Мурат Журинович 1941 жылдың 7 желтоқсанында Оңтүстік Қазақстан облысы Арыс жерінде дүниеге келген.
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік университетінің, Мәскеу химиялық технологиялар институтының аспирантурасының түлегі. Қазақстан ұлттық ғылым академиясының Президенті, ғылым докторы, профессор, академик. Электрохимия саласының беделді ғалымы. Мемлекет және қоғам қайраткері. 1985 ж. бері мемлекеттік органдар мен мекемелерде, қоғамдық ұйымдарда бірінші басшы қызметін (министр, ректор, директор, президент) абыроймен атқарып келеді. Әлемге әйгілі болған мыстың нанодисперстік ұнтағын электрохимиялық әдіспен өндірудің авторы. Білім және ғылым саласындағы еңбек жетістіктері үшін елеулі мемлекеттік және халықаралық наградалармен марапатталған. Академик Мурат Журинович ел мақтанышы, ұстаздар үлгі тұтар ғылым мүсіні.
...

Материалдарды жариялау мақалалар, шолулар, қысқа хабарламалар, сұхбаттар, хаттар түрінде жүзеге асырылады. Редакцияға келген материалдар рецензиялау, түзету енгізуден (әдеби) және түпкілікті мәтінді авторлармен келісу рәсімдерінен өтеді. Журналға білім беру саласына қатысты кез-келген мақала журнал айдарларына сәйкес қабылданады.

Журналға жариялау үшін ұсынылатын материалдар келесі талаптарға сәйкес болуы тиіс:

мақала көлемі 1000 таңбадан кем емес, 6000 таңбадан аспауы тиіс. А4 форматымен есептегенде мөлшермен 2-10 бет мәтінге тең.
мақаланың материалында автордың аты-жөні, лауазымы, байланыс нөмірі, электрондық поштасы, мақала атауы тиіс;
мақала авторы міндетті түрде пайдаланылған әдебиеттің тізімін көрсетеді; Интернет желісіндегі электрондық анықтамалық жүйелерден (мұндай жүйенің атауы және тиісті тарауы көрсетілген) және ресурстардан алынған мәліметтерге сілтемелер мүмкін; мәтіндегі нұсқама белгісі тыныс белгілерінің (нүкте, үтір, қос нүкте, нүкте үтірмен) алдында қойылады;
мақалалар мәтін күйінде ғана қабылданады;

Автор Журналда жариялауға материалдарды ұсыну арқылы өзінің материалының "Әдістеме" журналы сайтында (www.adisteme.kz) және Зияткерлік технологиялар институты сайтында (www.zti.kz) жарияланатындығына, сонымен бірге мақалаларды мемлекеттік, орыс және ағылшын тілдерінде аударылатындығына келісетіндігін білдіреді.

Мақала авторларынан мақаланы Журналда жариялағаны үшін міндетті ақы алынбайды. Мақала үшін авторлық гонорар төленбейді.

Мақала авторлары, Журнал иесі өздері пайдаланылатын зияткерлік меншікке авторлық және өзге құқықтарды сақтауға міндетті. Мақалаларды жариялаған кезде мақаланың мазмұнын бұрмаламайтындай етіп қысқартуға және түзету енгізуге рұқсат етіледі. Ешкім Журнал мақұлдамаған мақаланы Журналдан оны жариялауды талап етуге құқылы емес.
...

Динара Болатхановна Алматы облысы, Көксу ауданы Балпық би ауылында дүниеге келген. Алматы қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университетінің түлегі. Еңбек жолын Ал-маты қаласы, Әуезов ауданы № 113 гимназиясынан бастап, 2010-2011 жылдары қызмет еткен. 2011 жылдан бері Б.Атыханұлы атындағы №36 гимназияда технология пәнінің мұғалімі. Сонымен қатар, мұғалім шәкірттері қалалық көрме жеңімпаздары. Халықаралық пән олимпиадасының жеңімпаздары болып табылады. Жас ұрпаққа сапалы білім мен саналы тәрбие беруде аянбай еңбек етуде. ...

Атырау облысында дүниеге келген. КСРО Еңбек сіңірген қайраткері, педагогика ғылымдарының докторы, профессор. КСРО педа-гогика ғылымдары акаде-миясының және Қа-зақстан ұлттық ғылымдар академиясының академигі. Білім және ғылым саласындағы еңбек жетістіктері негізінде «Қазақстан Республика-сының Мәдениет қайраткері», «Еңбек ері», «КСРО ғылымының еңбегі сіңген қайраткері», «КСРО білім беру ісінің үздігі» төсбелгілерімен марапатталған. Н.К.Крупская мемлекеттік пре-миясының иегері.
«Қазақстан ұстаздары» қоғамының құрметті мүшесі, ғылыми кеңесшісі. Республикалық және халықаралық конкурстар мен конференциялар-дың педагогикалық сарапшысы.
...

ҚАСЫМ-ЖОМАРТ КЕМЕЛҰЛЫ 1953 жылдың 17 мамырында Алматы қаласында дүниеге келген. 1975 жылы Мәскеу мемлекеттік халықаралық қатынастар институт бітірген. КСРО-ның Қытай Халық Республикасындағы елшілі-гінде диплом алдындағы тағылымдамадан өткен. 1983-1984 жылдар аралығында Бейжің лингвисти-ка институтында тағылымдамадан өтті. 1992 жылы Ресей Федерациясы Сыртқы істер министрлі-гінің Дипломатиялық академиясын тәмамдаған.
Саяси ғылымдарының докторы. Дүниежүзілік гуманитарлық және жаратылыстану ғылымдары академиясының толық мүшесі. Қауіпсіздік жөніндегі Мюнхен конференциясы «Ғұламалар кеңесінің» мүшесі. Шэньчжэнь университетінің (ҚХР) және Ресей Федерациясының Сыртқы істер министрлігі Дипломатиялық академиясының құрметті профессоры.
...

Елена Николаевна родилась 20 марта 1989 года в поселке Боровское, Мендыкаринского района, Костанайской области. В 2011 году окончила Костанайский государственный педагогический институт по специальности бакалавр информатики. Работает с детьми в возрасте с 3 по 11 классы. Очень любит детей и свою работу. Её педагогическое и жизненное кредо можно заключить в притче. «Жил-был человек, который решил проверить мудрость своего учителя. А испытать он его решил таким образом: поймать бабочку, зажать её в кулаке и спросить у учителя о том, живая она или мёртвая. Если учитель скажет, что бабочка живая, то он незаметно сожмёт кулак и покажет мёртвую бабочку, а если учитель скажет, что бабочка мёртвая, то он раскроет кулак и выпустит бабочку на свободу. Таким образом, любой ответ учителя будет неправильным, и тогда все увидят, кто же действительно мудр. Поймал человек бабочку, зажал её в кулаке и пошёл на площадь, где учитель беседовал со своими учениками. Подойдя ближе, он сказал: «Учитель, ты мудрый, ты всё знаешь. Ответь, в моём кулаке бабочка живая или мёртвая?» Учитель посмотрел на него и ответил: «ВСЁ В ТВОИХ РУКАХ, ЧЕЛОВЕК». https://kzu.kz/negodiaeva-elena.html ...

Мұғалімдер күнімен құттықтаймыз! Отбасыларыңызға амандық, жұмыстарыңызға педагогикалық жетістіктер мен шығармашылық табыстар тілейміз! ...

Добрый день!

Зачем мы сделали сайт с олимпиадами для школьников и детских садов и продолжаем им заниматься уже 7 лет?

Ответ простой: кому-то нравится играть в компьютерные игры в интернете, ну а нашей аудитории нравится участвовать в интеллектуальных конкурсах и узнавать что-то новое! Мы хотим дать возможность максимальному количеству детей участвовать в интеллектуальных активностях.

Олимпиады по разным дисциплинам как раз и являются такими активностями!
...

Учебное пособие "English Topics" можно увидеть на различных книжных полках всемирно известных торговых брендов как AMAZON, EBAY, FLIPKART, FRUUGO и т.д. Она продается в 28 странах мира. Данное пособие стало настольной книгой всех тех, кто желает совершенствовать свой английский язык. Решением МАП авторы учебного пособия были награждены медалью "За вклад в развитие образования". Поздравляем Авторов! ...

Вот и прошла первая учебная неделя. Надеемся что старт нового учебного года начался так как мы с вами хотели: весело, легко и с хорошим настроением! У нас так и получилось 😊
Мы напоминаем, что во всю идет регистрация и участие в нашей самой любимой осенней математической олимпиаде для школьников всех возрастов.
...

Ескерту: Мақала сапасы туралы ақпараттарды, сертификат, анықтама және журналға тапсырыс беру батырмаларын мақала авторы немесе журнал тілшісі ғана көре алады.

Химия сабағында оқушылардың танымдық қызығушылығын арттыру жолдары

Химия
Химия сабағында оқушылардың танымдық қызығушылығын арттыру жолдары

Мақала авторы: Кизатова-Шабанова Акмарал Еркинкызы
Жұмыс орны: №3 Күршім гимназиясы
Лауазымы: химия пәні мұғалімі
Порталға жариялану мерзімі: 19.11.2021
Журнал қорына жариялаған: Кизатова-Шабанова Акмарал Еркинқызы


Едәуір уақытқа дейін мектептегі білім беру жүйесінде оқушылардың білім, білік-дағдылары басым бағыттардың бірі болды. Алайда қазіргі ақпараттық-технологиялық қоғамда кез келген ақпаратты гаджеттердің көмегімен тауып алуға болады. Сондықтан оқушылар іс-әрекетінің тиімділігі ең алдыңғы қатарға шықты. Енді құрғақ білім ғана емес, сол білімді «Қалай, қайтіп, қайда қолдану қажет?» деген заңды сауал туындады. Соңғы стандарттың бұрынғы стандарттан айырмашылығы да осы сауалмен тікелей байланысты. Бұның өзі сабақ кезіндегі оқушылардың танымдық қабілеттерін білу, анықтау, дамыту мәселелерімен қабысады.

Білім беру жүйесінің алдындағы қазіргі басты мақсат – бәсекеге қабілетті, өзіндік танымдық әрекет ете алатын жан-жақты дамыған жеке тұлғаны тәрбиелеу. Танымдық әрекет дегеніміз білім алушының ізденіп, білім алуына бағытталған белсенді ақыл-ой қызметі. Ал танымдық қабілет дегеніміз жеке тұлғаның білу, түсіну, қолдану, талдау, зерделеу,  т.б. іс-әрекеттерді атқарудағы икемділігін айқындайтын өзіндік психологиялық ерекшелігі болып табылады. Сонымен таным дегеніміз не? «Таным – объективтік шындықты адамның ойында бейнелейтін және қайта жаңғыратын қоғамдық іс-әрекет барысы. Таным барысында ойлаудың түрлі тәсілдері пайдаланылады (анализ, синтез, дедукция, индукция)». Педагогикалық-психологиялық тұрғыдан алғанда, білім алушының танымдық қабілеттерін танымдық әрекетін ұйымдастыру арқылы қалыптастырып дамытуға болады [1].

Оқушылардың танымдық белсенділігін арттыру бойынша мұғалімнің негізгі мақсаты-олардың шығармашылық қабілеттерін дамыту. Психологиядан адамның, оның ішінде оқушылардың қабілеттері іс-әрекет процесінде дамитыны белгілі. Оқушылардың танымдық қабілеттерін дамыту тәсілі-бұл оқу процесінде оқушылардың жоғары белсенділігін қамтамасыз ететін әдістер мен тәсілдерді шебер қолдану. Мұғалім сабақта пайдаланатын әдістері мен тәсілдерін оқушылардың танымдық қабілеттерінің деңгейін ескере отырып қолдануы керек, өйткені шамадан тыс тапсырмалар оқушылардың өз күшіне деген сенімін жоғалтады. Бұл өз кезегінде оң нәтиже бермейді.

Сондықтан оқушылардың танымдық қабілетін дамыту бойынша мұғалімнің жұмыс жүйесі оқушылардың шығармашылық-танымдық қабілеттерін үдемелі және мақсатты дамытуды, олардың ойлауын дамытуды ескере отырып құрылуы керек. Оқу процесінде оқушы әртүрлі психикалық процестерді көрсететін әрекеттерді орындайды. Олар: сезім, қабылдау, ұсыну, ойлау, есте сақтау және т.б. Барлық танымдық-психикалық процестердің ішінде ойлау жетекші болғандықтан, оқушылардың іс-әрекетін белсендіру олардың ойлауын белсендіруді, яғни танымдық қабілетін дамытуды білдіреді деп айта аламыз. Сонымен бірге, оқушының оқуға деген ықыласынсыз мұғалімнің барлық күш-жігері күтілетін нәтиже бермейтінін есте ұстаған жөн. Осыдан оқу мотивтерін қалыптастыру керек деген тұжырым жасалады, оның бастысы — пәнге деген қызығушылық.

Пәнге деген қызығушылығы артқан оқушы қандай да бір материалды не үшін оқып жатқанын нақты түсініп, сабақта өз жұмысының маңыздылығы мен нәтижелерін айқын елестете алады. Сондықтан ол сабақ барысында қол жеткізген мақсаттарын өз бетінше анықтайды. Өйткені оқушы оқу тапсырмасының мағынасын түсініп, оны өзі үшін маңызды деп қабылдаған жағдайда ғана оның қызметі уәжді және мақсатты болады[2]. Сабақтың осы кезеңінде білу, табу, дәлелдеуге қатысты оқу мотивтері пайда болады.

Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, танымдық қабілеттерін дамыту үшін проблемалық оқытуды пайдалану тиімді. Себебі оқушы алдына қойылған проблеманы шешу барысында пән бойынша алған білімін пайдалана алады. «Металдар коррозиясы» тақырыбын зерттеу кезінде коррозия процесіне қатысты шынайы өмірден алынған нақты фактілерді келтіруге болады:

  1. Өткен ғасырдың басында американдық миллионердің тапсырысы бойынша «Теңіз қоңырауы» сәнді яхтасы салынады. Оның түбі мыс пен никель қорытпасымен қапталған, киль және басқа бөлшектер болаттан жасалған. Яхтаны суға түсіргенде, ол пайдалануға жарамсыз болып шықты. Ашық теңізге шыққанға дейін ол істен шықты.
  2. Біздің дәуірімізге дейінгі III ғасырда Родос аралында күн құдайы Гелиостың үлкен мүсіні түрінде маяк салынады. Мүсін саздан жасалған, негізі темір жақтау, ал үстінде мүсін қола парақтармен жабылған (мыс пен қалайы қоспасы). Родос колосы әлемнің жеті кереметінің бірі болып саналды. Алайда әлемнің жеті кереметінің бірі алпыс алты жылдан кейін құлады.

Сабақ барысында оқушылардан яхта мен мүсіннің бұзылуына қандай процестің ықпал еткендігін сұрауға болады. Сабақтың өн бойында «Не? Неге? Қалай? Қандай? Не істеу қажет еді?» деген сұрақтар тізбегін қоя отырып, тақырып бойынша білімді алып қана қоймай, оны тұжырымдап, өмірмен байланыстыра отырып, оқушылардың танымдық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік туады.

Мұндай мысалдар қатарына «Жану» тақырыбында Архимедтің даналығы арқасында жау флотын жағып жіберуі немесе «Жасанды талшықтар» тақырыбын зерттеу барысында химик Карденнің жасанды жібек синтезі туралы, одан жасалған бұйымдарды 1889 жылы Париж көрмесінде көрсетуі және одан кейін жібек өндірісінің кенеттен тоқтатылуы туралы оқиғаларды жатқызуға болады.

Сонымен қатар оқушылардың танымдық қабілеттерін дамыту үшін қарама-қайшылықтарды шешу әдісінде пайлануға болады. Мысалы, «Глюкоза, оның қасиеттері» тақырыбын өткенде сабақтың басында екі реакцияны көрсету қажет. Олар – «күміс айна» реакциясы (альдегидтерге сапалық реакция) және глюкоза ерітіндісінің мыс (II) гидроксидімен әрекеттесу реакциясы (полиатомдық спирттерге сапалық реакция). Әрі қарай, оқушыларға «Глюкоза альдегидтері немесе полиатомды спирттер қандай топқа жатады?» деген сұрақ қойылып, олар глюкоза альдегидоспирт деген қорытындыға келеді. Бұл сызықтық құрылымның құрылымдық формуласымен расталады.

Химия пәнін оқытуда оқушылардың танымдық қабілетін дамытуға септігін тигізетін технологияның бірі —  эвристикалық әңгіме жүргізу (диалогтік оқыту) [2]. Азот қышқылының қасиеттерін зерттеу кезінде металдардың тұз және азот қышқылымен әрекеттесуінің бейнефрагментін көрсетуге болады. Одан кейін оқушыларға төмендегі сұрақтарға жауап беру ұсынылады:

Неліктен бірінші жағдайда түссіз газ, ал екінші жағдайда қоңыр газ пайда болды?

Бұл қандай зат деп ойлайсыз?

Металдармен әрекеттескенде азот қышқылы неге ерекше?

Химия пәнін оқытуда оқытудың белсенді әдістерін қолдануға көп көңіл бөлінуі қажет. Жұмыстың мұндай әдістері мұғалімге оқушылармен әңгімелесу, диалог режимінде болуға мүмкіндік береді. Сол себепті белсенді оқыту-бұл, ең алдымен, диалогтық оқыту, оның барысында оқушылармен өзара іс-қимыл жүзеге асады[3]. Өзара іс-әрекетке түскен оқушылар өз білімдерін нақты жағдайға байланысты қолдана алып, танымдық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік алады.

Ол үшін оқу процесі оған оқушылардың барлығы бірдей қатыса алатындай етіп ұйымдастырылуы керек. Осылайша олар меңгерілетін тақырып бойынша өз пікірлерін айтуға мүмкіндік алады. Білім алушылардың танымдық қабілетінің деңгейі оқу материалын игеру процесіндегі бірлескен іс-әрекетіне әркім өзінің ерекше жеке үлесін қосатынын, білім, идея, іс-әрекет тәсілдерімен алмасатынын білдіреді. Сол себепті мейірімділік пен өзара қолдау атмосферасы құрылуы тиіс. Ол өз кезегінде жаңа білім алуға ғана емес, сонымен бірге танымдық іс-әрекеттің өзін дамытуға, оны ынтымақтастықтың жоғары формаларына аударуға мүмкіндік береді. Оқытудың бұл түріне төмендегі әдістерді алуға болады:

— «Миға шабуыл» әдісі оқушыларға қателесуден қорықпай, өз ойларын, пікірлерін еркін білдіруге мүмкіндік береді. Сондай-ақ аталмыш әдісті пайдалану барысында жаңа білімді пысықтап, ол туралы терең түсінік қалыптастыруға болады. Бұл әдісті сабақтың әртүрлі кезеңдерінде қолдануға болады.

— шағын топтардағы жұмыс (топтық жұмыс) практикалық және зертханалық жұмыстар орындау кезінде қолданылады. Топтарда жұмыс істеу барлық оқушыларға (соның ішінде ұялшақ, аса көп белсенділік таныта бермейтін) жұмысқа қатысуға, ынтымақтастық, тұлғааралық қарым-қатынас дағдыларына (атап айтқанда, белсенді тыңдай білу, ортақ пікір қалыптастыру, туындаған келіспеушіліктерді шешу) машықтануға мүмкіндік береді.

— қысқа уақыт ішінде теориялық материалдың көп мөлшерін игеру қажет болған кезде сарапшылардың «Ашық аралау» әдісін қолдану ұтымды болып табылады. Бұл әдіс оқушыларға ынтымақтастықта жұмыс істеуге мүмкіндік береді, жаңа білімді нәтижелі игеруге ықпал етеді, дағдылар мен құзыреттіліктерді қалыптастырады. Сонымен бірге оқушы өзін табысты тұлға ретінде сезініп, шығармашылық өсу жағдайы туындайды. Мысалы, «Көмірсутектердің табиғи көздері» тақырыбын зерделеу кезінде балалар 4 топқа бөлінеді. Әр топ оқулықтың мәтіні мен үлестірмелі материалдарды қолдана отырып, бағыттардың бірін зерттейді. Содан кейін топтар жаңадан құрылған топта алдыңғы топтардың әрқайсысының өкілдері міндетті түрде болатындай етіп қайта құрылады. Балалар өз кезегінде алынған ақпаратпен бөліседі, соңында ұжымдық талқылау өтеді.

— «ПОПС» әдісін даулы мәселелер туындаған кезде қолдануға болады. Бұл кезде оқушылар белгілі бір тақырып бойынша нақты анықталған ұстанымды ұстануы және дәлелдеуі керек. Бұл әдісті қолданудың мақсаты оқушыларға сабақта пікірталасқа түсіп, өз пікірлерін дәлелді, анық және қысқа түрде тұжырымдап айтуды үйренуге мүмкіндік беру болып табылады.

«ПОПС» әдісі белгілі бір құрылым мен сатыларға ие:

ПОЗИЦИЯ — менің ойымша … (өз пікіріңізді айтыңыз, көзқарасыңыздың не екенін түсіндіріңіз).

Негіздеме — … Себебі … (бұл ойдың пайда болу себебін келтіріңіз,яғни сіздің ұстанымыңызды растайтын дәлелдер қандай?).

Мысал — … Мысалы … (сіздің дәлелдеріңізді көрсететін фактілерді келтіріңіз, олар сіздің ұстанымыңызды … күшейтеді).

Қорытынды: сонымен (сондықтан), менің ойымша … (өз пікіріңізді қорытындылаңыз, не істеу керек екендігі туралы қорытынды жасаңыз; яғни, бұл сіздің ұстанымыңызды қабылдауға шақыру).

Өз позициясын қорғау барысында оқушылар «ПОПС» әдісінің құрылымын ұстануы керек. Мысалы, «Жанып тұрған шамды бақылау» тәжірибелік жұмысын орындау кезінде оқушыларға «Сіз қалай ойлайсыз, алкоголь жалынының немесе құрғақ отынның жалынының құрылымы шам жалынының құрылымынан өзгеше бола ма?» деген сұраққа оқушылардың дені: «Мен жалынның құрылымы әртүрлі болады деп санаймын. Өйткені әртүрлі заттар күйіп кетеді. Мысалы, парафин мен алкоголь. Сондықтан жалын басқаша болады» деген жауап береді. Содан кейін алкоголь мен құрғақ отынның жалынын көрсету кезінде оқушылар жалынның құрылымы бірдей деген қорытындыға келеді, өйткені жану процесі негізге алынады.

Қазіргі уақытта химия пәнін оқытуда оқу ақпаратының үлкен көлемі мен оны игеруге арналған бағдарламалық сағаттардың аздығы арасында қайшылық орын алды. Алайда әр оқушының бойында ғылымдағы жаңа ашылулар мен зерттеулерге деген құштарлық бар[4]. Бұл мәселені шешуде ақпараттық-коммуникациялық технологиялар (виртуалды химиялық зертхана) көмектеседі. Мультимедиялық құралдар оқушыларға бағдарламалық материалды кең, мазмұнды және көрнекі түрде ұсынуға үлкен мүмкіндік береді. Сабақтарда бір уақытта ақпаратты ұсынудың әртүрлі әдістерін қолдануға мүмкіндік беретін мультимедиялық таныстырылымдарды қолдану тиімді. Олар қысқа мерзімде ақпаратты жеткізуге, объектілерді 3D өлшемде нақты көрсетуге көмектеседі. Таныстырылымдағы түрлі анимациялар балалардың назарын сабақтың маңызды сәттеріне аударуға мүмкіндік береді.

Қазіргі күнгі сәт сайын өзгермелі замандағы ақпараттар ағынының молдығы, таралу жылдамдығы мұғалімдер алдында оқушылардың пәнге деген қызығушылығын қалыптастырып қана қоймай, олардың танымдық қабілетін дамытуға баса назар аударуы қажеттігін көрсетіп отыр. Ол үшін оқушылардың танымдық қабілетін дамытуға бағытталған әдіс-тәсілдерді мейлінше түрлендіріп отырған дұрыс [5]. Ағартушы-қайраткер А.Байтұрсынов «Қай әдіс жақсы?» деген мақаласында: «Жалғыз әліп-би үйренудің өзінде толып жатқан әдіс бар. Әр әдіс-өз орнында жақсы. Әдіс көрнекіліктен шығады. Әдістің жаман-жақсы болмағы жұмсалатын орнына қарай», —  дейді.  Ал Л.Н. Толстой «Үйрету әдістері туралы» еңбегінде: «Ол ақтықтың белгісі-бір ғана әдісті білу, шеберліктің белгісі – түрлі әдісті білу, керек кезінде жоқ әдісті де таба білу. Мұғалім көп әдісті білу керек, оларды өзіне сүйеніш, қолғабыс есебінде қолдану керек», — деген.

ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ

  1. Беркенова Г.С, Сеилова А.К. [Электрондық ресурс]: ғылыми баяндама. Білім алушылардың танымдық қабілеттерін кешенді түрде дамыту – педагогикалық мәселе ретінде / — сілтемесі — http://www.rusnauka.com/11_NPE_2014/Pedagogica/2_165855.doc.htm
  2. Заир-Бек С.И. Развитие критического мышления на уроке: пособие для учителей общеобразоват. Учреждений / С.И. Заир-Бек, И.В.Муштавинская. – 2-е изд., дораб. – М. : просвещение, 2011. – 223 с. :ил. – (работаем по новым стандартам).
  3. Поташник М.М. Требования к современному уроку. Методическое пособие. – М.: Центр педагогического образования, 2011. – 272 с.
  4. Хуторской А.В. Методика личностно-ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному. – М., 2005.
  5. https://multiurok.ru/index.php/files/baiandama-ok-ushylardyn-tanymdyk-k-abiliettierin-d.html