Химия сабағында оқушылардың танымдық қызығушылығын арттыру жолдары [Химия]
Автор статьи : Акмарал К.
Организация : №3 Күршім гимназиясы
Должность : химия пәні мұғалімі
Дата : 19.11.2021
Издатель : Акмарал К., Автор
Номер журнала : 02-15-2022
Организация : №3 Күршім гимназиясы
Должность : химия пәні мұғалімі
Дата : 19.11.2021
Издатель : Акмарал К., Автор
Номер журнала : 02-15-2022
Едәуір уақытқа дейін мектептегі білім беру жүйесінде оқушылардың білім, білік-дағдылары басым бағыттардың бірі болды. Алайда қазіргі ақпараттық-технологиялық қоғамда кез келген ақпаратты гаджеттердің көмегімен тауып алуға болады. Сондықтан оқушылар іс-әрекетінің тиімділігі ең алдыңғы қатарға шықты. Енді құрғақ білім ғана емес, сол білімді «Қалай, қайтіп, қайда қолдану қажет?» деген заңды сауал туындады. Соңғы стандарттың бұрынғы стандарттан айырмашылығы да осы сауалмен тікелей байланысты. Бұның өзі сабақ кезіндегі оқушылардың танымдық қабілеттерін білу, анықтау, дамыту мәселелерімен қабысады.
Білім беру жүйесінің алдындағы қазіргі басты мақсат – бәсекеге қабілетті, өзіндік танымдық әрекет ете алатын жан-жақты дамыған жеке тұлғаны тәрбиелеу. Танымдық әрекет дегеніміз білім алушының ізденіп, білім алуына бағытталған белсенді ақыл-ой қызметі. Ал танымдық қабілет дегеніміз жеке тұлғаның білу, түсіну, қолдану, талдау, зерделеу, т.б. іс-әрекеттерді атқарудағы икемділігін айқындайтын өзіндік психологиялық ерекшелігі болып табылады. Сонымен таным дегеніміз не? «Таным – объективтік шындықты адамның ойында бейнелейтін және қайта жаңғыратын қоғамдық іс-әрекет барысы. Таным барысында ойлаудың түрлі тәсілдері пайдаланылады (анализ, синтез, дедукция, индукция)». Педагогикалық-психологиялық тұрғыдан алғанда, білім алушының танымдық қабілеттерін танымдық әрекетін ұйымдастыру арқылы қалыптастырып дамытуға болады [1].
Оқушылардың танымдық белсенділігін арттыру бойынша мұғалімнің негізгі мақсаты-олардың шығармашылық қабілеттерін дамыту. Психологиядан адамның, оның ішінде оқушылардың қабілеттері іс-әрекет процесінде дамитыны белгілі. Оқушылардың танымдық қабілеттерін дамыту тәсілі-бұл оқу процесінде оқушылардың жоғары белсенділігін қамтамасыз ететін әдістер мен тәсілдерді шебер қолдану. Мұғалім сабақта пайдаланатын әдістері мен тәсілдерін оқушылардың танымдық қабілеттерінің деңгейін ескере отырып қолдануы керек, өйткені шамадан тыс тапсырмалар оқушылардың өз күшіне деген сенімін жоғалтады. Бұл өз кезегінде оң нәтиже бермейді.
Сондықтан оқушылардың танымдық қабілетін дамыту бойынша мұғалімнің жұмыс жүйесі оқушылардың шығармашылық-танымдық қабілеттерін үдемелі және мақсатты дамытуды, олардың ойлауын дамытуды ескере отырып құрылуы керек. Оқу процесінде оқушы әртүрлі психикалық процестерді көрсететін әрекеттерді орындайды. Олар: сезім, қабылдау, ұсыну, ойлау, есте сақтау және т.б. Барлық танымдық-психикалық процестердің ішінде ойлау жетекші болғандықтан, оқушылардың іс-әрекетін белсендіру олардың ойлауын белсендіруді, яғни танымдық қабілетін дамытуды білдіреді деп айта аламыз. Сонымен бірге, оқушының оқуға деген ықыласынсыз мұғалімнің барлық күш-жігері күтілетін нәтиже бермейтінін есте ұстаған жөн. Осыдан оқу мотивтерін қалыптастыру керек деген тұжырым жасалады, оның бастысы - пәнге деген қызығушылық.
Пәнге деген қызығушылығы артқан оқушы қандай да бір материалды не үшін оқып жатқанын нақты түсініп, сабақта өз жұмысының маңыздылығы мен нәтижелерін айқын елестете алады. Сондықтан ол сабақ барысында қол жеткізген мақсаттарын өз бетінше анықтайды. Өйткені оқушы оқу тапсырмасының мағынасын түсініп, оны өзі үшін маңызды деп қабылдаған жағдайда ғана оның қызметі уәжді және мақсатты болады[2]. Сабақтың осы кезеңінде білу, табу, дәлелдеуге қатысты оқу мотивтері пайда болады.
Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, танымдық қабілеттерін дамыту үшін проблемалық оқытуды пайдалану тиімді. Себебі оқушы алдына қойылған проблеманы шешу барысында пән бойынша алған білімін пайдалана алады. "Металдар коррозиясы" тақырыбын зерттеу кезінде коррозия процесіне қатысты шынайы өмірден алынған нақты фактілерді келтіруге болады:
- Өткен ғасырдың басында американдық миллионердің тапсырысы бойынша «Теңіз қоңырауы» сәнді яхтасы салынады. Оның түбі мыс пен никель қорытпасымен қапталған, киль және басқа бөлшектер болаттан жасалған. Яхтаны суға түсіргенде, ол пайдалануға жарамсыз болып шықты. Ашық теңізге шыққанға дейін ол істен шықты.
- Біздің дәуірімізге дейінгі III ғасырда Родос аралында күн құдайы Гелиостың үлкен мүсіні түрінде маяк салынады. Мүсін саздан жасалған, негізі темір жақтау, ал үстінде мүсін қола парақтармен жабылған (мыс пен қалайы қоспасы). Родос колосы әлемнің жеті кереметінің бірі болып саналды. Алайда әлемнің жеті кереметінің бірі алпыс алты жылдан кейін құлады.
- Беркенова Г.С, Сеилова А.К. [Электрондық ресурс]: ғылыми баяндама. Білім алушылардың танымдық қабілеттерін кешенді түрде дамыту – педагогикалық мәселе ретінде / - сілтемесі - http://www.rusnauka.com/11_NPE_2014/Pedagogica/2_165855.doc.htm
- Заир-Бек С.И. Развитие критического мышления на уроке: пособие для учителей общеобразоват. Учреждений / С.И. Заир-Бек, И.В.Муштавинская. – 2-е изд., дораб. – М. : просвещение, 2011. – 223 с. :ил. – (работаем по новым стандартам).
- Поташник М.М. Требования к современному уроку. Методическое пособие. – М.: Центр педагогического образования, 2011. – 272 с.
- Хуторской А.В. Методика личностно-ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному. – М., 2005.
- https://multiurok.ru/index.php/files/baiandama-ok-ushylardyn-tanymdyk-k-abiliettierin-d.html