Волейбол добын төменнен және жоғарыдан қабылдау әдістері [Физическое воспитание]
Организация : Түркістан Ахмет Ясауи кәсіби колледжі
Должность : Оқытушы
Дата : 07.02.2023
Номер журнала : 01-16-2023
Доп техникасын оқыту әдістемесінің ерекшеліктері. Волейбол сабақтарын ұйымдастырудың және өткізудің мақсаты-осы спорт ойынымен айналысатындарды игеру, оны танымал ету және оқушыларды жүйелі дене жаттығуларымен таныстыру. Волейбол сабақтарын ұйымдастыру және өткізу үшін мектепте тиісті материалдық база болуы керек: ойын алаңы, сондай-ақ қажетті құрал-жабдықтар: волейбол доптары, әртүрлі биіктікте орнатуға болатын волейбол торы.
Допты төменнен екі қолмен қабылдау. Бірінші волейбол сабағы теориялық сабақ түрінде өткізіледі. Кейінгі сабақтар ойынның техникалық элементтерін оқытудың негізгі міндеттерін шешуге, волейболға қажетті дағдылар мен дағдыларды қалыптастыруға қызмет етеді.
Волейбол сабақтарын жоспарлау зерттелетін пәннің міндеттеріне және оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып құрылуы керек. Тапсырмалар әр сабаққа, тіпті оның жеке бөліктеріне қойылуы керек. Сонымен қатар, мұғалім келесі сабақтарда жүзеге асырылатын алыс мәселелерді шешуге дайын болуы керек. Бір сабақта оқу процесінде әдетте 3-4 тапсырма шешілетінін есте ұстаған жөн. Сонымен қатар, негізгі және қосалқы міндеттерді олардың жасына және оқушылардың дене шынықтыру деңгейіне сәйкес жүзеге асыра отырып ажырату өте маңызды. Ойын техникасын үйрену кезінде ең қолайлы жағдай жасау үшін келесі реттілікті сақтау қажет:
- Ойын техникасымен жалпы танысу.
- Жеңілдетілген жағдайларда ойын қабылдауын орындау.
- Ойынға жақын жағдайларда техникалық қабылдауды үйрену.
- Топтық жаттығулар мен ойындарда ойын қабылдауды жетілдіру.
Жаттығуды таңдағанда монотондылықтан аулақ болу керек, ал орындаған кезде көп қайталанудан аулақ болу керек. Ұсынылған тапсырмалар үнемі өзгертіліп, басқалармен толықтырылуы керек. Сабақты өткізудің бәсекеге қабілетті түрін пайдаланған кезде сабаққа деген қызығушылық жоғары болады: "кім көбірек пас береді?", "Кімнің тобы допты ауада ұзақ ұстайды?"- және т. б. Осылайша, тек дұрыс ұйымдастырылған оқу процесі, жарақаттанудың алдын алуға бағытталған іс-шаралар кешенін жүйелі түрде өткізу оқушылардың денсаулығын сақтауға және нығайтуға және олардың спорттық жетілуіне қол жеткізуге мүмкіндік береді.
Допты төменнен екі қолмен қабылдау техникасы. Тамақтандыруды қабылдау көбінесе төменнен екі қолмен жүзеге асырылады. Бұл ең сенімді әдіс және бүкіл әлемдегі волейболшылар әдетте иннингті қабылдайды. Суретте. 1 допты осы тәсілмен қабылдайтын ойыншының позициясы көрсетілген. Бастапқы қалыпта аяқтар бүгілген, бір аяғы сәл алға, қолдар допты қабылдауға дайын. Қолдың орналасуы үлкен маңызға ие. Қолдар жабық және төмен қарай тартылады. Қолдар түзу, сыртқа Қаратылған және мүмкіндігінше жақын. Көрсетілген бастапқы позицияны уақтылы алу өте маңызды. Ол үшін ойыншы ұсынудың мүмкін бағытын Жылжыта білуі керек және қабылдау үшін ыңғайлы позицияға уақтылы шығуы керек.
Допты қабылдау білектің төменгі бөлігінде жүзеге асырылады, кейде "манжеттер"деп айтылады. Допты қабылдау кезінде қолдар түзетіледі, оларды шынтақ буындарында бүгу өрескел қателік болады. Қолдың күшті қарама-қарсы қозғалысы болмауы керек, олар аяқтарын ұзарту арқылы доппен кездесу орнына жақындайды, қолдар доптың астына қойылады, бірінші берілістің траекториясын реттейді, бірақ оны "ұрмайды". Тіпті "тамақтандыруды қабылдау аяқтармен жүзеге асырылады" деген тіркес бар, бұл бастапқы позицияны уақтылы таңдаудың рөлін көрсетеді. Аяқтың бүгілу дәрежесі қызмет көрсету траекториясына байланысты, өте төмен – ойыншы допты қабылдайды, содан кейін құлап, жамбас пен арқаға қарай домалайды.
Дайындық жаттығулары. Қабылдау дағдыларын анықтау көбінесе белгілі бір физикалық қасиеттердің даму деңгейіне байланысты, олардың дамуы дайындықтың бастапқы кезеңін құрайды. Осы жаттығулар тобына (дайындық) мыналар кіреді:
- Білек буындарында қолды бүгу және кеңейту, қолдың айналмалы қозғалысы. Сол сияқты, бірақ щеткалар жабық (саусақтар бір-біріне жабысады)
- Қабырғаға тірелген аялдамадан білезік буындарындағы қолдың бір мезгілде кезектесіп бүгілуі: алақандар қабырғаға саусақтармен жоғары, бүйірге, төмен, саусақтар жабық немесе бөлек орналасқан.
- Қабырғада тұрған аялдамадан алақан мен саусақтарды қабырғаға екі қолмен бір уақытта және кезек-кезек оң және сол қолмен итеру.
- Шеңбер бойымен қолдарыңызда қозғалу, аяқтың шұлықтары орнында.
- Қозғалу жатып, аяғын серіктес ұстайды (ұлдар үшін).
- Аялдамадан еңкейіп, алға-жоғары созылып, жату аялдамасына өтіңіз.
- Басылған допты (салмағы 1 кг) қабырғаға екі қолмен лақтырыңыз, қабырғадан шағылысқаннан кейін қолыңызды ауыстырыңыз (қабылдау позициясы төменнен).
- Жұпта бірдей, қашықтық – 3-4 м.
Сигналға жауап ретінде статикалық позициядан үдеумен жүгіру (әдетте көру) және 1-ден 5 м-ге дейінгі қашықтықты жүгіргеннен кейін тоқтау.
- Дәл солай, бірақ оңға, солға, артқа қарай үдеу.
- Бірдей, бірақ бүйірлік қадамдар – бет, оң, сол жақ, артқа алға.
- Салмағы 1 кг басылған допты екі қолмен тізе деңгейінде, қолдар түзу ұстау жаттығулары.
- 10 м дейінгі қашықтықта басылған допты (1 кг) лақтыру және төменнен қолмен ұстау. Әр түрлі доптарды 15-20 м қашықтыққа лақтыру және аулау.
Бұл жаттығуларда доптың ұшу бағытын ескере отырып, олардың әрекеттерін өлшеу қабілеті дамиды және қозғалатын затқа реакция жылдамдығы дамиды, бұл қызмет көрсету кезінде өте маңызды. Бұл жаттығулар сабақтарда жүйелі түрде қолданылады, тіпті жас спортшылар волейбол ойнауды үйренген кезде де. Осы жаттығуларды қолданудың белгілі бір кезеңінен кейін олар волейбол жаттығуларына кіріседі. Бастапқыда жетекші жаттығулар қолданылады.
Жетекші жаттығулар. Ең алдымен, қолдың, қолдың дұрыс орналасуын үйрету керек. Ең жиі кездесетіні-бұл қолдың орналасуы, оң алақан сол жаққа қойылғанда, Сол қолдың бас бармағы оң қолдың саусақтарына басылып, оң қолдың бас бармағына параллель орналасады. Екі қол да төменгі жағында бүгіліп, допты қабылдауға қатыспайды. Суретте. 2 қолды біріктіру жолдары көрсетілген. Әр спортшы өзі үшін жолды таңдайды:
- Сымға ілінген волейболды ұру. Қолдың қозғалысы - негізінен аяқтың кеңеюіне байланысты-иық буындарында шамалы, шынтақ буындарында жоқ. Негізгі міндет-қабылдау кезінде қолдың жағдайын сезіну.
- Сол, оңға, солға және тоқтағаннан кейін.
- Допты төменнен қабылдау, допты серіктес лақтырады (қашықтық – 2-3 м, содан кейін ол біртіндеп 10-15 м-ге дейін артады).
- Қабырғаға: допты төменнен бірнеше рет ұру, қолдың қарсы қозғалысы шамалы және негізінен аяқтың кеңеюіне байланысты жасалады.
- Дәл солай, бірақ допты қабырғаға жоғарыдан екі қолмен жіберу арқылы жіберіңіз. Қашықтық біртіндеп артады. орнында және алға, оңға, солға, артқа жылжытқаннан кейін орындаңыз.
- Дәл солай, бірақ допты қабырғаға бір қолмен соғу арқылы жіберіңіз.
- Төменнен бірнеше рет беру (жонглерлік).
- Допты жоғары-Алға лақтыру, оны қуып жету және оны секіргеннен кейін төменнен қабылдау.
- Допты 6-аймаққа қабылдау, допты тор арқылы серіктес лақтырады.
Дайындық жаттығуларын жүйелі қолдану (Арнайы қасиеттерді дамыту үшін) және жетекші жаттығуларды игеру қабылдау дағдыларын жетілдіруге берік негіз жасайды. Мұнда ең бастысы техникалық жаттығулар болады. Олар өте алуан түрлі.
Допты екі қолмен төменнен қабылдау. Допты төменнен қабылдау қорғаныс техникасына жатады. Бұл әдіс екі және бір қолмен орындалады. Допты төменнен екі қолмен қабылдауға үйрету кезінде мұғалім доптың астына уақтылы шығуға назар аударады. Доппен кездесу орнына қарай жылжығаннан кейін ойыншы сол аяғының соңғы тоқтау қадамымен бірге қолдарын алға созып, сәл шиеленісіп, қолдарын біріктіреді. Аяқтар тізе бүгілген, денесі сәл алға қарай қисайған. Қолдар доптың ұшу жолына перпендикуляр орналасқан. Дене салмағы алдыңғы аяққа беріледі. Қабылдау қолды алға қарай жоғары қарай жылжыту арқылы кең өкпеде жүзеге асырылады.
Доп жақындаған кезде қарсы қозғалыс аяқпен басталады, қолдар біраз уақыттан кейін жұмысқа қосылады. Допты қабылдау білектің төменгі бөлігінде жүзеге асырылады. Допты қабылдау кезінде шынтақ буындарында қолды бүгуге болмайды. Қолдың алға қарай үлкен қозғалысы болмауы керек.
Әдебиеттер тізімі:
- Волейбол" оқушылардың сабақтан тыс қызметі " Г. А. Колодницкий В. С. Кузнецов и. в. Маслов Мәскеу 2015 ж.
- Назаренко л. д. волейболшы-жоғары сынып оқушыларымен сабақта /л. д. Назаренко // Мектептегі дене шынықтыру.2015. - № 2. 43-46 бет.
- Гончарова Е. Д. дөңгелек жаттығу әдісі бойынша волейбол сабағы /Е. Д. Гончарова// Мектептегі дене шынықтыру.2014. - № 6. 23-26 бет.