Алғашқы әскери дайындық пәнін оқытуда ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану [Начальная военная и технологическая подготовка]

Автор статьи : Ернар Қ.
Организация : Түркістан Ахмет Ясауи кәсіби колледжі
Должность : Оқытушы
Дата : 07.02.2023
Номер журнала : 01-16-2023

Қазіргі білім беру жағдайы мен қоғамның даму тенденциялары білім беру ортасын дамытудың жаңа тәсілдерін қажет етеді. Жалпыға бірдей ақпараттандыру ғасыры мұғалімнен басқа пән мұғалімдерімен қатар ақпараттық компьютерлік технологиялардың негіздерін меңгеруді талап етеді. Бұл біз жоғары білікті ақпараттандыру мамандары болуымыз керек дегенді білдірмейді, бірақ біз өз сабақтарымызда заманауи технологияларды қолдануға міндеттіміз. Оқытуда жаңа ақпараттық технологияларды қолдану оқушыны оқу процесінің орталық фигурасы ретінде қарастыруға мүмкіндік береді және оның субъектілері арасындағы қарым-қатынас стилінің өзгеруіне әкеледі. Қазіргі уақытта көптеген балалардың үйде интернетке қосылатын компьютері бар. Енді мұғалім балаға сыныпта көмек көрсетіп қана қоймай, сонымен қатар оқушылары мен олардың ата-аналарына өздерін қызықтыратын барлық ақпаратты электрондық пошта (e-mail) арқылы жібере алады. Сонымен бірге мұғалім ақпараттың негізгі көзі болуды тоқтатады және оқушылардың өзіндік іс-әрекетін ұйымдастыратын және оны басқаратын адамның позициясын алады. Оның интерактивті процесс жағдайындағы басты рөлі қазір оқу мақсаттарын қою және білім беру міндеттерін сәтті шешу үшін қажетті жағдайларды ұйымдастыру болып табылады. Оқытудың аудиовизуалды құралдары үлкен ақпараттылыққа ие, зерттелетін құбылыстардың тереңдігіне енуге мүмкіндік береді, оқытудың үлкен көрінуін қамтамасыз етеді, оқу-тәрбие процесінің қарқындылығына ықпал етеді, материалды қабылдаудың эмоционалдылығын арттырады. Білім алушылар оқу материалын жаңғыртқан және интерактивті байланысты жүзеге асырған жағдайда ақпаратты есте сақтау деңгейі ақпаратты берудің дәстүрлі тәсілдерімен (оқу, байқау) салыстырғанда 3-5 есе артады. Ақпараттық-компьютерлік технологияларды қолдану мұғалімге өз пәнін оқытуда жаңа мүмкіндіктер ашады. АКТ көмегімен кез-келген пәнді оқу балаларға сабақ элементтерін құруға қатысуға және қатысуға мүмкіндік береді, бұл оқушылардың пәнге деген қызығушылығын дамытуға ықпал етеді. Мультимедиялық презентациялармен, on-line тесттерімен және бағдарламалық өнімдермен сүйемелденетін классикалық және интеграцияланған сабақтар студенттерге ағылшын мақал – мәтелінде айтылғандай бұрын алған білімдерін тереңдетуге мүмкіндік береді - "Мен естідім және ұмытып кеттім, көрдім және есімде қалдым". Білім беруде заманауи технологияларды қолдану оқушылардың жеке басын қалыптастыру үшін қолайлы жағдай жасайды және қазіргі қоғамның сұраныстарына жауап береді. Мен алғашқы әскери дайындық сабақтарында Компьютер мен мультимедияны төрт жылдан бері қолданамын. Соңғы екі жылда мен АӘД сабақтарын дайындау және өткізу үшін информатика кабинетінде орнатылған интерактивті тақтаны қолданамын. PowerPoint бағдарламасында қарапайым презентациялар жасаудан бастап мен арнайы бағдарламаларда компьютерлік тестілеуді қолдануға көштім (мысалы, бүгін сізге іс-әрекетте көрсетемін деп үміттенемін), бұл сізге белгілі бір тақырып бойынша бүкіл сынып оқушыларының білімін тексеруге және бірден балл түрінде нәтиже алуға мүмкіндік береді.

Жалпы білім беретін мектептерде бастауыш әскери даярлықты сапалы оқыту үшін АӘД электронды оқулығының маңызы зор. Оқулық компьютердің кез-келген ОЖ-де жұмыс істейді және оны басқару өте оңай. Жақсы жаңалық-mytestx бағдарламасы, ол студенттерге тестілеуді жылдам, қызықты өткізуге мүмкіндік береді, нәтижесінде әр оқушының жыл бойына үлгерімін бақылауға және бұл деректерді белгісіз уақытқа сақтауға болады. Мен бұл бағдарламаны интернеттен таптым, игердім, бір жыл ішінде оқушылармен жасаған тест тапсырмаларын сынап көрдім. Бұл бағдарлама студенттерден сабақта алған білімдерін мағыналы қолдануды талап ететін көп деңгейлі тапсырмаларды жасауға мүмкіндік береді. Осы бағдарламаны ауданның АӘД оқытушыларына меңгеріп, алған білімдерін тәжірибеге енгізуді ұсынамын. Бұл бағдарламаның оң жағы-игерудегі қол жетімділік, пайдаланудың қарапайымдылығы мен тиімділігі. Сонымен, жоғарыда айтылғандардың негізінде алғашқы әскери дайындық сабақтарында ақпараттық - коммуникациялық технологияларды ұтымды және органикалық қолдану оқушының жеке қабілеттерін дамытуға, оның жеке білім беру траекториясын құруға, танымдық қабілеттерін қалыптастыруға, өзін-өзі жетілдіруге ұмтылуға ықпал етеді деген қорытынды жасауға болады. АКТ қолдану оқушылардың АӘД сабақтарына, мұғалімге, сыныптастарына деген оң көзқарасына, дербестіктің өсуіне және өз бетінше білім алуға, оқуға деген ынтасын арттыруға ықпал етеді. АКТ қолдану-бұл бір күндік жаңалық емес, сәнге құрмет емес, дәйекті білім беру процесі. Акт-бұл оқыту процесінің мақсаттары мен міндеттерін іске асырудың, заманауи сабақ құрудың маңызды шарттарының бірі.

Пайдаланылған әдебиет:

  1. Брысин п.м. "алғашқы әскери дайындық бойынша сабақтар өткізу"әдістемелік құралы. - М.Жоғары. шк. 2009, Б. 5-10.
  2. Оқулық алғашқы әскери дайындық.
  3. Жастарды алғашқы әскери даярлау бағдарламасы.
  4. Бастапқы әскери дайындық туралы ереже.