Мурат Журинович 1941 жылдың 7 желтоқсанында Оңтүстік Қазақстан облысы Арыс жерінде дүниеге келген.
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік университетінің, Мәскеу химиялық технологиялар институтының аспирантурасының түлегі. Қазақстан ұлттық ғылым академиясының Президенті, ғылым докторы, профессор, академик. Электрохимия саласының беделді ғалымы. Мемлекет және қоғам қайраткері. 1985 ж. бері мемлекеттік органдар мен мекемелерде, қоғамдық ұйымдарда бірінші басшы қызметін (министр, ректор, директор, президент) абыроймен атқарып келеді. Әлемге әйгілі болған мыстың нанодисперстік ұнтағын электрохимиялық әдіспен өндірудің авторы. Білім және ғылым саласындағы еңбек жетістіктері үшін елеулі мемлекеттік және халықаралық наградалармен марапатталған. Академик Мурат Журинович ел мақтанышы, ұстаздар үлгі тұтар ғылым мүсіні.
...

Материалдарды жариялау мақалалар, шолулар, қысқа хабарламалар, сұхбаттар, хаттар түрінде жүзеге асырылады. Редакцияға келген материалдар рецензиялау, түзету енгізуден (әдеби) және түпкілікті мәтінді авторлармен келісу рәсімдерінен өтеді. Журналға білім беру саласына қатысты кез-келген мақала журнал айдарларына сәйкес қабылданады.

Журналға жариялау үшін ұсынылатын материалдар келесі талаптарға сәйкес болуы тиіс:

мақала көлемі 1000 таңбадан кем емес, 6000 таңбадан аспауы тиіс. А4 форматымен есептегенде мөлшермен 2-10 бет мәтінге тең.
мақаланың материалында автордың аты-жөні, лауазымы, байланыс нөмірі, электрондық поштасы, мақала атауы тиіс;
мақала авторы міндетті түрде пайдаланылған әдебиеттің тізімін көрсетеді; Интернет желісіндегі электрондық анықтамалық жүйелерден (мұндай жүйенің атауы және тиісті тарауы көрсетілген) және ресурстардан алынған мәліметтерге сілтемелер мүмкін; мәтіндегі нұсқама белгісі тыныс белгілерінің (нүкте, үтір, қос нүкте, нүкте үтірмен) алдында қойылады;
мақалалар мәтін күйінде ғана қабылданады;

Автор Журналда жариялауға материалдарды ұсыну арқылы өзінің материалының "Әдістеме" журналы сайтында (www.adisteme.kz) және Зияткерлік технологиялар институты сайтында (www.zti.kz) жарияланатындығына, сонымен бірге мақалаларды мемлекеттік, орыс және ағылшын тілдерінде аударылатындығына келісетіндігін білдіреді.

Мақала авторларынан мақаланы Журналда жариялағаны үшін міндетті ақы алынбайды. Мақала үшін авторлық гонорар төленбейді.

Мақала авторлары, Журнал иесі өздері пайдаланылатын зияткерлік меншікке авторлық және өзге құқықтарды сақтауға міндетті. Мақалаларды жариялаған кезде мақаланың мазмұнын бұрмаламайтындай етіп қысқартуға және түзету енгізуге рұқсат етіледі. Ешкім Журнал мақұлдамаған мақаланы Журналдан оны жариялауды талап етуге құқылы емес.
...

Динара Болатхановна Алматы облысы, Көксу ауданы Балпық би ауылында дүниеге келген. Алматы қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университетінің түлегі. Еңбек жолын Ал-маты қаласы, Әуезов ауданы № 113 гимназиясынан бастап, 2010-2011 жылдары қызмет еткен. 2011 жылдан бері Б.Атыханұлы атындағы №36 гимназияда технология пәнінің мұғалімі. Сонымен қатар, мұғалім шәкірттері қалалық көрме жеңімпаздары. Халықаралық пән олимпиадасының жеңімпаздары болып табылады. Жас ұрпаққа сапалы білім мен саналы тәрбие беруде аянбай еңбек етуде. ...

Атырау облысында дүниеге келген. КСРО Еңбек сіңірген қайраткері, педагогика ғылымдарының докторы, профессор. КСРО педа-гогика ғылымдары акаде-миясының және Қа-зақстан ұлттық ғылымдар академиясының академигі. Білім және ғылым саласындағы еңбек жетістіктері негізінде «Қазақстан Республика-сының Мәдениет қайраткері», «Еңбек ері», «КСРО ғылымының еңбегі сіңген қайраткері», «КСРО білім беру ісінің үздігі» төсбелгілерімен марапатталған. Н.К.Крупская мемлекеттік пре-миясының иегері.
«Қазақстан ұстаздары» қоғамының құрметті мүшесі, ғылыми кеңесшісі. Республикалық және халықаралық конкурстар мен конференциялар-дың педагогикалық сарапшысы.
...

ҚАСЫМ-ЖОМАРТ КЕМЕЛҰЛЫ 1953 жылдың 17 мамырында Алматы қаласында дүниеге келген. 1975 жылы Мәскеу мемлекеттік халықаралық қатынастар институт бітірген. КСРО-ның Қытай Халық Республикасындағы елшілі-гінде диплом алдындағы тағылымдамадан өткен. 1983-1984 жылдар аралығында Бейжің лингвисти-ка институтында тағылымдамадан өтті. 1992 жылы Ресей Федерациясы Сыртқы істер министрлі-гінің Дипломатиялық академиясын тәмамдаған.
Саяси ғылымдарының докторы. Дүниежүзілік гуманитарлық және жаратылыстану ғылымдары академиясының толық мүшесі. Қауіпсіздік жөніндегі Мюнхен конференциясы «Ғұламалар кеңесінің» мүшесі. Шэньчжэнь университетінің (ҚХР) және Ресей Федерациясының Сыртқы істер министрлігі Дипломатиялық академиясының құрметті профессоры.
...

Елена Николаевна родилась 20 марта 1989 года в поселке Боровское, Мендыкаринского района, Костанайской области. В 2011 году окончила Костанайский государственный педагогический институт по специальности бакалавр информатики. Работает с детьми в возрасте с 3 по 11 классы. Очень любит детей и свою работу. Её педагогическое и жизненное кредо можно заключить в притче. «Жил-был человек, который решил проверить мудрость своего учителя. А испытать он его решил таким образом: поймать бабочку, зажать её в кулаке и спросить у учителя о том, живая она или мёртвая. Если учитель скажет, что бабочка живая, то он незаметно сожмёт кулак и покажет мёртвую бабочку, а если учитель скажет, что бабочка мёртвая, то он раскроет кулак и выпустит бабочку на свободу. Таким образом, любой ответ учителя будет неправильным, и тогда все увидят, кто же действительно мудр. Поймал человек бабочку, зажал её в кулаке и пошёл на площадь, где учитель беседовал со своими учениками. Подойдя ближе, он сказал: «Учитель, ты мудрый, ты всё знаешь. Ответь, в моём кулаке бабочка живая или мёртвая?» Учитель посмотрел на него и ответил: «ВСЁ В ТВОИХ РУКАХ, ЧЕЛОВЕК». https://kzu.kz/negodiaeva-elena.html ...

Мұғалімдер күнімен құттықтаймыз! Отбасыларыңызға амандық, жұмыстарыңызға педагогикалық жетістіктер мен шығармашылық табыстар тілейміз! ...

Добрый день!

Зачем мы сделали сайт с олимпиадами для школьников и детских садов и продолжаем им заниматься уже 7 лет?

Ответ простой: кому-то нравится играть в компьютерные игры в интернете, ну а нашей аудитории нравится участвовать в интеллектуальных конкурсах и узнавать что-то новое! Мы хотим дать возможность максимальному количеству детей участвовать в интеллектуальных активностях.

Олимпиады по разным дисциплинам как раз и являются такими активностями!
...

Учебное пособие "English Topics" можно увидеть на различных книжных полках всемирно известных торговых брендов как AMAZON, EBAY, FLIPKART, FRUUGO и т.д. Она продается в 28 странах мира. Данное пособие стало настольной книгой всех тех, кто желает совершенствовать свой английский язык. Решением МАП авторы учебного пособия были награждены медалью "За вклад в развитие образования". Поздравляем Авторов! ...

Вот и прошла первая учебная неделя. Надеемся что старт нового учебного года начался так как мы с вами хотели: весело, легко и с хорошим настроением! У нас так и получилось 😊
Мы напоминаем, что во всю идет регистрация и участие в нашей самой любимой осенней математической олимпиаде для школьников всех возрастов.
...

Ескерту: Мақала сапасы туралы ақпараттарды, сертификат, анықтама және журналға тапсырыс беру батырмаларын мақала авторы немесе журнал тілшісі ғана көре алады.

Қатты денелердегі қысым

Физика
Қатты денелердегі қысым

Мақала авторы: Танатканова Назгуль Жумадиловна
Жұмыс орны: Мичурин орта мектебі ММ
Лауазымы: физика пәнінің мұғалімі
Порталға жариялану мерзімі: 31.01.2018
Журнал қорына жариялаған: Танатканова Назгуль Жумадиловна


Қысқы мерзімді жоспар

Тақырыбы: Қатты денелердің қысымы

Сынып: 7 «ә»

Күні:

Сабақтың міндеттері: қатты денелердің қысымының түсінігін бекіту, физика мен математика пәндерінің пәнаралық байланысын көрсету.

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: практика жүзінде физикалық және математикалық түсініктерді: қысым, тығыздық, масса, аудан, күш, көлем тақырыптарын қайталау, бекіту және тексеру.

Дамытушылық: есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру, физикалық процестерді түсіндіру үшін алған білімдерін қолдану, логикалық және математикалық ойлау қабілеттерін арттыру, ең басты мәселелерді көрсете білу,  жалпылау

Тәрбиелік: физика және математика пәндеріне деген қызығушылықтарын ояту, еңбекқорлыққа, бастаған істерін аяғына дейін жеткізуге, топпен және жұппен жұмыс жасай білуге үйрету.

Сабақтың типі: білімді жүйелендіру және жалпылау сабағы.

Сабақтың түрі: викторина сабағы

Жұмыс жасау түрі: жұптық, жеке жұмыс

Құрал — жабдықтар: мультимедиялық жүйе (интерактивті тақта, компьютер), қосымша тапсырмалары бар үлестірме қағаздар (тест, есептер, сөзжұмбақ), сиқырлы қорапша.

Пән аралық байланыс: математика (математикалық есептеулер және қайта құру), ағылшын тілі.

Сабақтың барысы:

Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру бөлімі. (1 мин)

ІІ.Мұғалімнің кіріспе сөзі (сөзжұмбақ), пәндік лексика және терминология  (Іргетас қалау).

ІІІ. Сәйкестендіру кестесі (Қабырға тұрғызу)

ІҮ. Адасқан әріптер, практикалық бөлім (Төбе жабу)

Ү. Сергіту сәті

ҮІ. Тест жұмысы (терезе, есік орналастыру)

ҮІІ. Сиқырлы қорапша (үйдің кілтін алу).

ҮІІІ. Үй тапсырмасы

ІХ. Сабақты қорытындылау.

Х. Рефлексия.

  1. Мұғалімнің кіріспе сөзі. (6 мин.)

Оқушылар! Бүгінгі біздің сабағымыз викторина және үйді құрастыру түрінде өтпекші, яғни негізгі мақсаты бойынша соңғы сабақтарда өткен барлық тақырыптарды қайталау.

Бүгінгі сабағымыздың тақырыбын білу үшін сіздерге сөзжұмбақ беріледі. Сөзжұмбақтың дайын жауаптарымен тақтаға шығып көрсетеді. Сөзжұмбақты аяғына дейін шешкенде, үйдің іргетасын қалайсыңдар.

Сөзжұмбақ сұрақтары:

  1. Дене кез келген тең уақыт аралықтарында ұзындығы бірдей жол жүрсе, ондай қозғалыс не деп аталады.
  2. Бір өлшем уақытта жүргізілген жолды не деп атайды.
  3. Күштің әрекеті тоқтағаннан кейін, дене өзінің бастапқы мен өлшемін өзгертетін болса, мұндай деформация түрі қалай аталады?
  4. Қандай физикалық шама әріпімен белгіленеді?
  5. Дөңгелектердің айналуы жағдайында пайда болатын үйкеліс түрі?
б і р Қ а л ы п т ы
ж Ы л д а м д ы қ
п л а С т и к а л ы қ
т ы ғ Ы з д ы қ
д о М а л а у

Мұғалім: Сонымен, біздің бүгінгі сабағымыздың тақырыбы «Қысым». Қалай ойлайсыңдар, бүгін біз не туралы сөйлесеміз?

Оқушылар: қысым туралы, біздің өміріміздегі қолданылуы және кездесуі.

Пәндік лексика және терминология:

Қазақша Орысша Ағылшынша
Көлем Объем Volume
Масса Масса Mass
Зат Вещество Matter, Substance
Дене Тело Body
Қысым Давление Pressure
Тығыздық Плотность Density
Аудан Объем Area
Жол Путь Way
  1. Өткен материалды қайталау. (2 мин.)
  2. Сәйкестендіру кестесі.

Әр оқушыға тапсырмамен үлестірмелі қағаз беріледі. Кестеде берілген физикалық шамалармен олардың өлшем бірліктерін және белгіленуілерін сәйкестендіру қажет.

Үлестірме қағаздар:

        Физикалық шамалар атаулары Белгіленулері Өлшем бірліктері
Тығыздық V Н
Қысым S Па
Аудан p кг
Масса F
Күш
Көлем m кг/м3
  1. 4. . Білімді тексеру. (15 мин.)
  2. Адасқан әріптер.

«Қысым» тақырыбына қатысты әріптерден тұратын терминдер (тақтаға) ілінеді, терминдерді дұрыс құраған оқушы әр терминге анықтама беруі қажет.

ы қ с м ы  (қысым)

ү к ш (күш)

а т ф е м о с р а (атмосфера)

к а п а с л ь (паскаль)

ы т ш ы н қ ы т (тыныштық)

  1. Практикалық бөлімі.

Әр оқушыға үлестірме қағаз беріледі. Тапсырмалар әр түрлі деңгейлі. Есептің тек біреуін ғана шешу керек (таңдау бойынша).

І деңгей

  1. 200 см2ауданға 50 Н күш әрекет етеді. Қысымды анықтаңдар.
  2. Керосиннің 0,6 м тереңдіктегі қысымын анықтаңдар.

ІІ деңгей

  1. Массасы 600кг доңғалақты тегістегіш тіреуіштің ауданы 2000см2. Ол топыраққа қандай қысым түсіреді?
  2. Массасы 10т трактордың екі шынжыр табанының ауданы 2м2. Бұл трактордың топыраққа түсіретін қысымын табыңыздар.

ІІІ деңгей

  1. Қар үстінде тұрған шаңғышының салмағы 780Н. Оның әр шаңғысының ұзындығы 1,95 м, ал ені 6см. Шаңғышының қар бетіне түсіретін қысымын анықтаңдар.
  2. Судың тығыздығы 1000 кг/м3, көлдегі судың тереңдігінің қысымы 41 кПа, судың тереңдігін анықта?
  3. Сергіту сәті. (ЭКСПО, инерция құбылысы). (3 мин.) ЭКСПО көрмесіне 7 сынып оқушылары барып қайтқан деп елестетеміз. Сондағы жолда болған жағдайды көрсетеді. Автобуста жолаушылар келе жатады, жүргізуші тежегішті басқанда қандай құбылысты байқайсыңдар? Ал, солға бұрылғанда ше? оңға бұрылғанда ше? Қандай құбылыс екенін түсіндіріп, анықтама берулеру керек.

КӨРМЕ ТУРАЛЫ

2017 жылғы 10 маусымда «Астана ЭКСПО-2017» халықаралық мамандандырылған көрме өз есігін айқара ашады. Павильондар дайындауға 100 ел мен 10-нан астам халықаралық ұйым қатысты.

ЭКСПО-2017 негізгі тақырыбы – «Болашақ энергиясы». Ол халықаралық қоғамдастықтың планетаға күн өткен сайын әсер етіп отырған энергия тұтыну проблемасына алаңдаушылығын білдіреді. Көрменің басты мақсаты – жауаптылыққа шақыру, пікірталастар тудыру және адамдардың табиғат үшін келетін зиянды барынша азайтып энергия тұтынуды жоспарлап бақылау білуге үйрету білімін қалыптастыру.

Көрмеге 2 миллион турист келіп, келушілердің жалпы саны шамамен 5 миллионды құрады. Келушілердің жалпы санынан 85%-ын қазақстандықтар, ал 15%-ын шетел мемлекеттерінің азаматтары құрады, олардың көпшілігі ТМД елдері мен Қытайдан келді. Туристердің едәуір саны Еуропа, Түркия мен АҚШ-тан келді.

Астана қаласында ЭКСПО-2017 халықаралық мамандандырылған көрме өз жұмысын 2017 жылғы 10 маусымда басталып және 10 қыркүйекте аяқталды. «Астана ЭКСПО-2017» көрме кешенінің жалпы алаңы 174 гектарды құрайды, бұл жерде 5 нысан салу жоспарланып отыр.

 

  1. Теориялық (4 мин)

Әр оқушыға 5 сұрақтан тұратын тест тапсырмалары беріледі. Берілген қағазға аты – жөндеріңізді жазуды ұмытпаңыздар.

1-нұсқа

1.Қысымның өлшем бірлігі:

А. кг       Б. Па        В. Н       Г. км/с

2.Қысымды қандай әріппен белгілейді:

А. t        Б. F       В. g      Г. p

  1. Физикалық дененің ауданы 0,6 м2 болатын тіректің қысымы 1600 Па. Күшті табыңдар.

А. 960 Н           Б. 10 Н         В. 3000Н        Г. 0,00002 Н

  1. Қандай күрекпен жерді қазу ыңғайлы: жалпақ немесе сүйір

А. жалпақ       Б. сүйір    В. Айырмашылығы жоқ

  1. Тәжірибеде қысымның үлкен бірліктері пайдаланылады: атап жазыңыз.

2-нұсқа

  1. Қысымды қандай әріппен белгілейді:

А. t        Б. F       В. g      Г. p

  1. Қысымның өлшем бірлігі:

А. кг       Б. Па        В. Н       Г. км/с

  1. Тірекке көрсетіп тұрған қысымы 1600Па, ауданы 0,3м2 физикалық дененің күшін анықтаңдар

А. 1920 Н           Б. 480 Н         В. 600Н        Г. 0,00004 Н

  1. Қандай күрекпен жерді қазу ыңғайлы: жалпақ немесе сүйір

А. жалпақ       Б. сүйір    В. Айырмашылығы жоқ

5.Тәжірибеде қысымның үлкен бірліктері пайдаланылады: атап жазыңыз.

Жауаптары:

І нұсқа. Б,Г,А,Б,кПа,гПа,МПа.

ІІ нұсқа. Г,Б,Б,Б,кПа, гПа, МПа.

  1. Сиқырлы қорапша. (3 мин)

Қорапшаның ішінде формулалар жасырылған, көп нүктенің орнына физикалық шамаларды дұрыс қою. ( үйдің кілтін алу).

  1. Үй тапсырмасы. (1 мин.)

22-25 тақырыптарды қайталау. «Менің өмірімдегі қысым» тақырыбына шағын шығарма (ертегі, фантастика) түрінде жазып келу. Жазған шығармаларыңды А4 параққа түсіру.

  1. 9. Сабақты қорытындылау. (1 мин.)

Сабақ басындағы қойылған мақсатқа жеттік пе? Қалыптастырушы бағалау.

  1. 10. Рефлексия. (2 мин.)

Жасыл ел бағдарламасы бойынша осы ашық сабақта қандай қызықты тапсырма болды, сол тапсырманы стикерге жазып,  ағашқа гүлдер арқылы көгелдендіру.   Алған үйдің ауласын безендіру.