Мектепке дейінгі ұйымдарда В.Воскобович технологиясын қолдану

Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту
Жаябаева Жумагуль Каировна, Мектепке дейінгі ұйымдарда В.Воскобович технологиясын қолдану

Мақала авторы: Жаябаева Жумагуль Каировна
Жұмыс орны: МКҚК "Қарлығаш" бөбектер бақшасы
Лауазымы: Тәрбиеші
Порталға жариялану мерзімі: 24.11.2018


 Мазмұны

  1. Кіріспе
  2. Негізгі бөлім

2.1. Ойыншықтардың маңыздылығы

2.2. Пайдалану мүмкіндігінің әр түрлілігі

2.3. Воскобовичтің технологиясы – Ойынның ертегілік лабиринттері

2.4. Технологияны іске асыру тәсілдері

2.5.   Воскобовичтің Дамытушы Ойындары.

2.6. Қазақстан еліне бейімделіп жасалған авторлық ойындар

  1. Қорытынды
  2. Қолданылған әдебиеттер тізімі

І. КІРІСПЕ

Еліміздің даму деңгейі мектепке дейінгі кезеңнен бастап, балаларымыздың дүниетанымын дұрыс бағыттаудан басталады. Балабақша жағдайы онда түрлі оқыту технологиялары кеңінен қолданылу үстінде. Қазіргі таңда оқытудың жаңа технологиялары тек сипаттама түрінде ғана емес, шынайы проблемалық негізде болуы тиіс. Бүгінгі таңда білім берудің жаңа технологиялар жүйесі өте маңызды, қарқынды. Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011 – 2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында келесідей негізгі мақсаттар белгіленген:

мектепке дейінгі ұйымдардың желісін ұлғайту; мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мазмұнын жаңарту; мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту ұйымдарын кадрлармен қамтамасыз ету. Яғни, желі ұлғаюының басты шарты – мектепке дейінгі мекемеде сапалы білім мен тәрбие беретін білікті педагог кадрлары болуы тиіс, ұйымда жаңа педагогикалық технологиялар қарқынды қолданылуы керек. Сонымен қатар, негізгі міндеттер ішінде балаларды мектепке дейінгі сапалы тәрбиемен және оқытумен толық қамтуды, оларды мектепке даярлау үшін мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың  әр түрлі бағдарламаларына тең қол жеткізуді қамтамасыз ету; білім беру процесінің барлық қатысушыларының үздік білім беру ресурстары мен технологияларына тең қол жеткізуін қамтамасыз ету және педагог мамандығының беделін көтеру ерекшеленген. Бұл бағытта, мектепке дейінгі білім беруде Восковобич ойындарын стандартты игеру үдерісіне енгізуді ұсынып отырмын.

Жоба мәселесі: Мектеп жасына дейінгі балалардың тіл дамуы,білім сапасының төмендігі.

Жобаның мақсаты: Заманауи педагогикалық технологияларды қолдану арқылы болашақта функционалды оқушы болатындай тұлға қалыптастыру.

Жобаның гипотезасы: Егер жобада ұсынылған технология практикада қолданылса, онда балалардың логикалық ойлауы, қарапайым математика түсініктері қалыптасады,  білім сапасы артады.

Жобаның нысаны: Мектеп жасына дейінгі балалар.

Жобаны іске асыру кезеңдері: Оқу жылы.

Жоба жаңалығы: Воскобович ойындарын республика бойынша іс-тәжірибесінде қолданатын мектепке дейінгі ұйымдар педагогтерінің саны аз.

В. Воскобовичтың өмірбаяны

Вячеслав Вадимович Запорожьеда дүниге келген. Мектеп жылдарын пр Херсон қаласында өткізді, содан кейін Ленинград  қаласына кетіп қалды.(қазіргі Санкт-Петербург).  Инженер-физик мамандығы бойынша Политехникалық институтын бітірген  .  Екі жыл әскерде борышын өтеп, туған қаласына оралды. Мамандығы  физик бола тұра,әртүрлі  қозғалыстарда  өлеңдер, музыка, ән жазған, алаңдарда сөз сойлеген.

. Осы ойындарды ойлап табуға өзінің балалары себеп болған. Инженер-физик Вячеслав Воскобовичтің балалары Перестройка кезеңінде туды, ойын дүкендері жас әкені тығырыққа тіреді. Онда бар ойындарды біздің әжелеріміздің әжелері ойнаған ойындарды ұсынды. Ал елімізде альтернативті педагогика туралы әңгімелер белсенді жүріп жатты. Сондықтан да Вячеслав Валерьевич Воскобович тәрбие берудің алдыңғы қатарлы әдістеріне өзінің лебін қосуды жөн көрді.

 ІІ. НЕГІЗГІ БӨЛІМ

  • Ойыншықтардың маңыздылығы

Көп функционалдығы. Бір ойынның көмегімен көптеген білім беру міндеттерін шешуге болады. Өзі сезбей-ақ сәбилер цифрлар мен әріптерді меңгере бастайды; түс, пішінді біледі және есінде сақтайды; қолдың ұсақ моторикасын шынықтырады; тілін, ойын, зейінін, есте сақтауын, қиялын жетілдіреді. Ойындар оқу, математикалық дағдылар, құрастыру, шығармашылық қабілеттерін дамыту тәсілдерін арқылы жүреді.

Бейнелілік және әмбебаптылық. Бұл ең негізгісі, осы арқылы басқа ойындардан Восковобич ойындары ерекшеленеді. Ойындар ертегі әлемімен, ерекше тілімен толықтырылған, бұл тілді біз, ересектер, тиімді сөз тіркестерімен алмастырып алғанбыз. Барлық ойындар ең басты қатысушыға-балаға бағытталған. Ертегі-тапсырмалар, мейірімді кейіпкерлер, соның ішінде ақылды Метр қарға, ержүрек сәби Гео, айлакер, бірақ қарапайым Всюсь, қызықты Магнолик ойын барысында баланы сүйемелдеу арқылы, оларға тек қана математика, оқу, лигиканы да, сонымен қатар, адамгершілік қарым-қатынастарға, ойынға қатысып отырған ересектермен де ортақ тіл табысуға көмектеседі.Жастық мотивациялық әрекет акценттеріне – қызығушылық, бейнелік, қол жетімділік, стандартқа сай еместігі, қабылдау жаңашылдығы, сан-қилылығы – ойындар шеттетеді, зейінді, қызығушылықты жинақтайды, және баланы шешу үрдісіне әрдайым тартады, міндетті «ойланады». Міндеттерге сүңгу тиімді жүріп жатады. Бала міндетті түрде жағдайға кіреді, нақты алгоритм талап ететін, әрекеттердің жүйелілігі, ұсынылған тапсырмаларды, мақсаттарды, шешімдер нұсқаларын іздеу сараптау. Шешімдерді сүйемелдеуде ересектердің рөлі тең құқылы ойнаушы серіктестік ретінде ойынды үйрету болып айналысады. Дамытушы ойындарымен жұмысты маңызды түрде жеңілдетеді. Сабақтардан кейін кейіпкерлер түрінде ойнайды, жаңа саяхаттар мен ойындарды ойлап табуға тырысады.

  • Пайдалану мүмкіндігінің әр түрлілігі.

Осы ойындардың үй жағдайында да, отбасылық жағдайда ойын жинақтарында да, сонымен қатар, балабақшалардың топтарында да, мектептерде де, жеке және түзету практикасында да пайдалануға мүмкіндік береді. Ойындардың құрылымы қатаң алгоритм сипаты бар және білім берудің әр түрлі модельдерінде қолдануға болады. Бұл тәрбиеші мен мектеп педагогына жеке және түзету жұмыстарын жүргізуге мүмкіндік береді, бұл топпен, сыныпта сабақты ұйымдастыру үшін материал бола алады. Сонымен қатар, жеке материал ретінде де, сонымен бірге, топтың жалпы көрнекілік ретінде де пайдалануға болады (мысалы «Геоконт», «Ларчик» кешені – үлкен көлемді).

Ойын таңдаудағы басымдылық

Көптеген педагогтардың тәжірибесі «Воскобовичтің Дамыту Ойындары» бойынша сабақтар барысында көңілдерін аудару үшін бір рет ережелер мен міндеттерді түсіндіріп беруді ұйымдастыру жеткілікті екендігін айтып отыр, ал материалдардың қол жетімділігі мен технологиялылығы балаларға ойынмен қарым-қатынас жасау арқылы өзі үшін жаңалықтар мен жаа жақтарын ашуға мүмкіндік береді.

Ойынның басы әр түрлі болуы мүмкін: бала «кездейсоқ» ашық жерде қалдырылған ойынды тауып алады және бірден танысуды бастайды. Құрастырылған бейнелі материал кездейсоқ шығармашылыққа ынталандырады, баланың қызығушылығының арқасында ата-ананың міндеті ойын жүйесінің иекмділігін пайдалана білуі. Ойынмен танысу ертегімен танысу арқылы жүруі мүмкін. Бейнелік және қызықтыратын сюжеті арқылы ойынға деген қызығушылықты ынталандырады. «ойнаймыз-сеземіз-танимыз», бірінен соң бірі қадамдау, жүйелілік принциптері арқылы қызықсыз уақыт өткізуді ғана емес, сонымен қатар, оқытудың технологиялық моделін қамтамасыз етеді, білім алуға қажеттілікке негізделген ересектің де, ата-ананың да, тәрбиешінің педагогтың да, баланың шығармашылығын, қызығушылығын арттырады.

Мысалы, «Игровизор» ойын тренажері, «Ларчик» ойыны білім беру кешені педагогқа да, тәрбиешіге де, ересекке де білім беруде кең таңдау жасауға мүмкіндік береді, өзін іске асыруға, баламен бірге қиялдау. Бірақ, ойын – бұл тек қана дамыту технологиясы ғана емес, жетістік принципін есепке ала құрастыру арқылы ойын дағдылары мен біліктерін қалыптастыру динамикасын диагностикалауға мүмкіндік береді, бақылау, жеке карталарды құрастыру, арнайы диагностикалау арқылы жетімсіз (нашар) жақтарын дамытуға мүмкіндік береді. Әдістемелік негіздеу, апробация, дайындау. Ойын – бұл маңызды іс (көңілділігіне қарамай). Кез келген құрастырылған кешеннің, технологияның бірегейлік ойымен ғана емес, сонымен қатар, ғылыми негізділігімен, әдістемелік сипаттамасы мен таратылу мүмкіндіктеріне де қатысты болады. Көбінесе, ойын жеке тәсіл, құрал ретінде жүрді, бірақ әдістемелік негіздеу, сипаттау, мультимодульдік мүмкіндікті пайдалану технология қатарына, білім беру үрдісінің құрастырушысы қатарына шығарды. Ойынға деген ерекше қатынас барлық құрастырылған кешендер, барлық Воскобович дамытушы ойындарында ескерілген.

  • Воскобовичтің технологиясы – Ойынның ертегілік лабиринттері

Ерте дамытудың әдетте екі жолы бар: біреуі – теориялық ережелерден практикалық негіздеуге, екіншісі- керісінше – практикалық тәжірибеден, оны жалпылаудан теориялық негіздеуге бағытталған. Воскобович технолгиясы – практикадан теорияға қарай жүретін жол. Неге технология, әдістеме емес? Негізінде, бұлар бір-біріне ұқсас түсініктер. «Педагогикалық технология» термині педагогикада жақында пайда болған термин. Әдістемелерде көбінесе мазмұндық жақтары, ал технологияларда – процессуальдық жақтары берілген.

Ойын плюс ертегі (Игра плюс сказка)

«Ойынның ертегілік лабиринттері» технологиясының бірінші принципі болып мектепке дейінгі жастағы балаларды ойын арқылы оқыту. Балаларды ойын арқылы дамыту ойы жаңа емес. Бұның жаңалығы, мектепке дейінгі жастағы балаларды оқыту үрдісі толығымен ойын арқылы шешіледі. «Ойынның ертегілік лабиринттері» технологиясы- анықталған сюжетті (ойын және ертегіні) іске асыру барысындағы ересектер мен балалардың ойын түрі арқылы әрекеттесуі. Бұл жерде білім беру міндеттері мазмұнға кірітірілген. Дамытушы ойындар сәбилерге білім алуды қызықты қойылым ретінде береді, мотивациялық сипаттағы мәселелерді шешеді, үйреніп жатқан білім, білік, дағдыларына қызықушылық туғызады. Педагогикалық үрдісте дамытушы ойындарды қолдану білім беру әрекеттерін қайта құруға мүмкіндік береді: ересектер немесе өздері ұйымдастырған дәстүрлі жұмыс түрлерінен танымдық ойын әрекеттеріне көшу. Ойын барысында ересектермен қарым-қатынас жасау жайлы эмоциялармен қабаттасады, қызықты ойын тапсырмаларын орындау, ойын құралдарының жақсы безендірілуі баланың мектепке дейінгі білім беру мекемесінде болуын көңілді етеді. Ойын әдетінде балаларды да, ересектерді де бей-жай қалдыра алмайды және оларға шығармашылықтарын қосуға серпіліс береді.

Қосымша ойын мотивациясын әдістемелік ертегілер де құрайды. Олардың сюжетіне сұрақтар, тапсырмалар, жаттығулар, міндеттер жүйесі кіріктіріледі. Өте ыңғайлы – ертегіні оқисың, бала оны тыңдайды және сюжет барысында сұрақтарға жауап береді, міндеттерді шешеді, тапсырмаларды орындайды. «Ойынның ертегілік лабиринттері» технологиясының ертегілері – авторлық болып саналады.

«Ойынның ертегілік лабиринттері» таза ойын технологиясы болып саналады (авторлық ертегілер; заттық ойындардың көптігі – бала дамуының әр түрлі аспектілеріне бағытталған — математика, құрастыру, сауаттылыққа дайындық; балалар мен ересектердің бірлескен ойындары), оның тіиімді ерекшелігі болып саналады.

Дамытушы орта — Күлгін орман (Фиолетовый лес)

Бұл ертегінің басы «СӘБИ ГЕО, ҚАРҒА МЕТР және МЕН(И Я)» (жасырынған ГЕОМЕТРИЯ сөзі) «Геоконт» ойыны, онда бірінші рет Күлгін орман бейнесі пайда болды. Бірнеше жылдан кейін Күлгін орман бейнесіндегі дамыту ортасы көптеген Ресей қалаларында пайда болды. Күлгін орман өте әр түрлі, оларды фанерьден, ковралиннен, қабырғада, матада сурет ретінде пайда бола бастады. Негізінде, дамытушы сенсомоторлық аймақ құрылады. Бала онда өздігінен әрекет етеді: ойнайды, құрастырады, ересектермен әрекеттесу арқылы алған біліктерін жаттықтырады. Күлгін орманда міндетті түрде ертегі кейіпкерлері — Незримка Всюсь, Қарға Метр, Сәби Гео, Лопушок және басқалар болады.

Интеллект

«Ойынның ертегілік лабиринттері» технологиясының екінші принципі нәтижесінде зейін, есте сақтау, қабылдау, ойлау, тіл секілді психикалық үрдістер дамытатын балалардың ойын әрекеттерін құрастыру болып саналады. Әрдайым және сатылай ойындарды қиындату (спираль бойынша) тиімді қиындық аймағында бала әрекеттерін ұстап тұруға мүмкіндік береді. «Жақын даму аймағындағы » интенсивті түрде дамытуға өнімділік әрекеттері де көмек береді. Әр ойында бала қандай да бір «заттық» нәтижеге қол жеткізеді.

Мектепке дейінгі жастағы балалардың интеллектін дамытуға көп көңіл бөлінетіні кездейсоқ емес. Вербалды интеллект дамытады, оны «пайда болған» деп те атайды. Анасы балаға кітап оқиды, онымен энциклопедияларды қарайды, мұражайларға апарады. Нәтижесінде бала көп біледі, көптеген нәрселер туралы естиді. Мұндай балаларды мектеп мұғалімдері «көп білетіндер» деп атайды. Бірақ, бұл әрі қарай бұл бала жақсы оқиды деген кепілдеме емес. Олардың вербальды емес интеллекті нашар дамуы мүмкін, оны немесе «туа біткен» деп атайды. Туа біткен интеллект дегеніміз не? Бұл зейін, анализге, синтезге, себеп-салдар байланыстар, ұсақ моторика, есте сақтау психикалық үрдістерінен тұрады. Психологтар туа біткен интеллектіні әрі қарай дамыту қиын деп айтады. Воскобович ойындары бірінші кезекте оларды дамытуға бағытталған және оның бір концептуальдық жағдайының бірі «Ойынның ертегілік лабиринттері» арқылы негізінен, вербалды емес интеллектіні дамыту болып саналады.

«Ойынның ертегілік лабиринттері» технологиясының авторлары балалардың ерте жастан дамытудың жақтастары емес. Технологияның барлық материалы сензитивтік болып табылады, мектепке дейінгі жастағы балалардың жайлы психологиялық ерекшеліктеріне, сондықтан балалар мен ересектерде стресстік жағдайларды туғызбайды.

Шығармашылық

«Ойынның ертегілік лабиринттері» технологиясының тағы бір принципі мектепке дейінгі жастағы балалардың ерте шығармашылығын дамыту болып табылады. Ойын шығармашылықтарын анықтау шарттарын құрады, балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға ынталандырады. Ересек адамға балаларды қиын және ойын белсенділіктерінің шығармашылық түрлеріне сатылай кіріктіруге табиғи қажеттілік ретінде пайдалануға болады.

  • Технологияны іске асыру тәсілдері

«Ойынның ертегілік лабиринттері» ерекшеліктері мынадай, мекеменің жұмысын қайта құрастырып қажет емес немесе үйдің қалыпты өмірін бұзуға болмайды. Технология орналасқан тәртіптерге жақсы кіріктіріледі. «Ересек-бала» қатынастарында ересек адамның баланың үстіне қарау қарастырылмаған, мұнда тек қана серіктестік қатынастар. Бала жайлы, көңілді, интеллектуалды-шығармашылық атмосферамен қоршалған. Бала өзінің танықтқан шығармашылығы үшін ересек тарапынан нашар баға алмайтынын, сыртқы қауіпсіздік сезімімен астарланады, өзінің шығармашылық бастамаларын қолдау есебінен сыртқы сезімдері ашылады.

  • Воскобовичтің Дамытушы Ойындары.

Геоконт

Халық оны «шегелері бар тақтайша» деп атайды. Негізінде фанерлі тақтайшада пластмасса шегелер бекітілген «Сәби Гео, Метр қарға және мен, Слава ағай» ертегісінде «күміс» деп аталған. Осы «күміс» шегелерге «өрмектер» тартылады (түрлі-түсті резеңке-продежка), және осы арқылы геометриялық фигуралар, зат пішіндері көрсетіледі. Сәбилер ересектердің көрсетуімен, өздерінің ойлары бойынша сұлбаларды құрастырады, ересек жастағы балалар сызба-бейне және сөздік модель («Геоконт» ойын аумағында, осындай басқа ойындардан ерекшелігі координаталық тор салынған). Бастауыш және орта мектеп оқушылары геометрияны оқиды және теоремаларды дәлелдейді (басқа кеңістікке көшу меселенің негізін жақсы түсінуге көмектеседі).

«Геоконт» ойынының нәтижесінде балалардың қол және саусақ моторикалары, сенсорлық қабілеттері (түс, түр, пішін), ойлау процестері (сөздік модель бойынша құрастыру, симметрия және симметриялы емес фигураларды құрастыру, заңдылықты табу және бекіту), шығармашылық

Воскобович шаршысы (Ойын шаршысы)

Осы ойынның  «халықтық» атаулары көп – «Үйеңкі жапырағы», «Жаулық», «Мәңгі оригами». Бұлардың барлығы да негізінен алғанда шындыққа жанасады. » Ойын шаршысы» иілмелі негізге бекітілген бір-бірінен біршама қашықтықта орналасқан 32 қатты үшбқрыштан тұрады. Осындай құрылымына қарай шаршы жақсы трансформацияланады. Шаршы тығыз матадан(дублирин тәрізді) жасалған, екі жағынан контрасты түсті жеңіл пластиктен жасалған үшбұрыш жапсырылған (қатты картоннан).

Шаршылар екі түсті және төрт түсті болуы мүмкін.

Балалардың кіші моторикасын, кеңістікті қабылдау, қиялдау, логика және есептеу дағдыларын дамытуға бағытталған. «Ұлы шаршының шегі болмайды» деп осы шаршы туралы айтылған. Баланың қолында қызықты материал, ол әр түрлі қалыптағы геометриялық пішіндерге, «оригами» принципі бойынша ойыншыққа, көлемді пішіндерге трансформацияланады. Бұл шаршы тек қана ойнауға ғана емес, сонымен қатар, кеңістікті қабылдау, жеңіл моториканы да дамытуға да, геометрия, кеңістік координациясымен, көлем негіздерімен, есептеу материалы, модельдеу негізі үшін, жастарына қарамай шығармашылықты дамытуға да көмек береді.

Автомобильдер паркі, көйлек гардеробы, жануарлар зообағы, көбелектер тобырын «Фигуралар альбомынан» табуға болады.

Сиқырлы-ұя және «Ара Жужидің туған күні» қосымшасы.

Қызықты кейіпкерлер, әр түрлі фигураларды құрастыру, логикалық тапсырмалардың барлығын сіз «Ойын+қосымша» кешенінде таба аласыз.

 

Сиқырлы гүл (Чудо-цветик)

Сәби «Сиқырлы гүл» арқылы үлестерді меңгере алады, жапырақтардан әр түрлі фигураларды құрастыру арқылы Долька қыздың құпияларын шешуге көмектеседі.

Игровизор

«Ұзақ ойналатын» папка. Жоғарғы мөлдір қағаз бетіне фломастермен сурет салуға болады, оларды бояу барысында қате жібердім деп қорықпауға болады. Өйткені, ол қателерді майлықпен оңай өшіруге болады, сондықтан тапсырмалары бар парақтар қажет емес. Игровизор кешенінде әр түрлі қосымшалар бар:

Әріптер лабиринті

Лабиринтте сөздер шашылып қалды. Шашылып қалған әріп-моншақтарды жинау және сөздерді оқығаннан олардан сөздер құрастыру қызықтырақ! Лабиринттегі дұрыс емес жолды майлықпен сүртіп тастап қайтадан жаңа жол салуға болады.

Складушки

Складушки ойын-құралы склад жүйесі бойынша балаларды (3-4ж) оқуға ерте үйретуге арналған. Құралда 21 үлестірме бар, онда әр үлестірменің оң және сол жақтарына тік бағандар түрінде складтар көрсетілген.Әр үлестірмедегі екі складты баған складты үйді бейнелейді. Суреттер, өлеңдер, музыка осы үйлердң бейнелерін құрайды, басқаша айтқанда, оқытудың складтық жүйесін бейнелейді. Енді Складинск қаласын елестетіп көрейік. Онда 20 үйшік бар, онда Боря туралы өлең, қаз туралы және басқалар туралы өлеңдер тұрады. Сонымен қатар, күн үйлер бар (А О У Ы Э Я Ё Ю И Е). Осындай үйлерде ән тұрады.

 

Воскобовичтің теремоктары

Бұл балаларды ерте оқуға дайындау үшін арналған керемет оқу моделі. Бірегей құрылым, әріптер жиынтығы, көрнекілік, бейнелілік, буындар мен сөздерді «құрастыру» жеңілділігі бұл ойынды «ұзақ ойналатын шаттыққа» айналдырады.

Воскобовичтің теремоктары-базалық құрылым. Кубик бар,теремок бар. Кубик теремокқа салынады – буын шығады. Осындай құрастыру балаларға дыбыстардық буынға айналу принципін түсінуіне көмектеседі. Теремоктар кубиктермен байланысады және сол арқылы сөздер құрастырылады. Кешенде барлығы 12 кубик, 12 теремок бар – өте жинақы, ыңғайлы конструкция.

Әріптер конструкторы

Осы элемент-модульдерден әліпбидің кез келген әрпін құрастыруға болады.Осындай құрастыру балаларға әр әріптің моторлық бейнесін есте сақтауға және оларды әрі қарай шатастырмауға үйретеді, мысалы, П мен Н, Б мен В, С мен О.

1 және 2 оқылмақтар (читайка)

Оқу дағдыларын дамытуға арналған ойын. Бала бұрыштарды бірінен соң бірін бүге отыра әр түрлі сөздерді алады. Кішкентай «алаңкайдан» 4 сөзді оқуға болады, ойында 100-ден астам сөз бар.

Әріптер сандықшасы (Копилка букв)

Бұл ойын бүкіл отбасына арналған. Жаңбырлы күні немесе жолда балалар мен ересектерді зерігуден сақтайды. Ал оның пайдасы қандай?

Шарлардағы оқылмақтар (Читайки на шариках)

Өздігінен оқылады, оларда көптеген көңілді ойындар мен қызықты тосынсыйлар бар.

«Ромашка», «Яблонька», «Парусник», «Снеговик»

Сәбилерге арналған өзіндік бірегей эрудит, мұның әр ойынында 200-ден астам сөз ойлауға болады және оларды баудың көмегімен жазуға болады.

 

2.6. Қазақстан еліне бейімделіп жасалған авторлық ойындар

Воскобович ойындарын зерттей келе, еліміздің балалары ойнай алатындай, қазақ халқының салт-дәстүрлері мен әдет-ғұрыптарын үйрететіндей авторлық ойындарымды жасадым. Олардың біріншісі, геоконтқа негізделіп жасалды. Ұлттық аспаптарды құрастыруға бағытталған.

Екіншісі ұлттық оюларды зерттеткізу арқылы геометриялық пішіндерді, түстерді ажырату, санау машықтарын дамытуға арналған.

 

ІІІ. ҚОРЫТЫНДЫ

Берілген жобада ұсынылып отырған ойындардың құралдары дүкендерде сатылады, алайда оларды қолдан жасауға болады. Яғни, жобаны жүзеге асыру үшін материалдық базаға қаражат бөлу міндетті емес.

Жобада ұсынылған Воскобович ойындарын тәжірибемде бір жыл бойы қолданып келемін. Нәтижесінде балалардың сөйлеу тілдері, логикалық ойлау қабілеттері, зейіндері дамыды. Шығармашылық ойлау, моторикалары да даму үстінде. Балалар бір-бірімен жақсы қарым-қатынаста, ертегілердегі, ойындардағы сипатталатын адами қасиеттерді бойларына сіңірген. Білім сапасы жоғарылап, балалар ұдайы зияткерлік ойындарға қатысады, осылайша «Үркер» облыстық марафонында тәрбиеленушілерім екінші және үшінші орындарға ие болып, алғыс хатпен марапатталдым.

 

ІҮ. ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:

  1. Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 7 желтоқсандағы № 1118 Жарлығымен бекітілген Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011 – 2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы;
  2. 2012 жылдың № 1080 жалпыға міндетті Мектепке дейінгі білім беру стандарты.
  3. «Зерек бала» мектепке дейінгі кіші жастағы балаларды тәрбиелеу мен оқыту бағдарламасы.
  4. 4. Воскобович ойындары.