Балаларға бастауыш білім берудегі менің көзқарасым [Эссе]
Автор статьи : Динара Б.
Организация : Ерсін Мукашев атындағы жалпы орта білім беретін мектебі
Должность : бастауыш сынып мұғалімі
Дата : 19.02.2022
Издатель : Шынар А., Автор
Номер журнала : 02-15-2022
Организация : Ерсін Мукашев атындағы жалпы орта білім беретін мектебі
Должность : бастауыш сынып мұғалімі
Дата : 19.02.2022
Издатель : Шынар А., Автор
Номер журнала : 02-15-2022
Балалық шақ-адам өмірінің маңызды кезеңі, болашақ өмірге дайындық емес, нақты, жарқын, ерекше, ерекше өмір. Балалық шақ қалай өтті, баланың балалық шағында қолын кім ұстады, оның ақыл – ойы мен жүрегіне қоршаған әлемнен не кірді-бұл бүгінгі баланың қандай адам болатынына байланысты.
Жаңа адамның дүниеге келуі-бұл үлкен бақыт! Алғашқы күлімсіреу, алғашқы қадамдар, алғашқы сөздер... ересектердің назарын аударады. Баланың дүниеге келуіне уақыт болмады, ересектер оның жақсы тәрбиесі, болашақ мамандығы, оның мүдделері туралы армандайды... Міне, бірінші саты – балабақша мен мектеп. Балаңызға бәрін қалай үйреткіңіз келеді! Біз оның болашақ өміріне көмектесетін жағымды қасиеттерді ғана сіңіруге тырысамыз. Міне, бұл кішкентай адам мектеп табалдырығында-жаңа және белгісіз бір нәрсенің табалдырығында тұр. Маған, бірінші мұғалімге, ең қымбат және жарқын – бұл адамның өмірі сеніп тапсырылған. Баланы мектепке апара отырып, көптеген ата-аналар оған қалай сәтті дайындалғанын айтуға дайын: олар жазуды, оқуды біледі. Сонымен бірге олар ұжымда болуды, басқа балалармен қарым-қатынас жасауды білмейді. Менің міндетім-жазуды және санауды үйрету ғана емес. Ең бастысы, біздің барлық ересектер үшін баланы нағыз адам ретінде тәрбиелеу үшін бар күшімізді салу.
Неден бастау керек? Бірінші мұғалімнің қандай қиындықтарға тап болатынын ешкім толық білмейді. Өйткені балалар көп, ал сен бір қарағанда жалғызсың. Әр баланың жанына қалай қарау керек? Ол менің көмегіме мұқтаж екенін қалай түсінуге болады, өйткені ол сәтсіздіктерін шебер жасырады? Егер қарасаңыз, айналаңызда көптеген көмекшілер – ата-аналар бар екенін түсінуге болады. Ия, көп жұмыс істеу керек, өйткені көбінесе олар мектепке келмес бұрын баланы балабақшаға апарып, кешке оны алып кетеді. Жұмыс күнінен кейін олардың баласы ең, ең, ең... ол тәттілермен еркелеткісі келеді, оның барлық қыңырлығын кешіреді, өйткені ол аздап шыдайды: ұйқыдан бірнеше сағат бұрын, ал түнде және тағы да бақ бар. Бірақ көптеген ата-аналар бұған қуанғаны өте өкінішті. Менің міндетім-бұл стереотипті бұзу. Өйткені, бала үшін отбасы-бұл баланың жеке тұлға ретінде дамуындағы ең маңызды компонент.
Тәрбие-бұл ерекше өнер. Және ол отбасынан басталуы керек. Отбасында, ата-аналармен қарым-қатынаста балалар өмірдің алғашқы сабақтарын алады. Ата-аналардың мінез-құлқы, олардың арасындағы қарым-қатынас сипаты баланың өмірін құратын модель жасайды.
Тәрбие адамның ақыл-ойын дамытып қана қоймай, оған белгілі бір ақпарат беріп қана қоймай, оның өмірі лайықты да, бақытты да бола алмайтын ауыр жұмысқа деген құштарлығын оятуы керек.
Сондықтан отбасымен байланыс мұғалім жұмысындағы маңызды буын болып табылады. Ата-аналарға бір қарапайым ойды жеткізу маңызды: бала оларға мұқтаж болған кезде, махаббат пен қолдауды күтуде, ата-ана идеалына сенеді, болашақта жоғалған уақытты аямау үшін Сіз оның жанында болуыңыз керек. Барлық ата-аналар жиналысында, жеке әңгімелесуде. Балалар ата-аналарының қасында неғұрлым көп уақыт өткізсе, олардың байланыстары соғұрлым тығыз болады, сынып ұжымы соғұрлым тығыз болады деп санаймын.
Бастауыш сынып оқушысының білім беру бағдарламасын жасай отырып, мен ұзақ уақыт бойы қандай сынып сағаттарын, әңгімелерді, ата-аналар жиналыстарын оқу жылына жоспарлау туралы ойладым. Өйткені, мен мектеп бала үшін екінші үйге айналғанын қалаймын. Өйткені, адам үшін ең қауіпсіз жер, әдетте, оның үйі. Сондықтан отбасы мен мектеп бір-бірімен өзара әрекеттесуі керек. Менің басты міндетім-балалар мен ата-аналарды біріктіру үшін тәрбие жұмысын жоспарлау. Ата-аналармен жұмыс істеудің әртүрлі формаларын қолдана отырып, әртүрлі тәрбиелік міндеттер шешіледі. Олар өздері білмейді, топта жұмыс істейді, бір-бірімен сөйлесе бастайды, тәрбие тәжірибесімен бөліседі және т. б.
Біздің сыныпта жыл сайын ата-аналармен бірге 1 сыныптан бастап "аналар күні", "жаңа жыл", "23 ақпан"(әкелер үшін мереке), "8 наурыз"мерекелері өтеді. Дайындық жұмыстарына барлығы қатысады: мұғалім, ата-ана, бала. Әркім өз жұмысын жасай отырып, жұмыс бірге қайнап жатыр деп ойламауы мүмкін және бұл біздің жетістіктеріміздің алғашқы қадамдары. Бізді алда көп нәрсе күтіп тұр: бірлескен ата-аналар жиналысы, түрлі мектеп іс-шараларға қатысу және т.б., жорықтарға, театрларға, қала сыртына шығу.
Дені сау балаларды тәрбиелеу – мұғалімнің келесі басты міндеті. Әрине, бұл күн тәртібін сақтау, таза ауада ойнау, спорттық іс-шаралар және тағы басқалар. Бірақ мен ең алдымен психикалық денсаулық туралы айтқым келеді. Тәрбие мен оқыту процесі бала өз пікірін білдіруден, мұғалім мен құрдастарынан келеке-мазақ пен сын айтудан қорықпай, өзін тыныш және сенімді сезінгенде ғана сәтті болады. Психологиялық жайлылық-дені сау, дамыған тұлғаны қалыптастырудың міндетті шарттарының бірі. Сауалнама жүргізіп, сыныптағы жағдайды талдаңыз, сонда сіз балалардың өздерін жайлы сезінуі үшін уақтылы қадамдар жасай аласыз.
"Тәрбие – бұл махаббат пен үлгі, және одан басқа ештеңе жоқ", – деді Песталоцци.Тәрбиелеу оң мысалдармен, қорлаусыз және түзетусіз жүргізілуі керек. Біреу өтіп бара жатқан адамға жол берді, біреу дәптерге әдемі жазды, ал біреу досымен кәмпит бөлісті. Мен қамқорлық, мейірімділік пен серіктестіктің барлық көріністерін байқауға тырысамын. Бала кез-келген мақтауға оң жауап береді және келесі жолы өзін дұрыс ұстауға тырысады. Жазаларға келетін болсақ, балаларды ақылға қонымды мөлшерде жазалау керек. Кез-келген теріс әрекет назардан тыс қалмауы керек, әйтпесе бала рұқсат пен жазасыздық сезімін тудырады. Алдымен, мүмкіндік беру, өз ойларын ашық айтуға баланың өзіне, ол түсіндіре алмады өз қылығын және оған баға береді. Егер бұл жұмыс істемесе, дұрыс емес нәрсені және дұрыс нәрсені қалай жасау керектігін нақты түсіндіру қажет. Осы мақсатта сыныпта біз "адамгершілік минуттарын" өткіземіз, сынып сағаттарында әңгімелер жүргіземіз. Оқушылар мектеп өмірінің көп бөлігін оқу орнында өткізеді. Бұл жеке тұлғаның дамуына ықпал ететін қызықты және ерекше сыныптан тыс жұмыстарды қажет етеді. Іс-шараға дайындық кезінде балалардың қызығушылықтары мен бейімділіктерін ескеруге тырысамын. Балалар қаншалықты ұялшақ болса да, олар әрқашан маңызды және табысты болғысы келеді. Іс-шараны өткізуде барлық балаларды қатыстыруға тырысамын: біреу көрермен алдында жеке сөз сөйлей алады, біреу балалар тобында, ал біреу рәсімдеуге көмектесе алады. Ең бастысы – табу әрбір іс бойынша жан. Сөз сөйлегеннен кейін әр балаға алғыс айту керек. Мен балаларға ғана емес, оларды алған ата-аналарға да жиі хат дайындаймын, кейде балаларға қарағанда көбірек қуанамын. Біз ересектер көбінесе бейқам балалық шаққа қызғанады. Бірақ әрқайсымыз үшін мүмкіндігінше ұзақ уақыт бала болып қалуға, түрлі іс-шараларға бірге қатысуға, станцияларда жүгіруге, ән айтуға, бәріміз бірге балалық шақ әлеміне енуге мүмкіндік бар. Балалар өмірдің барлық қиындықтарын әлі түсінбейді, бірақ мұның бәрін түсінетін сәт болады. Сондықтан ол жақында болмайды. Біздің балаларымыз ұзақ және көңілді, тез және көңілді болсын. Біз, ересектер, балалық шақ әлемін ұмытылмас және бақытты етуге тырысамыз.