа қызмет етпей қоймаймын» деген сөзінің үстесінен шыққандай. Алаш қайраткерінің білім мен ғылым жолындағы еткен еңбектері бүгінгі күннің өзінде де терең зерттеулерді қажет етуде. Сонымен қатар қазақ қоғамының жанашырымен қазақ тіліне байланысты көтерген проблемаларына қарай осы түр сипаттардан да айрықша зер салып зерттеу керек. 

Қолданылған әдебиет:

1.Kazgazeta.kz massaget.kz сайттары «Алаш көсемсөзі»,»Алаш және тарих». Т.Жұртбай «Ұраным Алаш»

2.Қазақстан ұлттық энциклопедиясы. 2-том. Алматы,1999ж.