Оқушылардың эстетикалық мәдениетін көрме қызметі арқылы дамыту [Культурология]
Автор статьи : Жанар М.
Организация : әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Должность : 2-курс магистранты
Дата : 20.12.2021
Номер журнала : 01-14-2022
Организация : әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Должность : 2-курс магистранты
Дата : 20.12.2021
Номер журнала : 01-14-2022
Культурология
Бұл мақалада көрме қызметі арқылы оқушылардың эстетикалық мәдениетін дамыту мәселесі қарастырылады. Эстетикалық ұстанымның қалыптасуы адамның өзін-өзі растауының нақты механизмі ретінде негізделген. Ынтымақтастық педагогикасының идеялары және оқушыларды эстетикалық мәдениетке баулуға ықпал ететін педагогикалық іс-әрекеттер кешені баяндалған. Оқушыларды эстетикалық мәдениетке тарту процесінің компоненттік құрамы ашылды. Әр түрлі оқу сабақтары мен сабақтан тыс іс - шаралар-дәрістер, экскурсиялар, бейнелеу өнері мен көркем еңбектің практикалық сабақтары, әңгіме-сабақтар, танымал өнер шеберлерінің шығармашылығына арналған тақырыптық сынып сағаттарын өткізу процесінде оқушылардың эстетикалық тәрбиесін дамытудағы көрме қызметінің рөлін ерекше атап өткен жөн.
Кілт сөздер: педагогика, эстетикалық мәдениет, эстетикалық тәрбие, кәсіби қызмет, көрме қызметі, шығармашылық белсенділік.
Білім беруді ізгілендірудің заманауи тенденциялары және қоғамның шығармашылық тұлғаға өсіп келе жатқан қажеттілігі адамның эстетикалық мәдениетін қалыптастыру мәселесінің өзектілігін, оның мазмұны мен бағыты бойынша жақсылық пен сұлулық идеяларын бекітетін материалдық, рухани құндылықтарды қабылдау, бағалау және көбейту қабілеттерін анықтайды. Эстетикалық мәдениеттің маңызды құрамдас бөлігі эстетикалық талғам болып табылады, сондықтан оны қалыптастыру мәселелерін сәтті шешу жеке даму үшін, мәдени дәстүрлердің тасымалдаушысы ретінде эстетикалық құндылықтардың рөлін нығайту үшін үлкен маңызға ие, сондықтан оқу ортасының қалыптасуына әсер етеді. Қазіргі педагогикалық теория мен практика тұрғысынан оқушылардың эстетикалық мәдениетін қалыптастыру мәселелері өзекті және оқушылардың өмірінде рухани құндылықтарды бекітетін, олардың мазмұны мен функционалды белсенділігін байытатын жолдарды іздеумен байланысты. Эстетикалық мәдениет - бұл эмоционалды және зияткерлік күштерді біріктіретін адамның интеграциялық қасиеті. Олардың өкілі - бағалау және шығармашылық қызмет, яғни шындық пен өнердегі сұлулықтың жеке көрінісі.
Ғылыми зерттеулерді талдау нәтижелері олардың дамуы мен қызметіндегі эстетикалық мәдениет - сыртқы факторларға, әлеуметтік ортаға, көркем мәдениеттің құндылықтарына, сұлулық заңдарымен қоршаған шындықты игеру практикасына байланысты деп айтуға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, эстетикалық талғамдардың дамуы мен қалыптасуына сезім, ойлау, адам қызметі сияқты психологиялық көріністермен байланысты ішкі процестер әсер етеді [1]. Оқушылардың эстетикалық мәдениетін қалыптастыру - бұл көп қырлы процесс, оның негізін келесі бағыттар құрайды:
- Жалпы білім беретін мекеменің оқу-тәрбие қызметі. Оқушыларды оқу пәндерінің (тіл, әдебиет, тарих, табиғи цикл пәндері, музыка, бейнелеу өнері) мазмұнын меңгеруге тартуды көздейді.
- Отбасындағы өмір мен қызмет. Мұнда эстетикалық мәдениеттің негіздері, үйдегі өмірді ұйымдастыру, киім, отбасындағы қарым-қатынас, заттардың, құбылыстардың аға сұлулығын бағалау, эстетикалық қызметке тікелей қатысу және т.б. әсер ететін сезімдер қалыптасады.
- Балалардың көркемдік - эстетикалық қызығушылықтары мен қалауларын ескере отырып, олардың эстетикалық тәжірибесін байытуға бағытталған мектептегі сыныптан тыс тәрбие жұмысы (көрмелер, би үйірмелері, хор ұжымдары, бейнелеу өнері студиялары және т.б.).
- Жалпы білім беретін оқу орнының мектептен тыс мекемелермен, атап айтқанда балалар мен жасөспірімдер шығармашылығы орталығымен, студиялармен, музыка және өнер мектептерімен ынтымақтастығы.
- Төмен сапалы мәдениеттің үлгілерінің басым болуына байланысты бұқаралық ақпарат құралдарының әсері сау эстетикалық талғамдарды қалыптастыру процесін қиындатады, тәрбиешілердің, ата-аналардың ауыр жұмысын талап етеді, жоғары эстетикалық қажеттіліктерді, жағымсыздан бас тартуды алдын-ала қалыптастырады. Эстетикалық мәдениет құндылық қатынасының маңызды көріністерін біріктіреді, сондықтан адамның эмоционалдылығы, зияткерлік және практикалық белсенділігі деңгейінде болады. Бұл оқушылардың эстетикалық талғамының келесі компоненттерін ажыратуға мүмкіндік береді: эмоционалды, белсенділік және интеллектуалдық.
- Алмаханова Х. Жас өспірімдерге эстетикалық тәрбие. Әдістемелік нұсқау. – Алматы: Жайран, 1990. – 42 б.
- Ляудис В. Я. Методика преподавания психологии: учеб. пособие / В. Я. Ляудис. – 3-е изд., испр. и доп. – М.: Изд-во УРАО, 2010. – 128 б.
- Қалиев С. Оқушылардың жеке тұлғасын қалыптастырудың теориялық негіздері. – Алматы, 2002. – 33 б.
- Сластенин В.А. Педагогика / В.А.Сластенин и др. – М.: Школа- Пресс, 2002. – 512 б.
- Мейрамов Н.М. Эстетикалық мәдениеттің қалыптасу негіздері. – Алматы: Талап, 2015. – 75 б.