Инклюзивті білім беру педагогын қалай көремін? [Инклюзивное образование]

Автор статьи : Динара И.
Организация : "Ақбота" сәбилер бақшасы
Должность : Тәрбиеші
Дата : 19.02.2022
Издатель : Шынар А., Автор
Номер журнала : 02-15-2022
Қазіргі өмір инклюзияға қарай бет бұруда, және инклюзивті білім беру педагогының мамандығы білім беру жүйесінің барлық деңгейлерінде – мектепке дейінгіден бастап жоғары білімге дейін барған сайын сұранысқа ие болуда. Инклюзивті білім беру мұғалімі әр жеке оқушының білім беру әлеуетін жүзеге асыруда тиімді болатын арнайы тәсілдер мен әдістердің көмегімен мүмкіндігі шектеулі адамдарды оқытумен айналысады. Инклюзивті мұғалімнің қызметі оның әр оқушысына жеке көзқарасты таңдауға негізделген. Бұл тәсіл әрқайсысының ерекшеліктерін де, қажеттіліктерін де қамтуы керек. Оның күрделілігі әр оқушыға жеке назар аудару және сонымен бірге ешкімді бөлмеу, әркім өзін тең жағдайда сезінетіндей және біреуге оған қарағанда көбірек көңіл бөлінеді деп ойламайтындай етіп көрсету. Сонымен қатар, мұндай мұғалім студенттерге сапалы білім беруді қамтамасыз етуі керек, бұл процесті жеңілдетеді, сонымен қатар мүмкіндігі шектеулі студенттерге әлеуметтік бейімделудің қиын кезеңінен өтуге көмектеседі. Нағыз педагог-маман білім алушылардың барлық жеке ерекшеліктерін ескере отырып, білім алу процесін икемді етуге және туындаған барлық қажеттіліктерді қанағаттандыруға мүмкіндік беретін оқуға деген осындай көзқарасты қамтамасыз ете алады. Мұндай мамандарға деген сұраныс қазіргі уақытта Ресейде өте жоғары, өйткені біздің еліміз инклюзивті білім берудің тиісті деңгейіне жете бастады. Қазіргі уақытта осы саладағы оқытушылардың жетіспеушілігі саланың барлық дамуын тежеп отыр, алайда проблема тек кадрлардың жетіспеушілігінен ғана емес, инклюзивті білім беру саласындағы жұмысқа кадрларды оқытуға дұрыс көзқарастың болмауынан болып отыр. Мұның бәрі шектеулі адамдарға біздің елде өз әлеуетін жүзеге асыруға және өздерін толық ашуға мүмкіндік бермейді. Сондықтан инклюзивті білім беру мұғалімінің тиісті имиджін анықтау өзекті болады. Біріншіден, мұндай адам кәсіби құзыреттілік саласында да, жеке дайындық саласында да күрделі және әрдайым стандартты емес жұмысқа дайын болуы керек. Сонымен қатар, өзін инклюзивті білім беру саласындағы жұмысқа арнағысы келетін адам өзі үшін қабылдауы керек және әрдайым стандартты емес ортада өте маңызды ерекше құндылықтар жүйесін есте сақтауы керек. Бұл бұзылыстың ауырлығына қарамастан адамның жеке басының құндылығын мойындау (белгілі бір адамның ауру дәрежесі қаншалықты ауыр болмасын, ол бірінші кезекте жеке тұлға екенін және оның білім алуға деген ұмтылысы қандай да бір ерекшеліктермен шектелмеуі керек); білім беру нәтижесін алуға ғана емес, тұтастай алғанда дамуында кемістігі бар адамның жеке басын дамытуға назар аудару (білім алудың мақсаты нақты білім алу ғана емес, сонымен бірге бар дағдыларды дамыту, сонымен қатар кейде практикалық білімнен де жоғары болатын жеке тұлға мен оның қасиеттерін дамыту); Даму қабілеті бұзылған адамдар үшін мәдениеттің тасымалдаушысы және оның аудармашысы ретінде өзінің жауапкершілігін сезіну (мұғалім емес, студенттерге өздері алғысы келетін құнды білім бере алады).; мүмкіндігі шектеулі балалармен педагогикалық іс-әрекеттің шығармашылық мәнін түсіну, үлкен рухани және энергетикалық шығындарды талап етеді (мұнда оқулықтан үйренудің қарапайым тәсілдерін қолдану емес, шығармашылық ойдың болуы және нақты жағдайларда тиімді болатын өз тәсілдерін жасау мүмкіндігі маңызды). Мүмкіндігі шектеулі адамдармен жұмыс жасайтын мұғалім үшін маңызды компоненттердің бірі – бұл көмек көрсету қабілеті мен дайындығы. Біріншіден, бұл медициналық көмек, өйткені мұғалім белгілі бір аурулармен айналысады. Бұл аспект кәсіби медициналық дағдыларды қажет етпейді, бірақ мұғалімнен алғашқы медициналық көмек көрсетуді талап етеді. Алайда мұғалімнің көмегі тек медицинада ғана емес, моральдық тұрғыдан да болуы керек. Кейде оқушыға қолдау көрсету керек, мүмкін кез-келген мәселені шешуге көмектесу керек. Сондай-ақ, мұғалімнің жеке қасиеттеріне мейірімділік, толеранттылық, педагогикалық оптимизм, өзін-өзі бақылау мен өзін-өзі реттеудің жоғары деңгейі, ізгілік, байқау қабілеті, бақылауларды қорытындылау және оқу жұмысын оңтайландыру үшін оқушы туралы ақпараттың көбеюін пайдалану мүмкіндігі кіруі керек. Мұғалім осы қасиеттердің маңыздылығын түсініп, оларды дамытуға тырысуы керек. Сонымен қатар, мұғалімнің әр қамқоршысының жеке басын дамытуға деген ұмтылысы ғана емес, сонымен қатар өзін-өзі дамытуға деген ұмтылысы да маңызды. Оқыту ешқашан тұрмайтындықтан, жеке өсу мен дамуды есте ұстаған жөн. Сонда өзін-өзі тану өзін-өзі дамыту мен өзін-өзі тәрбиелеудің қажетті шарты болады. Заманауи мұғалімнің имиджін аяқтау үшін, жоғарыда аталған барлық сыртқы келбет мәдениетін ескеру қажет. Ол үлгі болуы керек. Бірақ, әрине, киім стилінде емес, таза, ұқыпты және ыңғайлы киіну қабілетінде. Мұғалімнің тікелей сөйлеуіне келетін болсақ, ол сәтке сәйкес келуі керек. Қарым-қатынас кезінде мұғалім барынша әдептілік пен шыдамдылық танытуы керек, дөрекілік пен немқұрайдылықтың көрінісі мүлдем қолайсыз. Осылайша, инклюзивтік білім беру саласындағы педагог-бұл күрделі жағдайлардан шығу жолдарын таба алатын, әрбір оқушыға жол таба алатын өз ісінің кәсіпқойы ғана емес, сондай-ақ мүмкіндігі шектеулі адамдарға білім алуға және олардың жеке басын дамытуға көмек көрсету жолын таңдаған сезімтал, зейінді адам.