Макото Шичида әдістемесі [Дошкольное образование]

Автор статьи : Шынар А.
Организация : "Ақбота" сәбилер бақшасы
Должность : Тәрбиеші
Дата : 10.02.2022
Номер журнала : 02-15-2022
Шичида туғаннан бастап барлық балалар керемет деп сендіреді. Бала ересек адамға қарағанда әлдеқайда көп білім ала алады. 0 - ден 3 жасқа дейін оң жарты шар басым болады, бұл шексіз архив сияқты, ол жерде бір рет болғанның бәрі сол жерде мәңгі қалады және қарапайым сөзбен айтқанда, біздің міндетіміз, Қымбатты ата-аналар, оған мүмкіндігінше "бару" керек. Оңды дамыта отырып, біз мидың оң және сол жақ жарты шарлары арасындағы Байланысты бекітеміз. Егер сіз дамымасаңыз, бұл байланыстар бұзылады. Тиісінше, оң жақтан ақпарат алу және оны сол жақ миымызбен өңдеу өте қиын болады. Тиімді даму үшін Макото Шичида сол жақ жарты шардың барлық 5 сезіміне (көру, дәм, иіс, жанасу) назар аударуды және оң жарты шар – түйсігі жауап беретін Алтыншы сезім туралы ұмытпауды ұсынады. Ол телепатия, анықтық, форсайт, психометрия және рухани күш сияқты қабілеттерге жауап береді. Қандай нәтижелер күту керек? Бұл әдіс ұзақ мерзімді нәтижеге арналған, алғашқы сабақтардан кейін сіздің бір жарым жасар балаңыз ән айта бастайды, есте сақтау кітаптарын оқып, болашақты болжай бастайды деп ойламаңыз. Мұндай нәзік жаста біздің міндетіміз-балаға білімді" итеру" емес, оны игеруге үйрету. Әрбір жаңа іс-әрекетте сіз балаңыздың жетістіктерін көресіз, ал 7-ші іс-шараға жақын, сіздің балаңыз сабаққа қатысатын музыканың алғашқы ноталарын естігенде немесе сіздің қолыңызда таныс және сүйікті, сиқырлы қорапты көргенде, үстелге жүгіруге қуанышты болады. Осы техниканы қолдана отырып, бала ақпараттың керемет көлемін тез оқып, есте сақтайды, ерекше математикалық қабілеттерге ие болады, керемет спорттық нәтижелер көрсетеді, бірнеше шет тілдерін игере алады, сонымен қатар дыбыстардың биіктігін дәл анықтай алады. Негізгі принциптері: Біздің әлемде сіз қай елде тұрғаныңыз маңызды емес, білім логика, аналитика, математика үшін жауап беретін сол жақ жарты шарды дамытуға бағытталған. Ал оң жақ, көңіл мүлдем көңіл бөлінбей келеді. Жоқ болса да, мен мұғалімнің мектепте айтқанындай еске түсіремін: "егер сіз креативті болғыңыз келсе, оң жарты шарды дамытуыңыз керек, сол қолыңызбен тістеріңізді жуыңыз", мен мектепте оң жарты шардың дамуы туралы білдім. 0 жастан 3 жасқа дейін баланың сөйлеу, логикалық ойлау, аналитикалық қабілеттері әлі дамымаған және оң жарты шарды дамытуға мүмкіндік бар. Макото Шичида құшақтау кем дегенде 8 секундқа созылуы керек деп Айтады, дәл осы уақыт ішінде сіздің махаббатыңыз баланың жүрегіне жетеді, оны тыныштандырады, сенімділік пен күшке әсержасайды. 5 минуттық көңіл-күй. Оны ұсыныс деп те атайды.Сіздің балаңыз ұйықтап болғаннан кейін, келесі бес минут ішінде оның сана-сезімі әлі де оянады және сізде баланың мінез-құлқын түзетуге мүмкіндік бар. Мысалы, бала балабақшаға барғысы келмейді немесе кастрюльге үйренбейді. Оған қанша оң ұсыныс айт. "Жоқ"бөлігін пайдаланбаңыз. Мысалы: "Тимоша, сіз қазірдің өзінде ересек адамсыз, сіз қазірдің өзінде 3 жастасыз. Сіз өте батыл және өте ақылды баласыз. Сіз балабақшаға барғанды ұнатасыз, таңертең оянғанда бәрі жақсы болады. Әкем екеуміз сізді өте жақсы көреміз» Макото Шичида әдісі бойынша оң жарты шарлы даму Қазіргі мектепке дейінгі білім беру логика мен аналитикалық ойлауға жауап беретін мидың сол жақ жарты шарын дамытуға бағытталған. Санасыз, интуитивті байланысты оң жарты шарға іс жүзінде көңіл бөлінбейді. Шичиданың оның әдістемесін басқалардан ерекшелейтін негізгі идеясы-мидың оң жарты шарын дамыту қажеттілігі. Жапон профессоры оң жарты шардың" жоғары жады сыйымдылығы " туралы айтады, ол суреттер түрінде келетін ақпаратты тез өңдейді және жинақтайды. Мидың қалыпты жұмыс істеуі үшін, әрине, адамға екі жарты шар қажет. Олар синхронды жұмыс істейді: оң жақта көптеген ақпарат сақталады, ал сол жақта оны қажетті уақытта алады, өңдейді және қолданады. Шичида 3 жасқа дейінгі балаларда бұл оң жарты шар басым (олар аналитикалық ойлау мен логиканы дамытпаған) және ата – аналардың баланың айналасында оң жарты шардың дамуын ынталандыратын орта құра алатындығын айтады-болашақ қабілеттердің негізі. Сонымен қатар, балалар өте жақсы көреді және үйренгісі келеді. 3 жастан бастап сол жақ жарты шар өзін көрсете бастайды-баланың логикасы мен лингвистикалық дағдылары бар. 6 жасында баланың миы шамамен 80% қалыптасады, ал сол, логикалық жарты шар ақыры оңға "бағынады". Сондықтан Шичида алты айдан 6 жасқа дейін оң жарты шардың дамуы үшін өте қолайлы деп санайды. Макото Шичида ерте жаста оң жарты шарды дамытудың маңыздылығы туралы айтады: "Нәресте дүниеге келген кезде оның оң және сол жақ жарты шарлары бірнеше триллион уақытша жүйке байланыстарымен байланысады. Егер бала өмірінің алғашқы үш жылында олар қолданылмаса (ақпаратпен толтырылмаса), олар жай жоғалады. Бұл 3 және 33 жастан кейін адаммен айналысудың қажеті жоқ дегенді білдірмейді, бірақ әсер бірнеше есе азаяды". "Данышпандардың балалары" кітабында Шичида оң жарты шарды "мидың бейнесі" деп атайды, мұны фотографиялық жад пен армандарды көру қабілетіне жауап беретін оң жарты шар деп түсіндіреді. Мидың жақсы дамыған оң жарты шарлары бар адамдар, демек, фотографиялық жады бар адамдар кез-келген суретті оңай қалпына келтіреді. Олар сауатты жазады, үлкен білімге ие, өйткені олар көптеген кітаптардан ақпаратты сақтайды, абсолютті есту қабілетіне ие және мәселені әртүрлі жағынан көре алады.      Макото Шичиданың айтуынша, "оң және сол жақ жарты шарлар жақсы дамыған кезде, баланың әлеуеті жоғары болады, Бала біздің барлық үміттерімізден асып, өзінің күшті жақтарын көрсете алады. Мұндай балалар үлкен көлемдегі ақпаратты тез есте сақтайды және оқығандарын немесе көргендерін дәл есте сақтайды және барлық ақпарат оларға түсінікті, сонымен қатар олар өздерінің спорттық мүмкіндіктерін жақсарта алады". Бұл керемет сияқты, солай емес пе? Алайда, Шичида жүргізген көптеген зерттеулер әртүрлі суреттерді тез, жыпылықтап көрсету мектеп жасына дейінгі балалардың дамуына нақты пайда әкелетінін көрсетеді. Сонымен қатар, Гарвард университетінің ғалымдарының зерттеулеріне сәйкес, әйгілі адамдарда мидың жарты шарлары бірдей дамыған. Макото Шичидтің ерте даму әдістемесі, қысқаша айтқанда, Макото Шичида жүйесі келесі негізгі принциптерге негізделген:
  • балалар туғаннан бастап керемет;
  • Ата - ананың балаға деген сүйіспеншілігі - бұл оқытудың негізі;
  • даму процесінде баланың барлық сезім мүшелерін (көру, есту, иіс, дәм, жанасу) қолдану маңызды);
  • ерте жаста 3 жасқа дейінгі балаларда басым болатын мидың оң жақ жарты шарының дамуына көп көңіл бөлу керек;
  • сабақтың сәттілігі олардың жүйелілігі мен дәйектілігіне байланысты.
Шичидтің дамуы оң жарты шардың мүмкіндіктерін дамытуға бағытталған: фотографиялық жады, математикалық қабілеттер, ақпаратты өңдеудің жоғары жылдамдығы, визуализация, шет тілдерін үйрену қабілеттері, музыкалық қабілеттер, түйсігі, психикалық қабылдау. Осы әдіс бойынша дамыған балалар ересектер сияқты, бейсаналық деңгейде емес, оң жарты шарды саналы түрде қолдануды үйренеді. Шичиде сабақтарына дайындық Сабақ басталар алдында нұсқаушының басты міндеті-баланың дұрыс көңіл-күйін қалыптастыру. Баланың көңіл-күйі жақсы болған кезде уақытты таңдаңыз, ол толық және көңілсіз емес. Альфа толқындарымен музыканы қосыңыз (мысалы, Джеффри Томпсонның өңдеуінде) – бұл тыныштандыратын көрінеді, бірақ іс жүзінде мидың оң жақ жарты шарын іске қосады. Тыныс алу жаттығулары Тыныс алу жаттығуларын орындау Шичид әдісі бойынша сабақтарға дайындықтың бір бөлігі болып табылады. Терең тыныс алу және дем шығару демалуға көмектеседі, бұл оң жарты шардың жұмысы үшін өте маңызды. Тыныс алу жаттығуларын орындау уақыты - 5 минут. Баламен бірге жаттығу орындай аласыз:
  • түтік арқылы бір стақан суға үрлеңіз;
  • сабын көпіршіктерін жіберіңіз;
  • шамдарды үрлеу;
  • арқанға ілінген жеңіл заттарды (қауырсындар, қағаз фигуралары, помпондар) үрлеп, оларды ұшып кетуге, айналдыруға және серпуге мәжбүр етеді;
Қиял тақырыбына дем алыңыз. Үлкен балалар мұндай жаттығуды орындай алады. Алдымен сіз көзіңізді жұмып, біраз уақыт баяу және терең дем алуыңыз керек. Содан кейін 8 секундтық тыныс алыңыз, деміңізді 8 секундқа ұстап, 8 секундтық дем алыңыз. Бұл жаттығуды үш рет қайталағаннан кейін бала демалады. Шичид әдісі бойынша "энергия шары" жаттығуы Бұл жаттығу біреуге мистикалық болып көрінуі мүмкін, өйткені оның мәні баланың айналасындағы әлемнен оң энергияны тартып, ала алатындығын сезінуі. Қалай болғанда да, бұл кем дегенде позитивті және қиялды дамытатын ойын.  Жаттығуды орындау үшін сіз балаңызбен бірге бір-біріне қарама-қарсы отыруыңыз керек және алақаныңызды бір-біріне ысқылап, қазір Қоршаған кеңістіктен оң энергияны қалай жинағаныңыз туралы сөйлесуіңіз керек. Бірте-бірте сіз қолыңызда кішкентай энергетикалық доп бар екенін "байқайсыз", ол барған сайын артып келеді. Қыста Қарлығашты айналдырғандай елестетіп көріңіз. Аналогия бойынша энергия шары сіздің қолыңызда артады, және, сайып келгенде, соншалықты үлкен болады, оны ұстап тұру қиын – енді сіз өзіңізді осы оң энергиямен "құйып", оған ене аласыз. Тағы бір нұсқа – допты күшпен қысу, қысу және ол кішкентай болған кезде жоғары концентрацияланған оң энергияның осы бөлігін "жеу". Егер балаға ересек адамның қозғалысын қайталау қиын болса, сіз онымен бірге бір, жалпы энергия шарын жасай отырып, қозғалыстар жасай аласыз. Қиялды дамыту жаттығулары Қиялды дамытуға немесе бейнелер жасауға арналған тапсырмалар автордың айтуы бойынша Макото Шичида әдісінің маңызды құрамдас бөлігі болып табылады. Баланың қиялын ынталандыру үшін жаттығудың осындай нұсқаларын қолдануға болады:
  • өзіңізді өте кішкентай етіп көрсетіңіз;
  • өзіңізді қандай да бір жануар ретінде елестетіңіз (мысық, қоян, құс және т.б.). Бала қиялдауы керек, анасы емес – сондықтан жетекші сұрақтар қойыңыз: "мысықтың көзі қандай түсті? Ал жүні? Айжан серуендеуге қайда кетті? Жолда кім кездесті?»;
  • өзіңізді жансыз затпен, мысалы, орындықпен немесе шкафпен елестетіңіз. Өзіңізді жеңіл, қауырсын сияқты немесе ауыр және қатты, бөрене сияқты сезініңіз.
Бұл жаттығу театр студияларында шеберлікті дамыту үшін қолданылады, яғни.кескінге ену мүмкіндігі. Макото Шичидтің айтуынша, балалар осындай тапсырмалардың арқасында түсі мен пішінін елестетуге, дыбысты "естуге", жадынан иіс, дәм, сезу сезімдерін сезінуге үйренеді; Шичиданың флэш-карталарын көрсету Макото Шичида әдістемесінде карталар негізгі компонент болып табылады және автордың пікірінше, олардың саны сападан гөрі маңызды. Шичида мектептеріндегі мұғалімдер сәбилерге бірдей картаны 3 реттен артық көрсетуге кеңес бермейді, өйткені балалардың монотондылығы тез әлсірейді. Карталар не үшін қажет? Мидың оң жақ жарты шарын кітапханамен салыстыруға болады, онда сол жерден шығарылатын көптеген ақпарат сақталады. Карточкаларды жылдам көрсету мидың оң жақ жарты шарына бағытталған, онда жаңа суреттер енгізіледі, өйткені сол жақ жарты шарда ақпаратты игеруге көп уақыт кетеді. Карточкаларды көрсету миды жаттығулар сияқты жаттығулар жасайды. Макото Шичида әдісі бойынша флэш-карталар ("in-a flash" – бірден) - бұл әртүрлі тақырыптағы суреттері бар карталар жиынтығы. Шичида балаға күніне 100-ден аспайтын флэш-карталарды көрсетуді ұсынады, олардың әрқайсысына 0,5 секундтан аспайды. Демонстрация кезінде сіз бейнеленген затты шақыруыңыз керек – бұл сол жақ жарты шарды іске қосады, ал жыпылықтайтын суреттер оң жақта қалады. Флеш-карталардың күнделікті көрсетілімі фотографиялық жадыны дамытады, сөздік қорын және жалпы білім көлемін кеңейтеді. Флэш-карталармен жұмысты қашан бастау керек? Сіз үш айдан бастап, алты айдан бастап жасай аласыз, бірақ жылына бастау кеш емес. Карталарды қалай көрсету керек? Мектептерде Шичидтер карточкаларды баланың көзінен сәл жоғары, қолының ұзындығында орналастыруды ұсынады. Көрсету аралығы-0,5-1 секунд. Сіз баяу шоудан бастай аласыз, қарқынын біртіндеп арттыра аласыз. Оларды қарапайым және интернет-дүкендерде сатып алуға болады, сонымен қатар оларды басып шығаруға немесе тіпті өзіңіз жасай аласыз. Карточкаларды алу тәсілдерін біріктіріңіз-балаға сатып алынғандар да, жасағандар да ұнайды. Карточкалардың сөз-белгілеусіз болғаны жөн. Күніне қанша картаны көрсету керек? Сіздің балаңызға қаншалықты қызықты болады. Әдістеменің кейбір ізбасарлары күніне 1000 карточка көрсетеді. Бұл көп уақытты қажет етпейді, өйткені бір картаны көрсету үшін бір секунд немесе одан да аз уақыт кетеді. Жад тізбегі (сілтеме жады) Жаттығудың мәні-кездейсоқ таңдалған және бірқатар карталардан абсурдтық әңгіме құрастыру. Макото Шичидтің кітабынан мысал:"Кірпі, кәмпит, бұлт, тырнақ, үй, шырын, кесіртке, аспан, сүзбе, қар "деген сөздерден біз келесі оқиғаны құрастырамыз:" кірпі кетіп, кәмпит жеді, кенеттен бұлт пайда болды, ол кенеттен тырнақтардан жаңбыр жауды. Кірпіге шырын ішуге барған үй салу үшін тырнақтар қажет болды. Мен бұған дейін аспанға қараған кесірткені де алғым келді. Қар жауғандықтан аспан сүзбенің түсі болды". Жад торы Шичиданың жад торы-бұл фотографиялық жадты дамытудың тамаша тәсілі. Сіз қарапайым 2х2 торынан бастауыңыз керек, оның әрқайсысында сурет бар. 10 секунд ішінде сіз балаға суреттері бар торды көрсетіп, оған бірдей суреттері бар карталарды бересіз. Содан кейін сіз бастапқы торды жауып, кішкентайға үлгіні орналастырғандай бос тормен параққа карточкалар қоюды ұсынасыз. Бала аяқтағаннан кейін бастапқы торды ашып, нәтижені тексеріңіз. Сонымен, келесі жолы тапсырманы 3x3 торын, содан кейін 4x4, 5x5 және т.б. пайдалану арқылы қиындатуға болады. Егер пайдаланылған торда көптеген суреттер болса, таратылған карталарға қарағанда басып шығаруды қолданған дұрыс, өйткені есте сақтауға арналған жадыны жаттықтыру үшін балаға бірнеше секунд беру керек, ал карталарды аудару көп уақытты алады. Фото жадты дамыту ойыны (Photo memory game) Сіз келесі ойындарды пайдалана аласыз:
  • балаға картаны көрсетіңіз,
  • оны жасырыңыз,
  • содан кейін сол және басқа ұқсас картаны көрсетіңіз.
  • Баладан бірінші картаны көрсетуді сұраңыз;
  • неғұрлым күрделі нұсқа: үш картаны көрсетіңіз, содан кейін сол үш және тағы біреуін көрсетіңіз және артық, соңғысын алып тастауды ұсыныңыз;
  • 3-5 секунд ішінде бірнеше картаны көрсетіп, оларды алып тастаңыз, содан кейін бірдей жиынтығын көрсетіңіз, бірақ бір картасыз. Қайсысы жетіспейтінін сұраңыз.
 Шичида әдісінің маңызды сәті-кітап оқу Тілдік дағдылар (сөздерді білу, сауатты сөйлеу, шет тілдері) сол жақ жарты шармен байланысты болып көрінеді. Алайда, оқу әлі де мидың оң жарты шарын белсенді дамытады. Неге бұлай болады? Кейбір деректерге сүйенсек, Шичиданың әдістемесі балаға күнделікті кем дегенде 3 кітапты дауыстап оқуды қарастырады. Әдіс авторының кітабында айтылған аналардың бірі ұлының оқусыз қалай оқуды үйренгенін айтады – ол оған көп оқығандықтан. Оқудың пайдасы туралы барлық ата-аналар біледі. Кітаптар-баланы оқытудың әмбебап тәсілі. Шичиданың көзқарасы бойынша баланың ақыл-ойын дамыту үшін баланың тыныш және тыныш ортада жаңа білім алуы қажет. Кітаптар оқытудың бұл әдісіне сәйкес келеді. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
  1. [www.shichida.co.jp] - Макото Шичиданың ресми сайты, онда автордың кітаптарын ағылшын тілінде тапсырыс беруге болады.
  2. [supermom.ru] - Елизавета Черникованың жобасы. Мұнда Шичида әдісіне сәйкес егжей-тегжейлі сабақ жоспарлары, үнемі жаңартылып отыратын флэш-карталар базасы орналастырылған.
  3. [detkipp.com] - Ольга Астафьеваның блогы, онда ол Шичида әдісін Сәбиінің дамуында қолдану туралы айтады.
  4. [club.umnitsa.ru/smartydiary/metodika-makoto-shichidy-ili-vse-po-polochkam] - менің ақылды клубым, онда Аня анам әдістеме бойынша сабақ жоспарын ұсынады.
  5. [https://ncuxolog.ru/metodika-makoto-shichidy] - Отбасылық сайт ncuxolog.ru