Технология пәнін оқытудағы топтық және диалогтік әдістің тиімділігі

Технология
Тологони Канипа, Технология пәнін оқытудағы топтық және диалогтік әдістің тиімділігі

Мақала авторы: Тологони Канипа
Жұмыс орны: Павлодар облысы Баянауыл ауданы №1Майқайың жалпы орта білім беру мектебі
Лауазымы: Технология пәнінің мұғалімі
Порталға жариялану мерзімі: 19.04.2018


Әр мұғалім өз сабағының көшбасшысы. Ал көшті дұрыс бағыттай білу ол   пән мұғалімнің шеберлігіне  байланысты. Жалпы  технология пәнің  оқытудағы  негізгі міндет оқушыларды өз бетімен  жұмыс жасауға тәрбиелеу  үйрету, шығармашылық қабілеттерің дамыту. Сондықтан  технология сабағында  оқушылардын жиі тақырып бойынша жеке , жұптық, топтық жұмыс яғни диалогтік әдіс түрлерің алып отырса   пәнге деген оқушылар қызығушылығы арта түсері аңық деп ойлаймын. Өйткені ол оқушының ойлауын, елестету мен есте сақтау белсенділігін, дағдысын шығармашылық қабілеті , білім саласының дамуын қамтамасыз етеді. Осылайшы  оқытудың жаңа мазмұңың жасауға бет бұрысты әр мұғалім өзінен бастағаны абзал . Сабақ беруде мұғалім оқушылардың жас ерекшіліктерін негізге алуы  керек Тапсырмаларды да меңгере алатыңдай, сұрақтарға дұрыс жауап іздей алатындай етіп қою керек . Сол кезде  сабақ күтілген нәтежеге қол жеткізеді.  Және оқу  дамыту жұмысын ұтымды жүргізу үшін баланың табиғи талабын, қасиетің дер  кезінде айқын дауға да мүмкіндік береді. Осы қағидалар негізінде сабақты жаңа технология әдістерің қолдану арқылы өткізу оқушының өзін –өзі дамытуына, топтық жұмыстын ерекшілігі  өз біліміндегі олқылықтарды  өзіп  тауып, өз сұрағына  өзі жауап іздеп жан жақты білім алуына  көмектеседі.Оқытудың негізі 7 модулі бойынша сабақ беретін сыныптарымда технология пәнінен сабақ өткізудемін. Әрине сабақ мақсаты жаңа әдіс-тәсілдерді үйрету емес, жаңа білімді, ақпаратты баланың өзіне игерту. Сондықтан жаңа білімді өз бетімен алуға дағдыландыру үшін 7 модульдің элементтерін толық қолдануға тырыстым. Оларды сыни тұрғыда ойлануға, бірін-бірі, өзін-өзі бағалауға, АКТ мүмкіндіктерін қолдануға, дарынды балалардың қабілеттерін ашуға, топпен жұмыс жасауға, диалогке түсу кезінде жауапкершілік сезімін қалыптастыруға дағдыландырдым.

Оқытудағы белсенді әдіс-тәсілдерді сабақтарда тиімді пайдаланып топтық жұмыс жасап , диолог, АКТ, СТО орынды қолданып бағалаудың түрлерін пайдалана отырып пікір алмасып отырамын.

Бірлескен топ жұмысында оқушылар бір-бірімен ой бөлісіп, бір-бірімен тәжірибе алмасып, алынған ақпаратты топ болып түсініп,талдап , синтездейді, салыстырып болжамдар жасай отырып ортақ шешімге келеді. Топтық жұмыс арқылы ой қозғай отырып, өз ойымен өзгелердің ойына сыни қарап, естіген, білгенін топ ішінде талдап, салыстырып, реттеп, сұрыптап, жүйелеп, білмегенін өзі зерттеп, дәлелдеп, тұжырым жасауға бағыттау өзбетімен және бірлесіп шығармашылық жұмыс жасай алуға ұмтылып  ізденісте  болады .Оқушылардың топта жұмыс жасау дағдыларын қалыптасады қызығушылығын артып әлеуметтік ортаға бейімделейді.Осылайша ынтымақтастық оқу жағдайында оқушылар құрбы-құрдастарымен қарым-қатынас жасауға, идеяларды ұсынуға және қорғауға, әртүрлі ұстанымдармен алмасуға, басқа тұжырымдамаларға күмәнмен қарауға және оған белсенді қатысуға мүмкіндік алады

-Оқушының пәнге деген қызығуы артады;

-Оқушының шығармашылық қабілеті дамиды,ізденушілік қабілеті артып,жауапкершілігі жоғарлайды;

-Ақпаратты бағдарлау біліктілігі қалыптасады;

-Сыни тұрғыдан ойлау қабілеті артады. Топтық жұмысты жүзеге асыру, оқушылардың сыни ойлауын дамытуға,мүмкіндік береді.

Топтық жұмыстарда әр топ басшылары өз топ мүшелеріне міндеттерін белгілетіп, қабілеті төмен оқушының көшбасшы оқушыға ұмтылғандығын, байқадым. Оқушылар өзара бір-бірімен келісіп әр топтың жұмысына түрлі бағалаулар беріп отырды.Постермен жұмыс жасағанда оқушылардың шығармашылығы артқанын аңғардым, алғашқыда бұл жұмысты білмейтін болатын, кейін бұл әдіс оқушыларға ұнағандарын айтты. Оқушылардың сабаққа деген ынтасы, қызығушылығы, балалардың көп ізденетініне көзім жетті. Рөлдік ойын арқылы оқушылардың сыни ойлайтынын байқадым, өйткені сыни ойлайтын оқушы жағдаятты сұрақты шеше алады.

Топтық жұмыс арқылы оқушыларды диалогқа түсіру үшін мұғалім ашық және жабық сұрақтар ретін оқушылардың жас ерекшеліктерін, қабылдау деңгейін ескеру қажет.