Мурат Журинович 1941 жылдың 7 желтоқсанында Оңтүстік Қазақстан облысы Арыс жерінде дүниеге келген.
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік университетінің, Мәскеу химиялық технологиялар институтының аспирантурасының түлегі. Қазақстан ұлттық ғылым академиясының Президенті, ғылым докторы, профессор, академик. Электрохимия саласының беделді ғалымы. Мемлекет және қоғам қайраткері. 1985 ж. бері мемлекеттік органдар мен мекемелерде, қоғамдық ұйымдарда бірінші басшы қызметін (министр, ректор, директор, президент) абыроймен атқарып келеді. Әлемге әйгілі болған мыстың нанодисперстік ұнтағын электрохимиялық әдіспен өндірудің авторы. Білім және ғылым саласындағы еңбек жетістіктері үшін елеулі мемлекеттік және халықаралық наградалармен марапатталған. Академик Мурат Журинович ел мақтанышы, ұстаздар үлгі тұтар ғылым мүсіні.
...

Материалдарды жариялау мақалалар, шолулар, қысқа хабарламалар, сұхбаттар, хаттар түрінде жүзеге асырылады. Редакцияға келген материалдар рецензиялау, түзету енгізуден (әдеби) және түпкілікті мәтінді авторлармен келісу рәсімдерінен өтеді. Журналға білім беру саласына қатысты кез-келген мақала журнал айдарларына сәйкес қабылданады.

Журналға жариялау үшін ұсынылатын материалдар келесі талаптарға сәйкес болуы тиіс:

мақала көлемі 1000 таңбадан кем емес, 6000 таңбадан аспауы тиіс. А4 форматымен есептегенде мөлшермен 2-10 бет мәтінге тең.
мақаланың материалында автордың аты-жөні, лауазымы, байланыс нөмірі, электрондық поштасы, мақала атауы тиіс;
мақала авторы міндетті түрде пайдаланылған әдебиеттің тізімін көрсетеді; Интернет желісіндегі электрондық анықтамалық жүйелерден (мұндай жүйенің атауы және тиісті тарауы көрсетілген) және ресурстардан алынған мәліметтерге сілтемелер мүмкін; мәтіндегі нұсқама белгісі тыныс белгілерінің (нүкте, үтір, қос нүкте, нүкте үтірмен) алдында қойылады;
мақалалар мәтін күйінде ғана қабылданады;

Автор Журналда жариялауға материалдарды ұсыну арқылы өзінің материалының "Әдістеме" журналы сайтында (www.adisteme.kz) және Зияткерлік технологиялар институты сайтында (www.zti.kz) жарияланатындығына, сонымен бірге мақалаларды мемлекеттік, орыс және ағылшын тілдерінде аударылатындығына келісетіндігін білдіреді.

Мақала авторларынан мақаланы Журналда жариялағаны үшін міндетті ақы алынбайды. Мақала үшін авторлық гонорар төленбейді.

Мақала авторлары, Журнал иесі өздері пайдаланылатын зияткерлік меншікке авторлық және өзге құқықтарды сақтауға міндетті. Мақалаларды жариялаған кезде мақаланың мазмұнын бұрмаламайтындай етіп қысқартуға және түзету енгізуге рұқсат етіледі. Ешкім Журнал мақұлдамаған мақаланы Журналдан оны жариялауды талап етуге құқылы емес.
...

Динара Болатхановна Алматы облысы, Көксу ауданы Балпық би ауылында дүниеге келген. Алматы қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университетінің түлегі. Еңбек жолын Ал-маты қаласы, Әуезов ауданы № 113 гимназиясынан бастап, 2010-2011 жылдары қызмет еткен. 2011 жылдан бері Б.Атыханұлы атындағы №36 гимназияда технология пәнінің мұғалімі. Сонымен қатар, мұғалім шәкірттері қалалық көрме жеңімпаздары. Халықаралық пән олимпиадасының жеңімпаздары болып табылады. Жас ұрпаққа сапалы білім мен саналы тәрбие беруде аянбай еңбек етуде. ...

Атырау облысында дүниеге келген. КСРО Еңбек сіңірген қайраткері, педагогика ғылымдарының докторы, профессор. КСРО педа-гогика ғылымдары акаде-миясының және Қа-зақстан ұлттық ғылымдар академиясының академигі. Білім және ғылым саласындағы еңбек жетістіктері негізінде «Қазақстан Республика-сының Мәдениет қайраткері», «Еңбек ері», «КСРО ғылымының еңбегі сіңген қайраткері», «КСРО білім беру ісінің үздігі» төсбелгілерімен марапатталған. Н.К.Крупская мемлекеттік пре-миясының иегері.
«Қазақстан ұстаздары» қоғамының құрметті мүшесі, ғылыми кеңесшісі. Республикалық және халықаралық конкурстар мен конференциялар-дың педагогикалық сарапшысы.
...

ҚАСЫМ-ЖОМАРТ КЕМЕЛҰЛЫ 1953 жылдың 17 мамырында Алматы қаласында дүниеге келген. 1975 жылы Мәскеу мемлекеттік халықаралық қатынастар институт бітірген. КСРО-ның Қытай Халық Республикасындағы елшілі-гінде диплом алдындағы тағылымдамадан өткен. 1983-1984 жылдар аралығында Бейжің лингвисти-ка институтында тағылымдамадан өтті. 1992 жылы Ресей Федерациясы Сыртқы істер министрлі-гінің Дипломатиялық академиясын тәмамдаған.
Саяси ғылымдарының докторы. Дүниежүзілік гуманитарлық және жаратылыстану ғылымдары академиясының толық мүшесі. Қауіпсіздік жөніндегі Мюнхен конференциясы «Ғұламалар кеңесінің» мүшесі. Шэньчжэнь университетінің (ҚХР) және Ресей Федерациясының Сыртқы істер министрлігі Дипломатиялық академиясының құрметті профессоры.
...

Елена Николаевна родилась 20 марта 1989 года в поселке Боровское, Мендыкаринского района, Костанайской области. В 2011 году окончила Костанайский государственный педагогический институт по специальности бакалавр информатики. Работает с детьми в возрасте с 3 по 11 классы. Очень любит детей и свою работу. Её педагогическое и жизненное кредо можно заключить в притче. «Жил-был человек, который решил проверить мудрость своего учителя. А испытать он его решил таким образом: поймать бабочку, зажать её в кулаке и спросить у учителя о том, живая она или мёртвая. Если учитель скажет, что бабочка живая, то он незаметно сожмёт кулак и покажет мёртвую бабочку, а если учитель скажет, что бабочка мёртвая, то он раскроет кулак и выпустит бабочку на свободу. Таким образом, любой ответ учителя будет неправильным, и тогда все увидят, кто же действительно мудр. Поймал человек бабочку, зажал её в кулаке и пошёл на площадь, где учитель беседовал со своими учениками. Подойдя ближе, он сказал: «Учитель, ты мудрый, ты всё знаешь. Ответь, в моём кулаке бабочка живая или мёртвая?» Учитель посмотрел на него и ответил: «ВСЁ В ТВОИХ РУКАХ, ЧЕЛОВЕК». https://kzu.kz/negodiaeva-elena.html ...

Мұғалімдер күнімен құттықтаймыз! Отбасыларыңызға амандық, жұмыстарыңызға педагогикалық жетістіктер мен шығармашылық табыстар тілейміз! ...

Добрый день!

Зачем мы сделали сайт с олимпиадами для школьников и детских садов и продолжаем им заниматься уже 7 лет?

Ответ простой: кому-то нравится играть в компьютерные игры в интернете, ну а нашей аудитории нравится участвовать в интеллектуальных конкурсах и узнавать что-то новое! Мы хотим дать возможность максимальному количеству детей участвовать в интеллектуальных активностях.

Олимпиады по разным дисциплинам как раз и являются такими активностями!
...

Учебное пособие "English Topics" можно увидеть на различных книжных полках всемирно известных торговых брендов как AMAZON, EBAY, FLIPKART, FRUUGO и т.д. Она продается в 28 странах мира. Данное пособие стало настольной книгой всех тех, кто желает совершенствовать свой английский язык. Решением МАП авторы учебного пособия были награждены медалью "За вклад в развитие образования". Поздравляем Авторов! ...

Вот и прошла первая учебная неделя. Надеемся что старт нового учебного года начался так как мы с вами хотели: весело, легко и с хорошим настроением! У нас так и получилось 😊
Мы напоминаем, что во всю идет регистрация и участие в нашей самой любимой осенней математической олимпиаде для школьников всех возрастов.
...

Ескерту: Мақала сапасы туралы ақпараттарды, сертификат, анықтама және журналға тапсырыс беру батырмаларын мақала авторы немесе журнал тілшісі ғана көре алады.

Компьютердің программалық құралдары

Информатика
Компьютердің программалық құралдары

Мақала авторы: Сыздиков Давлатжан
Жұмыс орны: С.Рахимов атындағы жалпы орта мектеп
Лауазымы: оқытушы
Порталға жариялану мерзімі: 05.10.2016
Журнал қорына жариялаған: Сыздиков Давлатжан


Адам компьютермен жұмыс iстеу үшiн, оларға өзара ортақ тiл керек.  Компьютер – тапсырманы орындауға арналған  әмбебап есептеу жүйесi. Бiрақ сiздiң тапсырмаңызды орындау үшiн машинаға программа енгiзу керек. Программа дегенiмiз машина да адам да түсiнетiн тiлде жазылған тапсырма, яғни электронды есептеуiш машинамен (ЭЕМ)  адам арасында дәнекер байланыстырушының ролiн аткарады. ЭЕМ   программаны орындау үшiн программа қатан ережелер бойынша, ЭЕМ-ге өндеуге түсiнiктi, мағыналы, нақты үлгiде  жазылуы тиiс. Мұндай ережелер жиынтығы программалау тiлi немесе алгоритмдик тiл деп аталады. ЭЕМ программалау тiлiнде жазылған программаны қабылдағаннан кейiн оны қандай да әдiспен түрлендiредi де, өзiнiң зердесiне орналастырады, содан кейiн программада көрсетiлген iс-әрекеттердi(операторлар) орындайды.

Программа құруды жеңілдету үшін, әдетте, алдымен алгоритмдік схемасын, содан соң осы схема бойынша кез келген бір алгоритм тілде программа жазады.

Алгоритмдік схеманың жәрдемімен информацияны өндеудің егжей – тегжейлі процесі беріледі және орындалатын операциялар реті анықталады. Алгоритмдік схеманы жасау арнайы шартты белгілер қолданылады.

Программалау тілі – компьютерде ақпаратты сипаттайтын және оларды түрлендіру алгоритмдерін жазуға арналған жасанды тіл. Басқа тiлдер сияқты бұл тiлдiң алфавитi, сөздiгi, тiл құрылымына байланысты грамматикасы, синтаксисі болады.  Компьютермен мәлімет алмасу, мәліметтерді Қазiргi кезде компьютерлік технологиялар  әлемiнде әртүрлi типтегi машиналарға арналған программалау тiлдерi көптеп таралуда.

Объектіге бағытталған программа – бұл объекттер және олардың өзара әрекеттесу әдістер жиынтығы. Программадағы объект – бұл берілген деректер, олармен жұмыс істеу әдістері, қасиеттер, процедуралар мен функциялар жиынтығы.

Объектіге бағытталған программалау – объектіге бейімделген архитектураны пайдаланылатын программалау. Мәліметтердің әрбір құрылымы тек бір программалық  модульде тұруы тиіс. Бұл мәліметтер құрылымындағы өзгерістердің және мәліметтермен орындалатын әректтердің оңашалануына кепілдік береді. Мәліметтерге кез келген қатынас құру тек модульді пайдалану арқылы болады. объектіге бағытталған программалау негізгі 3 қасиетімен: инкапсуляцияларымен, мұрагерлігімен және полиморфизмімен сипатталады. Объект ұғымы дәстүрлі Паскаль, Си процедуралық-бейімделген программалау тілдеріне де еңгізіледі.

Объектіге бағытталған программалау үш негізгі қасиеттермен суреттеледі:  Инкапсуляция, Мұрагершілік, Полиморфизм.

Инкапсуляция принципі. Инкапсуляция бұл процедуралар және функциялардың жазулармен топтастыру, жазулардың жолдармен жұмыс істеп, жаңа типті объект берілгендерді жасайды, яғни кодтарды және берілгендерді объектке топтастыру.  Барлық берілгендер жолдармен қамтамасыз ететін объектілермен жұмыс жасаған кезде, керек көлемді әдістерді жасап, қиыншылықтар тумау үшін олармен тікелей қатынас етеді.Сонымен қатар PRIVATE директивасын қолдану керекшілігі аз,  объектің жолдарымен жұмыс істеу үшін әдістерді жасау жеткілікті.

Класстардың иерархиясы –  бұл класстың басқа класстарға қарағанда ұқсастығы, сонымен қатар айырмашылығы неде? деген сұрақ кластарды классифициялағанда туады.Әр бір класстың түрін анықтайтын  тәртіптің ерекшелігі мен міңездемелері болады. Мысалы, жазық және үлкен көлемді фигураларды геометриялық фигуралардың екі класы деп айтуға болады.

Мұрагерлік принцип – оның барлық қасиеттермен бірге  зақымдаған иерархиялық объектілердің әр біреуі үшін барлық зақымдаған объектілердің берілгендер мен кодтарға шығу мүмкіншілігі болады.  Программалау тіліне ОБП қоятын механизм, ол арқылы берілгендер типтері ең қарапайым, яғни ең ортақ типтерді мұрагер етуі ең негізгі мүмкіншілік болып табылады. Бұл механизм мұрагерлік болады. Мұрагерлік  – бұл процесс арқылы бір тип басқадан мұрагер етеді.  Келесі тип туылған немесе ұрпақ деп, ал мұрагер ететін тип ата –ана типі немесе ата бабалар деп аталады.  Мұрагер ету процессі шексіз ұзақ жалғаса береді.

Полиморфизм  принципі – динамикалық әдістер қолдану арқылы мұрагер ету проблемасын  шешуге болады, жасалуы нәтижесінде сілтеулер анықталады. Полиморфизм деп аталатын виртуальді әдіс жалпылау үшін қуатты құрылғы болады. Полиморфизм – іс — әрекетке атауын қабылдап, барлық объектілермен қолданылатын, сонда әр бір иеархия объектісі белгілі бір түрде қолданылады. Әр бір тип үшін ең негізгі әдіс бір бірін экранда бейнелеу. Экранда фигураның кез келген типін бейнелеуге болады, бірақ өзіне қабылдау механизмі әр біреуд үшін индивидуальді. Бұл полиморфизм, ал виртуальді әдістер программалаудың арасында іске асырады. ОБП арқылы жазылған программа, өзгершіліктер еңгізу үшін ең икемді және ең ашық болады.

Программалық жабдықтар – белгілі бір типтегі есептеуіш машиналарға арналған программалар жиынтығы, яғни компьютердің жұмысын қамтамасыз ететін программалар. Олар базалық және қолданбалы программалық жабдықтар болып екі топқа бөлінеді.

Қолданбалы программалық жабдықтар: мәтіндік редакторлар, деректер базасы, өндірістік программалар кешені және т.б.

Базалық программалық жабдықтар: операциялық жүйелер, программалау тілдерінің трансляторлары және қызметші программалар, яғни компьютер құрылғыларының үздіксіз жұмыс істеуін ұйымдастырушы және түрлі командаларды орындауы арқылы пайдаланушының мәшине жұмысын басқаруына жеңілдік келтіруші жүйелік программалар.

Программалау үнемі өсу, өндеу, жаңару үстінде. Олай дейтініміз  алғашқы программалар машина кодтарында жасаған. Бұл өте қиын жұмыс еді. Себебі программалаушы үнемі кодтық операциялар, деректер,  адрестер және командалар арқылы жұмыс істеуге мәжбүр болды.  Сондықтан да программалаушылар өз жұмыстарын жеңілдету жоспарын іздестіруге кірісті. Олар алгоритмдік тілдер мен символдық программалау тәсілдерін жасап шығарды. Символдық программалау тілінде аса күрделі үлкен кодтар символдармен ауыстырылады.

Символдық тілді пайдаланып программалаушы компьютер жадысының ұяшығындағы түрлі нұсқаулар мен деректерді есептеп, тіркеп отырудан құтылды. Екі санды көбейтуді машина тілінде жазу үшін сол сандардың компьютер жадысының қай ұяшығында тұрғанын білу қажет. Ал символ тілінде әр бір санның адресі идентификатормен (символдар мен символдар тобы) белгіленетіндіктен, мұндай талаптардың қажеті болмайды. Бұл программаны жасауда сандарды идентификатор арқылы адрестеуге мүмкіндік береді. Символдық тілдерді пайдаланудағы негізгі жетістік – деректер мен нұсқаулардың адрестерін қабылдауды автоматтандыру нәтижесінде, программаны жасауға кететін уақыттың қысқарғандығы және программаны коллективтік өңдеудің қарапайымдылығы. Дегенмен, символдық тілді машина түсіну үшін оған аудармашы керек.  Ол машинаға  информацияны өндеу программасының кодын жасап береді. Мұндай аудармашы рөлін арнайы аудармашы программа – транслятор атқарады.

Транслятор алгоритмдік тілдер операторын оқиды және соған сәйкес машина кодтарын ұсынады. Сондай-ақ транслятор жіберілген түрлі синтаксистік қателерді табады, ал бұл программалаушы жұмысын жеңілдетеді.

Транслятордан басқа машинада арнайы программалар – интерпретаторлар бар. Олар кейбір алгоритмдік тілдер үшін жазылған программаны машинаға енгізеді және жұмыс істеу кезінде оларды есте сақтайды. Мысалы, программа машина жадысының оперативті бөлігін қамтып, негізгі программаның жұмыс істеуін тежейді. Әйтсе де, арнайы программалар көмегімен біз программаны трансляцияламаймыз және оны оңай шешеміз, өзгерістерді де өз еркімізше енгізе аламыз.

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:

  1. Б.И.Березин, С.Б.Березин «Начальный курс С и С++», Мәскеу «Диалог-Мифи»2001г.
  2. Дейтел X., Дейтел П. Как программировать на Си.- М.: Бином, 2000
  3. Кнут Д. Искусство программирования для ЭВМ.Т.1: Основные алгоритмы. М.: Мир.
  4. Мейер Б..Бодуэл К. «Методы программирования» Т.2.М.,»Мир», 1982г.
  5. А.Шарль Структурный поход к организации программирования Си.- М.:ФиС, 1983 г.