Сөз тіркесі әлеміне саяхат

Қазақ тілі және әдебиеті
Сөз тіркесі әлеміне саяхат

Мақала авторы: Такен Саулет
Жұмыс орны: СКО Темирязов ауданы Белоградовка ауылы Белоградов орта мектебі
Лауазымы: қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі
Порталға жариялану мерзімі: 09.05.2017


Солтүстік Қазақстан облысы
Темирязов ауданы
Белоградовка ауылы
Белоградов орта мектебі
Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі:
Такен Сәулет

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

Сыныбы: 7
Пәні: қазақ тілі
Тақырыбы: Сөз тіркесі әлеміне саяхат
Мақсаты: сөз тіркесінің қасиеттерін өздігімен меңгерте отырып, сөйлем құрауда пайдалана білу дағдыларын қалыптастыру
Міндеттері:
-сөз тіркесін синтаксис ұғымымен байланыстыра отырып түсіну, қасиеттерін білу;
— сөз тіркесін сөйлем құрауда шебер қолдану;
— алған білімді жинақтау, қорытындылау.
Күтілетін нәтижелер:
Сабақ кезеңдері
Уақыты Жоспар мазмұны Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті Бағалау Ресурстар
Кіріспе
2 мин

2 мин

4 мин

2 мин

Ұйымдастыру кезеңі
«Сен бүгін…»
Мақсаты: бір-біріне жақсы сөздер айту

« Футбол » командасы
Мақсаты: топқа бөлу

«Галерияға саяхат»
Мақсаты: үй тапсырмасын тексеру (білу)

«2 жұлдыз, 1 тілек»
Мақсаты: өзін-өзі және сыныптасын бағалау, рефлексия жасау Шаттық шеңберін құрып, оқушылармен амандасып, көңіл-күйлерін сұрау.
Бір-бірлеріне жақсы сөздер айтқызу.

Оқушыларды футбол командасының атымен атау арқылы 2 және 3 оқушыдан тұратын 2 топқа бөлу.
Топтың атын, топ басшыларын оқушылармен ақылдаса отырып сайлау

Оқушылардың менталды карталарын тақтаға ілу, оқушылардың өздері бағалап, қорытынды жасау.

Оқушылар бірін-бірі бағалау үшін стикерлер беріледі
Оқушылар бір-біріне бүгінгі сабаққа сәттілік тілей отырып, тілектер айтады. Әртүрлі тілде амандасады.

Оқушылар команда аты арқылы шағын топқа бөлінеді. Оқушылар өз ұсыныстарын білдіреді, бір-бірінің пікіріне сыйластықпен қарайды.

Өзін-өзі және басқаны бағалайды

Оқушылар «2 жұлдыз, 1 тілек» арқылы іс-әрекетті бағалайды.
«Керемет!»

Бәрекелді!

Жарайсың
дар!

Екі жұлдыз, бір тілек
Өте жақсы!
Топ атаулары жазылған парақшалар,
маркерлер

Стикерлер
Тұсаукесер
4 мин

«Миға шабуыл»
Мақсаты: түрткі сұрақтары арқылы тақырыпты ашу
(түсіну) Екі топқа тақырыптың мазмұнын ашуға арналған түрткі сұрақтар беру.
1.Қазақ тілінің қай саласын өтіп жатырмыз?
2.Синтаксиис нені зерттейді?
3.Сөз тіркесі дегеніміз не?
4.Сөз тіркесінің айрықша белгілерін ата!
5.Сөз тіркесінің түрлерін ата!
6.Сөз тіркесі бола алмайтындар!
7.Олардың бір-бірінен айырмашылығын ата!
8.Синтаксистік қатынастарды ата.
9.Сөздердің байланысу тәсілдерін ата!
10.Сөздердің байланысу түрлерін ата!

Бас бармақ

Слайд
Негізгі бөлім
10 мин

2 мин

10 мин Мағынаны ашу сатысы
«Домино» ойыны

«Ойлан, ізден, тап» (қолдану)
Мақсаты: жаңа тақырыпты жұпта, топта талқылау арқылы түсіну

«Көңілді күн»
Мақсаты: сергіту

«Кім жедел?»
Мақсаты:
Сөз тіркестерін құрастыру
Сөйлем құрастыру
(қолдану)

Оқушылар жасыныған сөзді тауып сабақтың не туралы болатыны жөнінде пікірлеседі. Сабақтың мақсатын анықтайды.
Топтардың жұппен және топпен жұмыс жасауын бақылау
Перфокартамен жұмыс.

Оқушыларға бейнебаян арқылы сергіту сәтін жасату

1- топ.
Еңбектеген …., келер …. жайнаған … , қауқиған …, ербиген …. , алатын …., істейтін …. .
2-топ.
Сөйлер …., масайраған ….айтылар ….,, бітер …. , оқитын …., көретін … , еңкейген ….. .
1-топ
Қара торы, мөлдір су, сурет салды, көзді-ашып жұмғанша.
2-топ
Жетпіс жыл, күннің көзі, жұмған аузын ашпады. Екі топ бірдей тапсырмалармен жұмыс жасайды.
Оқушылар алдымен жұппен, содан кейін топпен жұмыс жасайды. Нәтижесінде екі топ тақырыпты өздігінен түсіне отырып меңгереді, бірлескен шешімге келеді.

Оқушылар бейнебаян әуеніне қосылып билейді, сергіту жаттығуларын жасайды

Оқушылар жұппен, топпен бірлесе жұмыс жасайды, қарама-қарсы топқа толықтырулар енгізуге ұсынады, эксперттер тобы тексереді, нәтижесін әр топ тақтаға жазады

Стакандар

Тамаша!

«Критериалды бағалау» парақшасы

Оқулық

Маркерлер

Бейнебаян

Тапсырма
лар

4 мин «Конверттегі суреттер»
(жинақтау)
Мақсаты: суреттер арқылы тақырыпты қорытындылау Оқушыларға өтілген тақырыпты қорытындылау, жинақтау үшін тапсырма ұсыну Оқушылар конверттегі суреттерге қарап сөз тіркестерін құрайды, жауап беру арқылы білімді қорытындылайды, жинақтайды Стакандар
суреттер маркерлер
Қорытынды
5 мин «Критериал
ды бағалау»
Мақсаты: топтық іс-әрекетте оқушыларды бағалау Топ басшысына «Критериалды бағалау» парақшасы арқылы өз тобының оқушыларын бағалау ұсыну. Топ басшысы әділ түрде өз топ мүшелерінің жұмысына баға береді. «Критериалды бағалау» парақшасы Тапсырма жазылған парақшалар
Үй тапсырмасы Синтаксистен өткенді қайталап келу. «Біз бейбітшілікті сүйеміз» атты шығарма жазып келу. оқулық
«БББ»
Мақсаты: сабақтан алған әсерлерін анықтау Сабақтан алған әсерлерін жазу үшін стикер тарату Стикерлер арқылы сабақтан алған әсерін жазады. «БББ» Кері байланыс
Стикерлер
Сөз тіркесін синтаксис ұғымымен байланыстырып түсінеді, қасиеттерін біледі;
-сөйлем құрауда сөз тіркесін тиімді пайдалана алады, қолданады;
-алған білімді жинақтайды, қорытындылайды;
Қолданылған модульдер: Оқыту мен оқытудағы жаңа технологиялар. Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету. Оқытуда АКТ-ны қолдану. Оқыту үшін бағалау және оқытуды бағалау. Оқытудағы басқару және көшбасшылық. Жас ерекшелігіне сай оқыту. Талантты және дарынды балаларды оқыту
Стратегиялар: «Сен бүгін…» , «Миға шабуыл», «Галерияға саяхат», «2 жұлдыз, 1 тілек», «Миға шабуыл», «Кім жылдам», «Көңілді күн», «Конверттегі ссуреттер», «Бағалау парағы», Кері байланыс «БББ».

Конкурстар мен олимпиадалар - https://talimger.kz

Республикалық қашықтық олимпиадалар — http://clever.zti.kz

Республикалық конкурстар, курстар, конференциялар мен олимпиадалар — https://ukz.kz

Конкурстар, конференциялар және олимпиадалар — https://tarim.kz

Халықаралық семинарлар, олимпиадалар мен конкурстар — https://mriks.ru

Халықаралық педагогтар ассоциациясы - https://iae.su

Атаулы ертегілер - https://hansunqar.kz