Оқуды және оқытуды бағалау

Бастауыш сынып
Оқуды және оқытуды бағалау

Мақала авторы: Мұрат Дидар Қайдарқызы
Жұмыс орны: Б.Нысанбаев атындағы орта мектебі
Лауазымы: Бастауыш сынып мұғалімі
Порталға жариялану мерзімі: 04.11.2016


Бекітемін:  ______

Өткізілген күні:  30.03.16ж.

Мұғалім: Мұрат Д.Қ.

Коучинг тақырыбы:  «Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау»

Мақсаты: Оқыту үшін бағалау мен оқуды бағалаудың  қажеттілігін түсіндіру. Оқыту үшін бағалау мен оқуду бағалаудың айырмашылығын білгізу. Жиынтық және формативті бағалауды тәжірибеде қолдануға болатынын  және бағалау критерийлерін  қолданудың оқу үрдісіндегі маңыздылығын ұғындыру.

 

Коучинг сабағының тақырыбы: «Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау»
Коучинг сабағының мақсаты: Ұстаздардың тәжірибесін жетілдіру мақсатында оқыту  үшін бағалау және оқуды бағалауды үйрету, теориялық және практикалық жағынан кәсіби қолдау көрсету.
Табыс критерийлері ·        бағалаудың түрлі нысандарын біледі;

·        бағалау түрлерінің  мақсаттарын анықтайды және негіздейді;

·        бағалаудың формальды және формальды емес жүйелерін салыстырады

·        әрбір мұғалім өз әріптестерімен оқыту мен оқу сапасын жақсарту жолдарын талқылайды

Негізгі идея  формативті және суммативті бағалау
Ресурстар флипчарт,  маркер, стикер(әртүрлі қағаздар), тапсырмаларға арналған қағаздар, презентация, тілек ағашы…

 

 

Жүру барысы
Коучинг сабағының міндеттері: Коучтің іс-әрекеті Мұғалімнің іс-әрекеті Күтілетін нәтиже Қолданатын әдіс-тәсілдер Бағалау
Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау теориясымен таныстыру 1.Психологиялық тренинг «Түстер де сіз жайлы сыр шертеді…»

2.Мұғалімдерді топқа бөлу

(Әр түсті дөңгелектер арқылы 3-4 топқа бөлу )

3.Постермен жұмыс. Мұғалімдерге А3 форматты қағазы таратылады. «Бағалау» сөзінің мағынасын ашу тапсырмасы беріледі.

Психологиялық тренингке ұйымшылдықпен қатысу

 

Мұғалімдерді топқа бөлінеді

 

 

А3 қағазына «бағалау» сөзінің мәнән ашатын  сурет, сызба, кесте немесе жазбаша тапсырманы орындайды.

Жағымды орта қалыптастыру, психологиялық қолайлы орта орнату.

 

Топ құрылады.

 

 

 

 

Топтық жұмыс

Оқыту үшін бағалауды іс-тіжірибелерінде тиімді қолдана білуге ой салу 4. «Құмырсқаның тірлігі» бейнефильмін көрсету, олардың әрекетін талқылауды ұсыну Құмырсқалардың әрекетін топта талқылайды, оларға баға береді. Топтық жұмыс барысында бағалау үрдісінің мәнін талқылайды, қарым-қатынас жасау арқылы бір-бірінің ойларымен бөліседі. Диалогтік оқыту
Бағалау критнрийлерін қолданудың оқу үрдісіндегі маңыздылығын түсіндіру 5.а) А4 форматын тарату, көбелектің суретін салуды ұсыну.

ә)Мұғалімдерге бағалау критерийлерін ұсыну және критерийге сүйене отырып бағалау.

б)Постерге әр топтың жұмысын бағалауды тапсыру.

6.1.Көбелек суретін форматтың ортасына орналастыра салу.

6.2.Дене бөліктерін: б асы, кеудесі, қанаттары бойынша орналастыру.

6.3.Көбелек сұлбасының кем дегенде  3 бөлігінің болуы.

6.4.Қанаттарындағы дақтардың болуы.

6.5.Түстерді таңдай білу

Оқытудуң тиімді әдістерінің маңыздылығын біледі, критерийлердің нақта болуының  маңыздылығын ұғынады.

 

Жұмысты аяқтаған соң, топпен ауысып, бірін-бірі бағалайды, төменгі жағына өз ойларын жазып кетеді.

Бағалау критерийлерін  (рубрикатор, дескриптор) құруды біледі.

Пікірлеседі, өз ойларымен бөліседі. Оқыту үшін бағалау мен оқуды бағалау критерийлерінің қажеттілігін түсінеді және критерийлердің тапсырма орындамас бұрын берілуі қажеттігін анықтайды, нақты критерий құрып үйренеді.

 

 

Топтық жұмыс

 

 

Диалогтік оқыту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кері байланыс

6.Берілген критерийлердің өзгеруіне байланысты қойған  бағаларын қайта қарастыруды ұсыну. Қойған бағаларын топ алдында атап, негіздейді.  

Критерийлердің өзгеруіне байланысты бағаларды қайта қарастырып, өзгертеді және негіздеп, себебін анықтайды.

Оқыту үшін бағалау мен оқуды бағалаудың айырмашылығын ажырата білу 7. «Бағалау» тақырыбында презентация көрсету тақырып бойынша өз ойларын білдіруге ықпал ету. Оқыту үшін бағалау мен оқуды бағалаудың қажеттілігін түсінеді, айырмашылығын біледі. Жиынтық және формативті бағалауды тәжірибеде қолдануға болатынын  және бағалау критерийлерін  қолданудың оқу үрдісіндегі маңыздылығын түсінеді.  

 

 

АКТ

«Екі жұлдыз, бір тілек әдісі»

 

Рефлексия ü  Алған материал пайдалы деп ойлайсыз ба?

ü  Келешекте пайдаланатын жақтарын өзіңіз үшін түртіп алдыңыз ба?

ü  Сабақ соңында қандай сезімдесіз?

ü  Келешекте тағы қандай бағытта дәріс алғыңыз келеді?

 

 

Өткізген:  Мұрат Дидар Қайдарқызы

бастауыш сынып, жоғары санатты

бірінші  І (ілгері) деңгей мұғалімі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коучинг сабағының тақырыбы:

 

«Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау»

 

Коучинг сабағының мақсаты: Ұстаздардың тәжірибесін жетілдіру мақсатында оқыту  үшін бағалау және оқуды бағалауды үйрету, теориялық және практикалық жағынан кәсіби қолдау көрсету.
Табыс критерийлері ·        бағалаудың түрлі нысандарын біледі;

·        бағалау түрлерінің  мақсаттарын анықтайды және негіздейді;

·        бағалаудың формалды және формалды емес жүйелерін салыстырады

·        әрбір мұғалім өз әріптестерімен оқыту мен оқу сапасын жақсарту жолдарын талқылайды

Негізгі идея  формативті және суммативті бағалау
Ресурстар флипчарт, маркер, стикер(әртүрлі қағаздар), тапсырмаларға арналған қағаздар, презентация, скотч.

 

Жүру барысы
  Кезеңдері Уақыты Жұмыс барысы
1 Ұйымдастыру 2 мин Коуч тақырыпты және оның мақсатымен таныстырады
Жаттығулар.

Психологиялық тренинг.

5 мин  «Түстер де сіз жайлы сыр шертеді…»  тренингін өткізу
Топқа бөліну 2 мин таңдаған түстері бойынша топқа бөлу
Ой толғау 15 мин Көбелектің суретін салғызу, суретті бағалау. (қойылған бағаның мәнін түсіндіру)

Сұрақ-жауап.

Сұрақтар:

1) Бағалау  жайлы не білесіз?

2) Бағалаудың қандай түрлерін қолданасыз?

3)  Бағалау не үшін қажет?

Теориялық материал 10мин Презентация (Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау жайлы анықтама және оның мақсаты  және оқу үдерісінде табыс критерийлерінің тиімділігі.)

Салынған көбелек суретіне критерий құру, бағалау.

1)     Көбелек суретін бағалаған бірінші баға мен  критерий арқылы қойылған бағаның арасындағы  айырмашылық  неде?

2)     Бағаның қай түрі шынайы?

 

Сергіту сәті 3 мин Қазақша би.
 Топпен  жұмыс

 

20 мин «Эйфель мұнарасы» әр топ өздерінің қиялдарындағы мұнараны жасайды. Жасаған мұнараларын  өздері бағалайды. Келесі топ бағалайды. Бағалау критерийі арқылы жүзеге асырылады.

Мұнара биік және сапалы болуы керек.

Сұрақ — жауап 5 мин Сізге не үшін баға қойғаны түсінікті ме?

Сізге неліктен……. баға қойылды?

Сіз көршіңізді бағалағанда неге көңіл аудардыңыз,бағалау қиындық тудырды ма?

Көп жағдайда оқушылар, біз нені және не үшін бағалағанымызды түсіне ме?

Оқушыларды нақты бағалаған кезде бағалау критерийлерін пайдалану тиімді ме?

Ойыңызды нақты мысалдармен дәлелдеңіз.

 

Рефлексия 5мин Мұғалімдермен кері байланыс «Екі жұлдыз бір тілек»
Қорытынды

 

10 мин Блэк пен Уильямның  Ұлыбританиядағы Бағалау Реформасы Тобымен бірлескен зерттеулері бағалау арқылы  оқытуды жақсарту оқытуға енгізілуі тиіс қарапайым бес түйінді факторы

v Оқушылармен тиімді кері байланысты қамтамасыз ету.

v Оқушылардың өз оқуын қалай жетілдіру керектігін түсіну үшін өздерін-өздері  бағалай алуын қамтамасыз ету және өзара бағалау арқылы құрдастарымен бірлесіп  жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру.

v Бағалау нәтижелерін ескере отырып, оқытуды түрлендіру.

v  Оқушылардың өзіндік оқуға белсенді қатысуы, бұл өз кезегінде оқушыларды  өзін-өзі бағалауға қатыстырады.

v Бағалаудың оқушылардың өзін-өзі бағалауы мен қызығушылығына едәуір ықпал   ететіндігін мойындау, бұл өз кезегінде білім алуға түбегейлі түрде ықпал етеді.

ресурсын мұғалімдерге ұсынып, өздерінің бір сабақтарын зерделей отырып жұмыс істеу ұсынылады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Әріптестер «Ұстаз сөмкесін»                               Қорғау  сәті

құрастыру үстінде

Бағалаудың түрлерімен                                                         Кері байланыс

таныстыру барысы

 

 

Конкурстар мен олимпиадалар - https://talimger.kz

Республикалық қашықтық олимпиадалар — http://clever.zti.kz

Республикалық конкурстар, курстар, конференциялар мен олимпиадалар — https://ukz.kz

Конкурстар, конференциялар және олимпиадалар — https://tarim.kz

Халықаралық семинарлар, олимпиадалар мен конкурстар — https://mriks.ru

Халықаралық педагогтар ассоциациясы - https://iae.su

Атаулы ертегілер - https://hansunqar.kz