Ағылшын тілін оқытуда қолданылатын ең тиімді онлайн ресурстар [Английский язык]

Автор статьи : Назгүл К.
Организация : І.Жансүгіров атындағы № 58 мектеп-гимназия
Должность : Ағылшын тілі пәнінің мұғалімі
Дата : 31.01.2022
Номер журнала : 01-14-2022
Кілт сөздер: жаһандану, білім беру, технология, мультимедия, сандық технология, онлайн ресурс, интернет, шет тілі. Қазіргі жаһанданған әлемде технологиялық құрылғылар, сандық медиа және мобильді қосымшалардың өміріміздің бір бөлігіне айналғандығы белгілі. Заманауи компьютерлік желілердің көмегімен дүние жүзіндегі ақпаратқа әлемнің кез келген нүктесінен оңай қол жеткізуге және оңай бақылауға болады. Бұл технологиялық прогресс біздің өмір сүру деңгейімізді көтеріп қана қоймайды, бұл сондай-ақ өміріміздің көптеген салаларында жаңа мүмкіндіктер ашады. «Цифрлық технологиялар» термині бүгінде екіұшты түсіндіріледі [1]. Бастапқыда бұл термин екілік кодты қамтитын технологияларға қатысты қолданылды. Дегенмен, дербес компьютерлер мен мобильді құрылғылардың кең таралуына байланысты «цифрлық» сөзі кеңінен қолданысқа еніп, «электрондық» және «компьютер» сөздерінің синониміне айналды. Тілдерді оқыту теориясы шеңберіндегі «цифрлық технологиялар» термині компьютерлер мен портативті электрондық құрылғыларды (планшет, смартфон және т.б.) пайдаланумен байланысты технологиялардың барлық түрлерін білдіреді [2]. Цифрлық технологияларға әртүрлі форматтағы ақпаратты өндіретін, сақтайтын немесе өңдейтін электрондық құралдар, құрылғылар, жүйелер мен ресурстар жатады. Компьютерлік оқыту соңғы жылдары білім беру саласында да ең көп талқыланатын тақырыптардың бірі болып табылады. Бүгінгі таңда оқу тек мектепте ғана емес, оқу процесі мектептен кейін де жалғасатыны, тіпті өмір бойы жалғасатыны белгілі [3]. Осыған байланысты компьютерлік технологиялар, атап айтқанда, онлайн ресурстар қазіргі оқу бағдарламасына көбірек енгізілуде. Қазіргі таңда көптеген онлайн ресурстарды шет тілдерін оқыту саласында тиімді пайдалануға болады. Себебі онлайн ресурс бүкіл әлемдегі адамдарға бір-бірімен қарым-қатынас жасауға көмектеседі және осылайша тіл үйренуге ықпал етеді [4]. Яғни, жаһандану жағдайында адамдар бір-бірімен оңай араласа алады. Бүгінгі күні шет тілін оқытуда қолданылатын сандық және мультимедиялық ресурстарға мыналар жатады:
  • электрондық сөздіктер;
  • түпнұсқалық материалдар (мәтіндік, графикалық, бейне, аудио, ойын форматтарында);
  • электронды синхронды (чаттар, мессенджерлер, бейнеконференциялар) және асинхронды (электрондық пошта, форумдар, әлеуметтік желілердегі оқу топтары) байланыс құралдары;
  • шет тілін оқытуға арналған арнайы білім беру ресурстары.
Бұл технологиялар тіл үйретуде оқушылардың іс-әрекетін ұйымдастырудың әртүрлі формаларында қолданылады, мысалы: сыныптағы жұмыс; сыныптан тыс жұмыстар; аудиториялық және қашықтықтан оқыту және аралас оқыту. Шетел тілін оқытуда мультимедиялық және цифрлық ресурстарды атқаратын функцияларына байланысты төмендегідей бөлуге болады: Ең көп қолданылатын онлайн ресурстардың бірі – Podcast қолданбасы. Бұл қолданба студенттердің тілдік дағдыларын, әсіресе тыңдау және сөйлеу дағдыларын дамытуға үлкен үлес қосады. Подкаст – пайдаланушыға радиохабарларды интернет арқылы жүктеп алуға және оларды кез келген уақытта тыңдауға мүмкіндік беретін цифрлық қолданба. Подкасттар тіл үйренушілерге шынайы тіл мен шынайы материалды ұсынады, өйткені оқушылар оқулықтар үшін қосымша ресурс ретінде подкасттарды пайдалана алады. ClassDojo – бұл мұғалімдерге сабақты ұйымдастыруға және оны оқушылар мен олардың отбасыларымен веб-браузер арқылы бөлісуге мүмкіндік беретін цифрлық платформа. Бұл қолданбада мұғалім өзінің виртуалды сыныбын құрып, оған оқушыларды қосады. ClassDojo қолданбасына ұқсайтын келесі ресурс бұл – Showbie, оның көмегімен мұғалім виртуалды сынып құра алады. Құрылған сыныпта оқушыларға сұрақтар, қосымша және үй тапсырмаларын береді және оларды тексеріп, оқушыларға кері байланыс бере алады. Оқушылар берілген тапсырмаларға қарындашпен сурет салу немесе пернетақтада мәтін теру арқылы жауап бере алады. Үй тапсырмасының мерзімі аяқталғанда, мұғалім әрекетті бұғаттап, мерзімі өткен тапсырманы өзгертуге жол бермейді. Осылайша, бұл оқушылардың тапсырмаларды орындау кезінде ұқыпты болуына және тақырыпқа назар аударуына ықпал етеді. Padlet – бұл сыныпта тақталарды ауыстырудың жақсы баламасы, бұл қолданба студенттерге бір уақытта және бірлесіп жұмыс істеуге мүмкіндік береді. Мұғалім алмасу буферін жасайды, сол алмасу буферіне тақырыпты орнатады және оқушылар сыныпта немесе үйде (мұғалім беретін сілтеме арқылы) сол алмасу буферіне өз тапсырмаларын жүктеп, кері байланыс береді. Сонымен қатар, олар тек мәтін ғана емес, осы тақтаға түрлі бейнелер мен сілтемелерін қоса алады. Kahoot – қазіргі таңда кез келген пәнді оқытуда кеңінен қолданылатын викторина ойыны. Мұғалім getkahoot.com сайтына кіріп, викторина жасағаннан кейін оқушылар өз құрылғыларынан kahoot.it сайтына кіріп, оған берілген викторина коды арқылы қосылады. Онда бірнеше таңдау сұрақтары көрсетілген орталық экран қолданылады. Әр сұраққа жауап беру үшін белгілі бір уақыт шектеуі және жауаптың 4 нұсқасы болады. Берілген сұрақтың бір ғана емес, бірнеше жауабы болуы мүмкін. Әр сұрақ үшін ұпайлар оған қаншалықты тез жауап берілгеніне және оның дұрыс болғанына байланысты беріледі. Quizlet – бұл мұғалімдерге күндізгі және қашықтықтан оқытуға арналған викториналар жасау үшін керемет құрал. Флэш-карталарды жасауға мүмкіндік беретін, қолданылуы оңай веб-сервис шет тілі мұғалімдері арасында ең танымал болып табылады. Quizlet оқытушылар үшін тиімді, өйткені ол білім алушы қайталауы керек негізгі ұғымдар мен анықтамаларды ұсынады. Ал оқушылар қай ойын арқылы оқитындарын өздері таңдап, тақырыпты қайталайды. Quizlet көмегімен оқушы оқыған ақпаратпен өз бетімен өзін тексеруге болады. Бірақ мұғалімдердің де өз сыныбын құру арқылы оқушылардың жауап статистикасын көруге мүмкіндігі бар. Сонымен, ағылшын тілі, кез келген басқа тіл сияқты коммуникативті функцияны орындайды. Соның нәтижесінде оқу пәні ретінде оқу мақсаты да, оқу құралы да қатар қарастырылады. Ағылшын тіліндегі миллиардтан астам әртүрлі мультимедиялық ресурстар интернетте орналастырылған, оларда оқу, әдістемелік және ғылыми ақпарат бар, бұл іс жүзінде ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыруға және виртуалды оқу сабақтарын өткізуге мүмкіндік береді. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
  1. Александров К. В. Информационно - коммуникационные технологии в обучении иностранным языкам: от новой формы к новому содержанию // Иностранные языки в школе. №5, 2011.
  2. Владимирова Л.П. Интернет на уроках иностранного языка. ИЯШ, №3, 2012. 33-41 с.
  3. Муковникова Е.В. Эффективное использование цифровых образовательных ресурсов на уроках английского языка / Е.В.Муковникова // Английский язык, Изд. дом «Первое сентября». №6, 2008. 4-7 с.
  4. Сысоев П.В., Евстигнеев М.П. Учебные Интернет – ресурсы в системе языковой подготовки учащихся.// Иностранные языки в школе. №8, 2008. 100-110 с.